Bonde söker fru 2014

''Jag har sökt till Peter, han har köttdjur. Jag gillar köttdjur.''
:rofl::rofl::rofl: Japp, det var bara därför hon sökte.

Sebastian - Verkar väldigt snäll, omtänksam, jordnära. Gillar han sätt.
Jonathan - Värst vad alla verkar hata honom! Tycker han är lite skön :angel: Han verkade ha både trevliga och fina tjejer!
Erik - Alltså.. JAG ÄLSKAR HONOM! :love: Det var skämskudde fram hela tiden, men han är ju så sööööt.
Peter - Verkar väldigt.. Tråkig? Enligt mig. Verkar inte kunna öppna sig riktigt. Men det kanske kommer!

Jag är lite efter så har precis sett veckans avsnitt, men jag måste bara säga att Jonatan faktiskt verkar vara rätt rövhattig. Att sitta och kommentera tjejerna på det viset? Ok, jag fattar att de har klippt och klistrat så han har säkert sagt mer saker som inte är så gräsliga, men sättet som han pratar om tjejerna på kommer ju trots allt någonstans ifrån och vad är poängen med att säga sådana saker alls?

Han verkar ju inte heller bli bättre med tanke på vad som kommer nästa vecka och hans förhoppning att få se alla i bikini :grin: :( :yuck:

Annars tyckte jag det var lite rart när Erik sa att en tjej såg "harmonisk" ut. Det tycker jag är en rätt söt komplimang som säger så mycket mer om hur en person uppfattas än att hon har snygga ben osv. Så det var nog det bästa med veckans avsnitt :) (och att Linda inte var med så mycket och sa krystade saker/pillade på alla bönder hela tiden :angel: )

Jag hoppas också att Peter hittar någon som är stabil/vettig och att han kommer ur sin blygsel. Det känns spontant som att t.ex finskan är lite för "impulsiv/känslostyrd" för att funka med honom om han har svårt att uttrycka känslor.

Sebastian tycker jag är svår att sätta fingret på och jag har typ ingen riktig bild av honom. Fast det kan bero på att jag hela tiden tänker att han är så lik min lillebror i hans tränings/bulk-perioder :D

Hmmm. Sebastian närmar sig lite Jonatanstuk med bastubad/bikinispanande, samt pussande och kramande efter den långt gångna relationen med en speeddejt på fem minuter vardera. Lite illavarslande, även om prispussandet väl skulle föreställa ett skojigt inslag på något sätt.

Peter och Erik känns dock stabila i den icke-genomytliga sektorn, även efter detta avsnitt. Erik - ja Peter också för den delen - känns behagligt ödmjuk i sina kommentarer, väldigt långt ifrån självgod och verkar ha en skön och avslappnad syn på sig själv.

Men hon Mari (?) blonda som var hon muskelberget (inget ont, tappade bara namnet ;)) har inte hon varit med nånstans förut? Typ i Ensam mamma eller nåt?
Nu orkar jag inte läsa igenom alla inlägg innan jag svarar, så det är möjligt att jag är tvåa på bollen, men ja Marie har varit med i Ensam mamma söker. Dock inte som "mamma" utan som dejt eller vad man ska säga till en pappa :)

Usch jag fick riktiga obehags känslor av Sebastian efter dagens avsnitt. Tyckte inte att hans beteende kändes riktigt okej.
Nu ska vi tävla slit som tusan och vinn en puss av mig. Nej kräks.

Fy, hade det varit jag hade jag vänt på klacken och marscherat hemåt :yuck:

Både den biffiga och han yngre som inte är ljusblond är väldigt , ja jag vet inte vad, denna gubbe representerar det rätt väl :wtf: Man får hoppas att det är ihopklippt extremt vinklat. Kan inte förstå att han den yngre fick så många brev (!), för tyckte det sken igenom Tydligt på presentationen.
Den yngsta (?) ljusblonda är dock sjukt gullig, lite sådär bortkommen med valpiga kommentarer och den äldre gubbens skratt är ju sjukt härligt :D

Jag tycker han erik(?) verkar så himla charmig, som när han frågade om någon inte ville gå på dejt - skönt med någon som inte antar att alla definitivt vill, de är ju förhoppningsvis två om saken :).

Jonatan och Sebastian känner jag precis som ni andra uttryckt er efter dagens avsnitt - känns inte alls okej :/.

Erik ÄR guld! Men man ser hur obekväm han är med kamerorna. Han är annars ett energiknippe med sprudlande humor, glimten i ögat, lite blyg men väldigt snäll, har många rävar bakom öronen och totalt orädd (utom då det kommer till kärlek kanske.... :p:o:D ).

Jag tycker han erik(?) verkar så himla charmig, som när han frågade om någon inte ville gå på dejt - skönt med någon som inte antar att alla definitivt vill, de är ju förhoppningsvis två om saken :).

Jonatan och Sebastian känner jag precis som ni andra uttryckt er efter dagens avsnitt - känns inte alls okej :/.
Jag håller med dig, Erik är så härlig!

Sebastian och hans crew står ju och ser allmänt tafatta ut och pinsam tystnad uppstår när det ska pussas. Tyckte han såg väldigt generad ut.

Erik ÄR guld! Men man ser hur obekväm han är med kamerorna. Han är annars ett energiknippe med sprudlande humor, glimten i ögat, lite blyg men väldigt snäll, har många rävar bakom öronen och totalt orädd (utom då det kommer till kärlek kanske.... :p:o:D ).
Jag tyckte att det syntes väldigt väl i gruppdejten. Till skillnad när han ska ge kommentarer själv mot kameran, då verkar han mycket säkrare på sig själv. Men visst märks det att han är ung ;) och han är obeskrivligt söt :d.

Nu hoppar jag in i tråden, för jag är ju en bonde-nörd... men speed-dejt-avsnitten hoppar jag alltid över för det är så pinsamt så jag storknar :o:crazy:

Sebastian hoppas jag "växer på sig" med programmet, för under machoytan så ser han ut att vara så rar. Gillade Erica i hans gäng :up:.

Peter måste dom sluta klippa så att hans nervösa skratt kommer med överallt :down:. Jag förstår att han är nervös och att det är en stor sak för han, hoppas att han hittar den rätta i sin bunt av trevliga damer :up:.

Jonathan vill nog (eller så klipper dom) vara mer macho än vad han är egentligen... tror jag iallafall.

Synd att tv4 valde 3 unga killar och en "äldre" kille. Ingen vidare spridning på urvalet :down:. Undrar om dom vill få med yngre tittare... :angel:

Alltså, Jonathan, jag kräks på honom. :yuck: Om det är så att tv4 har klippt och klistrat i materialet så att han framhävs som världens största mansgris utan att vara det, så är det förstås synd om honom, men han sitter ju ändå och säger de här sakerna, 50-talet ringde och ville ha honom tillbaka, typ.

Erik är så gullig att jag nästan smäller av och Peter tycker jag sköter sig betydligt bättre än vad jag hade vågat hoppas när de valde att ta med honom. Trodde annars att det var det ultimata stället för att skämskudden skulle komma fram.

Sebastian tyckte jag var bra förra veckan, efter igår, inte riktigt lika säker. Jag kanske är lika 50-tal som Jonathan, men att pussas på första dejten känns lite overkill för min del, särskilt när det här inte är personer som har träffats tidigare, det är väl annorlunda om man känner varandra lite grann sen innan även om man aldrig varit på en "riktig dejt" förut.

Jag hade också dragit jag tycker hela hans uppträdande var obehagligt. Ovälkommet närgången och så tidigt.
Jonathan verkar vara mer käft om än väldigt otrevlig sådan men Sebastian hade fått mig att springa fort som fan åt andra hållet.
Erik verkar rar ja. Läste en intervju med honom i en skvallertidning och han verkar inte nöjd med hela situationen. Han så även "sommaren!? Det är ju bara en vecka" Torsdag till torsdag. Lät tveksamt att hon funnit kärleken.

Jag hade också dragit jag tycker hela hans uppträdande var obehagligt. Ovälkommet närgången och så tidigt.
Jonathan verkar vara mer käft om än väldigt otrevlig sådan men Sebastian hade fått mig att springa fort som fan åt andra hållet.
Erik verkar rar ja. Läste en intervju med honom i en skvallertidning och han verkar inte nöjd med hela situationen. Han så även "sommaren!? Det är ju bara en vecka" Torsdag till torsdag. Lät tveksamt att hon funnit kärleken.

Det ska ju föreställa hela sommaren ;)

"Bonde söker fru" har alltid varit min höstfavorit som det är mysigt att kura ihop sig till i soffan. I år har det inte blivit så... igår satt jag och fräste i soffan och blev upprörd över hur Sebastian och Jonathan uttryckte/betedde sig. Det kanske är så att Tv4 försöker fräscha upp programmet och locka en yngre publik, men personligen gillar jag det inte. Hade mycket hellre följt Christer och alpacka-bonden (har tyvärr tappat namnet på henne).
Det är tur att Peter och Erik är med, de är inte ett dugg provocerande att titta på. Äta smörgåstårta känns lite lagom på en första gruppdejt :)
/gammal och förfärad 24-åring

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama