Bonde söker fru 2014

Hmmm. Sebastian närmar sig lite Jonatanstuk med bastubad/bikinispanande, samt pussande och kramande efter den långt gångna relationen med en speeddejt på fem minuter vardera. Lite illavarslande, även om prispussandet väl skulle föreställa ett skojigt inslag på något sätt.

Peter och Erik känns dock stabila i den icke-genomytliga sektorn, även efter detta avsnitt. Erik - ja Peter också för den delen - känns behagligt ödmjuk i sina kommentarer, väldigt långt ifrån självgod och verkar ha en skön och avslappnad syn på sig själv.

Har bara sett senaste avsnittet och där tycker jag Sebastian var sju gånger värre än Jonathan. Tappar fan hoppet när jag ser sånt där, särskilt när tjejerna bara fnittrar och tycker det är såå kul. Jag hade gått därifrån.

"Bonde söker fru" har alltid varit min höstfavorit som det är mysigt att kura ihop sig till i soffan. I år har det inte blivit så... igår satt jag och fräste i soffan och blev upprörd över hur Sebastian och Jonathan uttryckte/betedde sig. Det kanske är så att Tv4 försöker fräscha upp programmet och locka en yngre publik, men personligen gillar jag det inte. Hade mycket hellre följt Christer och alpacka-bonden (har tyvärr tappat namnet på henne).
Det är tur att Peter och Erik är med, de är inte ett dugg provocerande att titta på. Äta smörgåstårta känns lite lagom på en första gruppdejt :)
/gammal och förfärad 24-åring

-1 år så hade jag kunnat skrivit precis samma sak! Håller med helt.

(Och vad sugen jag blir på smörgåstårta-dejt! :d)

Sebastian är ju rena rama slusken!! Mamma och jag är helt förskräckta :o

Jonathan är åtminstone öppen och driver om saken, han verkar snacka mer än att göra nått.....

Erik och Peter är guld! I deras klipp är det precis som det ska vara :D

Är det bara jag som tycker Jonathan är sjukt lik Daniel Zetterman....??
Haha, jag skulle precis skriva ett inlägg om det! :)
Jag måste säga att jag gillar allihop.
Jonathan och Sebastian är ändå oförargliga i sina span tycker jag. De ligger hästlängder efter hur kommentarerna kan hagla i tjej/kärring-gänget om och till karlar är jag rädd.

Fnissen måste klippas bort. :O Lika illa som Madeleines "förlovnings-Ti hi"!

Ser gruppdejtsprogrammet nu och jag måste bara säga att herregud vad Sebastian inte hade passat mig! Någon som tycker att en bra gruppdejt är kvinnor i förkläde lagar mat och sen ett bad för att "kolla in dem" hade aldrig någonsin passat mig. Verkar vara rätt "höhö"-ig.

Och den muskliga bonden som hade pussar som pris.. Alltså jag är inte alls "kroppsligt är kärlek" men nä.. Känns också konstigt att ba "här står jag svettig i bar överkropp och ska kyssa 3 kvinnor på rad". Hade jag inte varit obekväm innan hade jag varit det då. Både med situationen och mannen.

Men han den andra unga, blonda bonden var ju verkligen jättesöt! Såg ngt i tidningarna om bröstkupp men har inte sett det? Han verkar vara härlig och rolig! Mvh halvkär wysiwyg

Sebastian hade jag blivit rädd för faktiskt. Och hans kommentar om bastun, att han oxå vill kolla in dem.. Han framstår som helt fixerad. Hoppas det är klippning.

"Hoppas det hettar till i poolen" :yuck: (Jonathan dock)

Jonathan och Sebastian är ändå oförargliga i sina span tycker jag. De ligger hästlängder efter hur kommentarerna kan hagla i tjej/kärring-gänget om och till karlar är jag rädd.

Men bara för att det kan vara värre i andra gäng (mina vänner skulle seriöst aldrig beskriva någon en person med "tajt rööööv" :yuck:) så betyder det ju inte att deras beteende är okej! Och varför ska det nödvändigtvis jämföras och mäns misstag bortförklaras med att kvinnor minsann är minst lika illa eller värre?

Dessa snubbar får dessutom uttala sig så puckat i tv och normaliserar därigenom synsättet att tjejer ska bedömas utifrån sin kropp och vara tacksamma för en mans uppmärksamhet. :crazy:

16 minuter kvar till dagens avsnitt! Undrar om någon av tjejerna som inte blir valda att följa med till gården ställer till med en scen? I så fall behöver man nog ha skämskudden i beredskap :D

Kollade lite men det verkar ju sjukt dåligt och tråkigt klippt.. Nu har jag ju inte sett hela avsnitt men ändå.

Jag som ändå träffat Sebbe "live" även om jag knappast känner honom har jättesvårt att tro att han är värsta flirtern då det är milsvidder ifrån vad jag uppfattat honom som de gånger jag sett honom irl. Tror att det är klippt och vinklat så som tv4 tror att det fångar mest publik, det är ju inte många minuter man ser och de har väl några timmars material som de kan plocka ifrån.

Tycker att alla bönderna gjorde bra val igår, tjejerna verkar överlag passa killarna.

Gillade dock inte kommentaren från hon den kortklippta mörkhåriga kvinnan hos Peter (dubbelnamn, Anna-Lena?) som pratade om att hon skulle "vinna Bonde"... Hallå, det är ingen tävling! :banghead:

Det bidrar förstås säkert till den knepiga stämningen att folket runt i kring vill ha "bra tv".

Men jag tycker ändå att hela han känns väldigt obehaglig, sättet han för sig på och hur han stoppar in sin näsa i halsen på alla tjejjer han kramar. Obehagligt..
Och så tycker jag att man inte ska ha folk till att tävla om pussar öht. Det är bara tramsigt.
Eller tävla öht. Vad säjer det om kärlek? Jo hon välte traktordäck bäst, hon blir nog en god bondmora. Eller?

Gillade dock inte kommentaren från hon den kortklippta mörkhåriga kvinnan hos Peter (dubbelnamn, Anna-Lena?) som pratade om att hon skulle "vinna Bonde"... Hallå, det är ingen tävling! :banghead:
Det reagerade jag också på, hon verkar lite allmänt... På. Påminner väldigt mycket både i sätt och utseende om en som var hos kamelbonden.
Fast sen började fundera och undrar om hon inte att att hon ville vinna en bonde. Kanske typ som i att vinna hans hjärta?

Det reagerade jag också på, hon verkar lite allmänt... På. Påminner väldigt mycket både i sätt och utseende om en som var hos kamelbonden.
Fast sen började fundera och undrar om hon inte att att hon ville vinna en bonde. Kanske typ som i att vinna hans hjärta?
Ja för Peters skull får vi hoppas att hon bara uttryckte sig lite dumt. Men jag håller med dig, hon verkar lite för på..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025