Bonde söker fru 2014

Jag följer, tycker det är kul med massa gulligt och nykärt såhär på hösten :D Hatälskar speeddaterna, pinsamt/gulligt/roligt/skämmigt :nailbiting:

Tycker också att det är så underbart att Klas som var med förra året (tror jag) har fått barn!

Jag kom att tänka på det äldre paret från förra året. Dom satte hänglås på en bro och var tokkära. Vet någon hur det gått för dom?

Men hon Mari (?) blonda som var hon muskelberget (inget ont, tappade bara namnet ;)) har inte hon varit med nånstans förut? Typ i Ensam mamma eller nåt?

Tycker (efter att ha bara sett henne lite snabbt och bara halvkollat lite på ensam mamma) att hon är lite lik en av årets mammor i alla fall. Men det kanske mest är samma frisyr/hårfärg och likadant läppstift, är lite ansiktsblind (vad säger man när det bara är lite? ansiktssynskadad?) :p

Jag har haft en känsla med Erik att jag känner igen honom - och efter att jag kollat lite faktauppgifter med min kära moder så kom pusselbitarna på plats. Min familj har alltid bott på olika lantgårdar på sommaren under hela min uppväxt genom något som heter "Bo på lantgård". Och en sommar bodde vi i ett hus på Eriks familjs gård och jag var i samma ålder som Erik då så vi lekte och han följde med min familj på utflykter osv. Sjukt kul att se honom nu :D

Mm. Om jag hade dejtat honom och sen fått se i programmet att han bara snackar om tajta rövar och att han vill ligga med alla hade jag dumpat honom innan han hann säga flaska. Äckligt.

Är det inte ett ganska återkommande fenomen att de bönder som fått flest brev (oftast män i 25-35årsåldern) för det mesta framstår som ytliga och utseendefixerade när programmet väl börjar, och dessutom brukar det inte sluta med den där himlastormande kärleken där heller.

Hittills är Sebastian min favorit! Jag tyckte det var mycket rart med hans omtanke och oro när han hade med sig ett helt lager nytvättade tshirts, ifall han skulle börja svettas floder. :)

Peter som verkade väldigt blyg tog sig samman bra på dejterna tyckte jag! Trevlig, snäll man. Aningens tafatt kanske, men det ger sig la med programmets gång. Han behöver nog någon som det är lite mer fart i, utan att på något sätt köra över honom.

Jonatan verkade som en ok kille i början (typ första programmet där han inte sa så mycket) men desto mer han snackar desto mer ogillar jag hans attityd :mad: Röv hit och tajt dit, han kanske borde sökt till PH istället?

Erik är ju både söt och charmig! Fast han verkar väääldigt flummig emellanåt, verkade aningens disträ och bytte samtalsämne hipp som happ igår. Gillar hans konstiga små tatueringar:D

Angående Sebastian så tycker jag att han verkar ha fötterna på jorden och vara en stabil, bra kille. Omtänksam (med tanke på tröjorna) och snäll. Kan nog hitta en bra tjej i sin grupp.

Det var min amatöranalys av dem, jag gillar alla förutom mr.J hittills så det blir kul att följa programmet i höst!:bump:

Riktigt skämmigt igår:D Erik var lite lite speciell, Jonatan sjönk i mina ögon, Sebastian verkar supersnäll och Peter verkar lite blyg och snäll.

Missade speed-datingen igår, ska se det avsnittet ikväll. Erik är min favorit så här långt, tycker han är söt och verkar sådär charmigt vilsen att jag helst vill...adoptera honom. :)
Störde mig på Jonatan redan i första avsnittet och i trailern inför det här (kommer garanterat att ha högt blodtryck efter att ha sett hela avsnittet). Det verkar som att TV4 MÅSTE ha med någon lite yngre tvålfager kille som i första hand är ute efter snygga och sexiga brudar varje säsong. De andra två har jag sett för lite av för att kunna bilda mig en uppfattning (än), men jag kommer självklart att följa denna säsong lika slaviskt som tidigare!

@misan, jag tänkte också på det! Jag älskar alla former av såna här program och har följt även Ensam mamma i många år, och det var ju en kille (pappa) med där för några år sen som hade en tjej hos sig som hette Marie och såg ut och pratade precis som den här tjejen. Jag kände igen henne igår, men kunde inte placera henne först. Antingen måste det vara samma tjej, eller någon som är otroligt lik henne (och heter samma sak).

För övrigt så håller jag med om att Peter fick pluspoäng igår, jag trodde han skulle vara den där det skulle vara mest skämmigt, och Jonathan sjönk drastiskt i mina ögon. Erik var väl annars den där det blev mest pinsamt, men samtidigt känns hela situationen helt hemsk, och jag har inte riktigt gett upp hoppet om honom än, han verkade tycka att speed-dejtingen var jobbig (jag hade tyckt att det var hemskt!). Men Sebastian :love:. Han är inte alls min typ av kille, men han verkar så genuint trevlig och omtänksam, han kommer nog bli en favorit.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama