Bonde söker fru 2014

Håller med om att Jonathan verkar väldigt omogen, och att han förhoppningsvis kanske växer till sig och inser hur idiotiskt han har resonerat tidigare. Han är på pappret flera år äldre än mig, men jag kommer nog inte på en enda kille i 20-årsåldern som uttrycker sig så nedvärderande om tjejer som Jonathan har gjort. Sjukt avtändande om man frågar mig, men han kanske ändrar sig, det återstår ju att se.

Håller med om att Jonathan verkar väldigt omogen, och att han förhoppningsvis kanske växer till sig och inser hur idiotiskt han har resonerat tidigare. Han är på pappret flera år äldre än mig, men jag kommer nog inte på en enda kille i 20-årsåldern som uttrycker sig så nedvärderande om tjejer som Jonathan har gjort. Sjukt avtändande om man frågar mig, men han kanske ändrar sig, det återstår ju att se.

Jag fattar inte att någon tjej kan vilja stanna hos honom. Har han verkligen lyckats "hålla masken" inför tjejerna?

Då jag har en vän som är bra kompis med Jonathan har jag fått uppfattningen om att det är ganska fel bild som visas i tv.
Men tja, jag känner inte honom själv så jag kan inte säga om det är sant eller ej.

Då jag har en vän som är bra kompis med Jonathan har jag fått uppfattningen om att det är ganska fel bild som visas i tv.
Men tja, jag känner inte honom själv så jag kan inte säga om det är sant eller ej.

Alltså visst kan det vinklas, men han säger ju ändå det han säger och det är inte särskilt charmigt.

Alltså visst kan det vinklas, men han säger ju ändå det han säger och det är inte särskilt charmigt.

Nej, det håller jag absolut med om. Dock kom det ju fram att tv4 ställde konstiga frågor och klippte hej vilt.
Men, äh. Jag vet inte :p
Jag försvarar inte honom - vidarebefordrar bara vad jag vet :)

Inte ett dugg charmigt, inte på en fläck. Inte jag heller försvarar honom. Skillnaden är att han verkar ta till sig och fundera över vad de säger till honom. Då finns chans till förändring.

Skillnaden är att han verkar ta till sig och fundera över vad de säger till honom. Då finns chans till förändring.
Håller med dig i det. Det är något på gång att hända med "allan-ballan" - han kanske tänker växa upp rent utav... ;).
Sebastian får jag inget grepp om, han utstrålar ett stort "thöööööö" mest hela tiden. Jag hoppas innerligt att det är TV4 som framställer han så och inte att han ÄR sån :meh:.

Sebastian får jag inget grepp om, han utstrålar ett stort "thöööööö" mest hela tiden. Jag hoppas innerligt att det är TV4 som framställer han så och inte att han ÄR sån :meh:
Sebastian, är det lyfta-tungt-killen? Han verkar vara bara sin kropp. Som om det bara är kroppen som är värdefull hos honom.

Håller med om att Erik känns väldigt sval. Han försöker vara rättvis och vill alla väl, men det känns som att han är inne på fel spår vad gäller det. Jag har också reagerat på att han inte verkar vilja ta till sig av den feedback han fått av tjejerna, han kommer med en massa ursäkter hela tiden om att det inte passar honom och yadda yadda. Inte bara i det senaste avsnittet. Trist också att han inte verkar vilja visa ett djupare plan av sig själv, och svara lite mer ingående på frågor om sig själv bl.a. och såklart, visa mer intresse för tjejerna. Det känns inte som att det kommer bli så mycket romantik från det hållet visat i tv.

Jonathan är ju bara :banghead: Att få ligga med en snygg tjej verkar vara vad det hela går ut på, inte att hitta ett långvarigt förhållande. Jag tror han är för omogen för att hålla kvar vid tanken att personlighet är viktigt.

Hos Peter tycker jag, som andra, inte att han passar med Anna-Lena. Hon tar plats. Om Peter gillar sådant så fine, men det känns som att hon kommer köra över honom.

Sebastian, är det lyfta-tungt-killen? Han verkar vara bara sin kropp. Som om det bara är kroppen som är värdefull hos honom.

Sebastian ska enligt en annan vän/bekant vara väldigt bra irl.
Det hon berättat om honom stämmer inte riktigt in med det man får se på tv...
På tv är han ju rätt jobbig, faktiskt...

Jag fick en bättre uppfattning av Jonathan efter gårdagens avsnitt:) Tror han tänkte till efter att Maria lämnade gården.

I varje säsong är det alltid någon av 'friarna' som väljer att lämna, men Sebastian skriver ny historia i Bonde söker fru, ingen bonde har blivit lämnad av två personer förut!

Känns inte som att någon hittar den stora kärleken den här säsongen, möjligtvis Peter om han väljer Helen(a?) eller Monika.

.

I varje säsong är det alltid någon av 'friarna' som väljer att lämna, men Sebastian skriver ny historia i Bonde söker fru, ingen bonde har blivit lämnad av två personer förut!

Jo, ett år valde ju alla tjejer att lämna en kille. Han fick ju åka med en kompis på resan. Eller hur var det?

Jo, ett år valde ju alla tjejer att lämna en kille. Han fick ju åka med en kompis på resan. Eller hur var det?
Ja, det stämmer. Minns honom som väldigt tafatt och blyg, så han hade ju verkligen behövt hjälp på traven att träffa någon. Och så blev det pannkaka av alltihop, stackaren.

Så här tycker jag so far:

Peter: Hoppas att han INTE väljer Anna-Lena utan istället den ljusa kortklippta som han var och handlade med i förra avsnittet, de verkar vara mycket mer på samma nivå. Anna-Lena känns som att hon kommer att sluka honom med hull och hår och köra över honom fullständigt. Och sen: hur charmigt är det att krama någon som är helt stel och häver ur sig nervösa skratt hela tiden? BACKA UNDAN, ville jag skrika åt henne bakom skämskudden.

Sebastian: Jag personligen hade dragit efter kalsongchocken och efter att ha sett honom stå och bokstavligt talat hinka i sig sin monstershake direkt ur kannan, och det verkar jag ju inte vara ensam om. Tror på den mörka med glasögon, hon verkar ju helnöjd med att få stå och torka av honom svetten när han lyfter stenar. Sen fattar jag inte hur någon tror att man ska kunna ha en relation med en person som dels är bonde (=jobbar jättemycket) och sedan lägger all sin lediga tid på att gymma. Blir man ihop med honom får man nog vara beredd på att sköta marktjänsten, för han lär väl aldrig ha tid att dra runt en dammsugare eller slänga in en vittvätt.

Jonathan: Ja, hahaha...ska tjejer ha personlighet nu också, det var ju något nytt. Nä, han känns inte speciellt seriös i mina ögon, väldigt omogen och ytlig även om han nu påstod att han tagit till sig ett och annat, men det känns bara som spel för gallerierna. Har ingen känsla för vem han kommer att välja i slutänden, man tippar på att det inte kommer att bli någon långvarig relation utan att de kommer att åka iväg på resan och sedan komma fram till att de "är mer som kompisar" efteråt.

Erik: Lille Erik...får såna moderskänslor för honom. Han verkar så hjälplös och har svårt att göra något av situationen. Synd, för han verkar både snäll och rolig, men som sagt...han tar inte för sig och verkar mest känna sig obekväm. Och det är ju gissningsvis inte lätt för tjejerna att ta initiativ när han mest ger intryck av att inte vara intresserad av någon, och ingen av tjejerna verkar vara den gåpåiga typen heller utan lite av blyga violer allihop. Tror det kommer att rinna ut i sanden med allihop, tyvärr.

Sebastian ska enligt en annan vän/bekant vara väldigt bra irl.
Det hon berättat om honom stämmer inte riktigt in med det man får se på tv...
Jag kan helt klart tänka mig att han är en bra kille i grunden. Det var det som jag menade med att han inte verkar lita på att han inte bara är kropp.

Jag tycker det är trist att det är tre ganska lika bönder med i årets upplaga, alla tre är "unga" och väldigt omogna. Det hade räckt med en...
Sen undrar jag lite över Erik som "bara" är 23 år, söker man verkligen en fru så tidigt i livet :confused:.

Jag tycker det är trist att det är tre ganska lika bönder med i årets upplaga, alla tre är "unga" och väldigt omogna. Det hade räckt med en...
Sen undrar jag lite över Erik som "bara" är 23 år, söker man verkligen en fru så tidigt i livet :confused:.
Precis, det är ganska slätstruket urval av bönder. Undrar vad tanken med det var.

Erik är inte killen som dejtar, tror jag. Han vill nog verkligen ha en fru på en gång, klappat och klart liksom. Men han vet kanske inte vad det innebär?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30