Bonde söker fru 2014

Jag hade också hellre sett en mer blandad skara bland bönderna, nu känns det lite trist faktiskt.

De borde be producenterna av Robinson eller Big Brother om hjälp, de brukar ju ha duktig blandning av personerna i sina program ;)

Vad spännande det kommer bli nästa vecka! Vad har hänt hos Erik? Vad menar Sebastian egentligen? Vem åker ut hos Peter? (hoppas hoppas dubbelnamnskvinnan!)

På sätt och vis tycker jag det är rätt skönt att folk sticker hem om det inte känns rätt. Känns smått fånigt när fyra personer står och dreglar över en person som ska välja ut en av dom.

Sen tycker jag Jonathan och Sebastian verkar vara rätt trista typer, ok tv-teamet påverkar med frågor osv men man väljer hur man vill svara på en puckad fråga. Jag blir bara irriterad när jag ser programmet och jag fattar inte varför dom valde att följa dessa två.

Naturligtvis ska man inte stanna kvar om det känns helt fel och inte känns som att det kommer att vända till det bättre heller. D v s om där inte finns någonting alls. Det är inte det jag menar. Men samtidigt skulle hela programidén falla om alla friare skulle åka hem, vilket skulle vara ett tänkbart scenario om man låter de som inte känner något åka hem.

Dessutom kan det ta lång tid att lära känna en annan person; att släppa in någon på livet. Och det är inte lång tid bönderna och deltagarna har på sig. Som jag förstått det ska bönderna välja in tre stycken redan påföljande dag från det att deltagarna har kommit. Och dessutom nästan pressas att visa känslor från dag 1. Så funkar det inte i verkligheten, och då tycker jag att det är konstigt att bestämma sig så snabbt för att man inte har och då inte heller kommer få några känslor. Att man inte ger det lite tid.

Jag har sett på programmet sedan 2010, och under tidigare säsonger var det inte lika många som åkte hem innan bonden hann välja in. Då tror jag istället att det diskuterades en hel del bakom kulisserna, och de som inte ville vara kvar kunde då röstas ut först. På så sätt blir konceptet kvar, och de som inte är intresserade behöver heller inte stanna kvar i onödan.

Men i övrigt kändes det inte lika hopplöst idag. Erik börjar visa lite och ingen åkte hem:) Jag måste också säga att min bild av damen med röda håret hos Peter börjar bli lite mer positiv. Hon verkar stadig, lugn och stabil till skillnad från Monica, som faktiskt kommer in och bestämmer vilka växter som ska finnas i hans trädgård och var. Dessutom lät det nästan som att Jorden skulle rämna när blomkrukorna, enligt henne, placerades "fel". Nej, tror inte att hon blir så bra för Peter. Nu tror jag faktiskt att han kommer att välja den ljushåriga till slut.

Och man undrade ju vad Sebastian menade där på slutet. Och vad Erik syftade på ... De är skickliga på att lägga ut cliffhangers, måste jag säga ...

Hahaha, varför fick jag en association till den gamla TV-serien Lödder :laugh:
Kommer ni ihåg den? Rösten i slutet som alltid frågade massa frågor om vad som skulle hända i nästa program :p underbar serie btw :D.
Läs gärna texten med en tv-hallåas montona röst så blir det a walk down the memory lane :D

Dessutom kan det ta lång tid att lära känna en annan person; att släppa in någon på livet. Och det är inte lång tid bönderna och deltagarna har på sig. Som jag förstått det ska bönderna välja in tre stycken redan påföljande dag från det att deltagarna har kommit. Och dessutom nästan pressas att visa känslor från dag 1. Så funkar det inte i verkligheten, och då tycker jag att det är konstigt att bestämma sig så snabbt för att man inte har och då inte heller kommer få några känslor. Att man inte ger det lite tid.

Fast bara det lilla som visades av Sebastian i tv hade fått mig att åka hem på stört. Varför ska man ge det tid om man känner att den här personen var visst inte så trevlig?

Sebastian kanske säger till produktionen att han inte gillar nån av kvinnorna och inte känner sig bekväm med dem längre? För övrigt hade hans "komplimang" till den skogstjejen fått mig att börja skratta "jag tycker det är roligt att du är här.. och inte har åkt hem" eller vad det nu var han sa. Typ som att hennes fördelar låg i att hon var tjej och inte hade åkt hem än :p

Och den blonda damen hos Peter verkar vara så himla fin! Alltså :love: Baserat på det jag sett hittills skulle jag säga att de två passar bäst ihop.

Erik har växt lite i mina ögon också, nu verkar han kunna ta sig ur sitt skal och visa upp sig själv lite mer utan att vara speedad och klämkäck. Fast samtidigt, gud vet hur jag själv hade reagerat i en liknande situation så jag förstår att han inte är bekväm. Jonathan verkar mogna på sig lite mer för varje gång och idag såg jag ändå någon slags personlighet och "djup" hos honom när han pratade om sitt liv. Plus för det fast jag är fortfarande inget fan..

Jonathan verkar mogna på sig lite mer för varje gång och idag såg jag ändå någon slags personlighet och "djup" hos honom när han pratade om sitt liv. Plus för det fast jag är fortfarande inget fan..

Fast alltså, jag måste ju påpeka att hans "insikt" i att visa respekt och vara förstående var... ja.. :banghead: :arghh:

Jag känner inte Sebastian personligen men han bor inte långt från mitt föräldrahem och vi har en del gemensamma bekanta. Jag har fått intrycket av att han är betydligt mer genuin i verkligheten än vad han visat i tv-rutan :)

Men i övrigt kändes det inte lika hopplöst idag. Erik börjar visa lite och ingen åkte hem:) Jag måste också säga att min bild av damen med röda håret hos Peter börjar bli lite mer positiv. Hon verkar stadig, lugn och stabil till skillnad från Monica, som faktiskt kommer in och bestämmer vilka växter som ska finnas i hans trädgård och var. Dessutom lät det nästan som att Jorden skulle rämna när blomkrukorna, enligt henne, placerades "fel". Nej, tror inte att hon blir så bra för Peter. Nu tror jag faktiskt att han kommer att välja den ljushåriga till slut.

Och man undrade ju vad Sebastian menade där på slutet. Och vad Erik syftade på ... De är skickliga på att lägga ut cliffhangers, måste jag säga ...
Håller med att Monica inte verkade så trevlig hos Peter.

Nu kan inte jag sluta titta iallafall, det börjar bli spännande...
Men så har det varit i en del säsonger för mig, att det som först inte verkar så intressant ändå är det :angel:. Jag erkänner att det ändå är den bästa (enda) reality-TV som fångat mitt intresse - jag ser nästan aldrig på TV numera...

Underbart att Erik tog för sig lite igår! :bump:Om han ska välja nästa vecka tror jag att han kommer välja Mikaela och Ida.

För övrigt hoppas jag att Peter kommer välja den ljushåriga kvinnan i slutändan (Helene, heter hon så, eller är det bara jag som tycker att hon ser ut som en Helene?). Dubbelnamns-människan tror jag egentligen skulle bli alldeles för gåpåig i längden.

Sebastian har jag varit övertygad från speed-dejtingen om att han skulle välja Anna, efter igår, inte riktigt lika säker. Men jag tror definitivt inte att han kommer välja Marie, henne hade han nog röstat hem först om han hade fått välja.

Jonathan har väl bättrat sig lite, men jag känner sånt obehag av honom att jag inte ens kan koncentrera mig på att han inte gjorde något katastrofalt uttalande igår. Frågan är om han verkligen har ändrat sig (kanon i så fall), eller om han bara insåg att hans 50-talsvärderingar inte såg bra ut i tv. Men tjejen som åkte hem frivilligt hos honom förra veckan, var inte det hon som inte hade skrivit sitt brev själv, utan hade blivit inskickad av en moster? Det kan ju faktiskt vara en förklaring till varför hon valde att åka om hon inte kände att hon var speciellt intresserad, de andra tjejerna har ju faktiskt skrivit själva för att de tyckte att han verkade intressant.

Håller med att Monica inte verkade så trevlig hos Peter.

Nu kan inte jag sluta titta iallafall, det börjar bli spännande...
Men så har det varit i en del säsonger för mig, att det som först inte verkar så intressant ändå är det :angel:. Jag erkänner att det ändå är den bästa (enda) reality-TV som fångat mitt intresse - jag ser nästan aldrig på TV numera...

Nej, faktiskt samma här. Bonde söker fru är nästan det enda TV-programmet jag tittar på. Något gör att jag fångas. Troligen "gissningsleken" (vem/vilka som kommer att få stanna kvar nästa gång), och min längtan ut till landet. Det är väl därför jag tycker det blir tråkigt friarna lämnar i så stort antal ...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern