Bonde söker fru 2014

Sebastian har jag varit övertygad från speed-dejtingen om att han skulle välja Anna, efter igår, inte riktigt lika säker. Men jag tror definitivt inte att han kommer välja Marie, henne hade han nog röstat hem först om han hade fått välja.

Jonathan har väl bättrat sig lite, men jag känner sånt obehag av honom att jag inte ens kan koncentrera mig på att han inte gjorde något katastrofalt uttalande igår. Frågan är om han verkligen har ändrat sig (kanon i så fall), eller om han bara insåg att hans 50-talsvärderingar inte såg bra ut i tv. Men tjejen som åkte hem frivilligt hos honom förra veckan, var inte det hon som inte hade skrivit sitt brev själv, utan hade blivit inskickad av en moster? Det kan ju faktiskt vara en förklaring till varför hon valde att åka om hon inte kände att hon var speciellt intresserad, de andra tjejerna har ju faktiskt skrivit själva för att de tyckte att han verkade intressant.

Jag tyckte att kvinnorna började se osäkra ut redan på gruppdejten hos Sebastian. Faktiskt samtliga. De verkade tycka att det var obekvämt både med "bastusittningen" och "prisutdelningen" (vilket inte förvånar mig, jag hade tyckt detsamma). Men ville kanske ge det mer tid, och se hur det blev när de kom till gården. Trots att Sebastian sa det han sa på slutet, tror jag att han kommer att välja Anna. Det kanske hettar till senare mellan dem? Hon har gjort en kommentar på Lindas blogg, där man i alla fall förstår att hon tycker bra om honom ...

Av det man ser i TV verkar Jonathan fortfarande inte så seriös, nej, men jag gillar det han sa om sina djur och att han verkligen verkar trivas på landet. Maria, som åkte hem, fick man ju ingen förklaring på varför hon åkte. Och jag tycker också att det är konstigt att en moster skriver ett brev och skickar in åt en som är fullvuxen och själv borde kunna först och främst bestämma om man vill skriva eller inte, och om man bestämt sig, få iväg ett brev själv. Får lite "arrangerat-äktenskap-vibbar" av det hela ... Vem han kommer välja (om han nu får chansen ...) känns väldigt oklart. Men jag tror nog inte Malin, i alla fall. Tror hon är lite för seriös för honom, och tror inte han gillar att hon berättat om "hånglet" för den andra tjejerna.

Och jag tycker också att det är konstigt att en moster skriver ett brev och skickar in åt en som är fullvuxen och själv borde kunna först och främst bestämma om man vill skriva eller inte, och om man bestämt sig, få iväg ett brev själv. Får lite "arrangerat-äktenskap-vibbar" av det hela ...

Fast han äldre bonden, Peter?, hade ju också blivit anmäld av någon annan och jag kan tänka mig att många brev i högarna var skrivna av kompisar som en lite kul grej sådär. Så jag tycker inte nödvändigtvis att det behöver vara något påtvingat i att vilja ge någon lite hjälp på traven typ.

Fast han äldre bonden, Peter?, hade ju också blivit anmäld av någon annan och jag kan tänka mig att många brev i högarna var skrivna av kompisar som en lite kul grej sådär. Så jag tycker inte nödvändigtvis att det behöver vara något påtvingat i att vilja ge någon lite hjälp på traven typ.
Håller med! Finns säkert många som har funderat på att skriva brev/ anmäla sig till programmet som bonde men inte fått tummen ur förrens någon vän/släkting gett dem en (välmenad) spark i röven och hjälpt dem.

Jo, fast det tycker jag är stor skillnad om någon anmäler en ensam bonde att vara med i programmet - mot att någon annan skriver in någon som en friare till en bonde... :crazy:

Håller med! Finns säkert många som har funderat på att skriva brev/ anmäla sig till programmet som bonde men inte fått tummen ur förrens någon vän/släkting gett dem en (välmenad) spark i röven och hjälpt dem.

Det är helt rätt, men om man själv inte gjort valet att faktiskt skriva det där brevet, och sen känner att det inte finns de känslorna som behövs, men att där finns tre andra tjejer som faktiskt gjort ett eget val om att de vill träffa den här bonden, då hade jag också valt att lämna frivilligt (om vi nu pratar om Maria). Det hade känts mer rättvist mot både mig själv, bonden och de övriga tjejerna.

Det är helt rätt, men om man själv inte gjort valet att faktiskt skriva det där brevet, och sen känner att det inte finns de känslorna som behövs, men att där finns tre andra tjejer som faktiskt gjort ett eget val om att de vill träffa den här bonden, då hade jag också valt att lämna frivilligt (om vi nu pratar om Maria). Det hade känts mer rättvist mot både mig själv, bonden och de övriga tjejerna.

För min del så får folk hoppa av och åka hem när de vill, programmet handlar ju ändå om känslor som inte går att tvinga fram hur som helst (dock blir det ju lite tråkig tv men det är ju skitsamma).

Även om någon fått ett brev inskickat "över huvudet" på sig så blir de ju först och främst tillfrågade av tv-teamet om de vill delta och gör sedan ett aktivt val att vara med i programmet. De måste ju inte om de inte vill.

Och ja, jag är också otålig, särskilt efter att dagens program utannonseras som den största överraskningen i programmets historia :eek: :nailbiting: :up:

Dom tvingar tjejerna att stanna kvar och super ner dom och Sebastian blir knäckt för att dom spyr på honom.

Eller så övertalar han tv-teamet så att han får ta in nya tjejer från sin brevhög! Eller några av tjejerna som han valde bort på Sundbyberg (sundbyborg? Det där slottet menar jag iaf...)!

Jag känner mig både exalterad, konspiratorisk och jävligt nyfiken på samma gång:nailbiting: Well played tv4 :mad: :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30