Sebastian har jag varit övertygad från speed-dejtingen om att han skulle välja Anna, efter igår, inte riktigt lika säker. Men jag tror definitivt inte att han kommer välja Marie, henne hade han nog röstat hem först om han hade fått välja.
Jonathan har väl bättrat sig lite, men jag känner sånt obehag av honom att jag inte ens kan koncentrera mig på att han inte gjorde något katastrofalt uttalande igår. Frågan är om han verkligen har ändrat sig (kanon i så fall), eller om han bara insåg att hans 50-talsvärderingar inte såg bra ut i tv. Men tjejen som åkte hem frivilligt hos honom förra veckan, var inte det hon som inte hade skrivit sitt brev själv, utan hade blivit inskickad av en moster? Det kan ju faktiskt vara en förklaring till varför hon valde att åka om hon inte kände att hon var speciellt intresserad, de andra tjejerna har ju faktiskt skrivit själva för att de tyckte att han verkade intressant.
Jag tyckte att kvinnorna började se osäkra ut redan på gruppdejten hos Sebastian. Faktiskt samtliga. De verkade tycka att det var obekvämt både med "bastusittningen" och "prisutdelningen" (vilket inte förvånar mig, jag hade tyckt detsamma). Men ville kanske ge det mer tid, och se hur det blev när de kom till gården. Trots att Sebastian sa det han sa på slutet, tror jag att han kommer att välja Anna. Det kanske hettar till senare mellan dem? Hon har gjort en kommentar på Lindas blogg, där man i alla fall förstår att hon tycker bra om honom ...
Av det man ser i TV verkar Jonathan fortfarande inte så seriös, nej, men jag gillar det han sa om sina djur och att han verkligen verkar trivas på landet. Maria, som åkte hem, fick man ju ingen förklaring på varför hon åkte. Och jag tycker också att det är konstigt att en moster skriver ett brev och skickar in åt en som är fullvuxen och själv borde kunna först och främst bestämma om man vill skriva eller inte, och om man bestämt sig, få iväg ett brev själv. Får lite "arrangerat-äktenskap-vibbar" av det hela ... Vem han kommer välja (om han nu får chansen ...) känns väldigt oklart. Men jag tror nog inte Malin, i alla fall. Tror hon är lite för seriös för honom, och tror inte han gillar att hon berättat om "hånglet" för den andra tjejerna.