Bonde söker fru 2014

Sen får den här sköna samlingen se Linda i Robinson-Love. :mad: Måste hon vara med i alla program? Finns det inga andra programledare i Sverige.
Ursäkta OT

@lady_vip samma tanke :P Men jag tror inte att just de är kopplat till frikyrka, åtminstone har jag "vanliga" kristna vänner som använder det i texter och sånger. Hon kan ju förstås vara frireligiös ändå.
Hmm. Jag känner också väldigt många "vanliga" kristna, men just Kyrie eleison har jag enbart stött på i frireligiösa kretsar. Fast det kan ju vara jag som inte har varit uppmärksam också:)

Allt snack om att "han vill att hon ska satsa, annars väljer han Sara" känns som känslomässig utpressning och som att indirekt sätt att ställa ultimatum. Jag fattar ju att det är ont om tid för känslor att växa fram och att han vill veta lite vart tjejerna står, men alltså, att taktikvälja eller "hota" känns så jäkla fel. Tycker han bättre om Ellen, fine, välj henne och se vad som händer?

Håller helt med! Och sen "vill du pussas?" typ, alltså herregud jag hade fan sagt att nej, det vill jag inte. Måste ju ha känts skitskumt att sitta där och kyssa honom som nyss surt hotat med att välja någon annan?

Såg programmet i torsdags så kanske glömt hälften men tänkte ändå rada upp highligtsen (eller high lowsen?) som jag ser det:

Alltså snäckan med "vår första kyss" var ju så fin så att jag dog. Väljer han inte henne är det ju något som är allvarligt fel. Men jag tror han kommer berätta för den andra kvinnan innan valet, det var ju med hur han tog henne åt sidan på teasern för nästa avsnitt. Men han och Helen är så gulliga att ja, jag vet inte var jag ska ta vägen. Absolut säsongens höjdpunkt!

Sebastians "här har jag bäddat för oss" fick mig att bli helt kall av skräck. Seriöst. Alltså verkligen seriöst. VEM gör så? Jag har ingen "bara sova med utvalda"-policy men där hade jag sprungit fort som fan åt andra hållet, på ren instinkt. Även om man tänkt sig att nåt sånt kanske kommer hända bäddar man väl ändå i ett gästrum ändå för att inte helt skrämma bort gästen?

Jonathans känslomässiga utpressning på bryggan var ju verkligen horribel. Jag hade blivit sur som fan om någon sagt så till mig. Eller i alla fall insett att vi aldrig kommer kunna tycka om varandra, än mindre leva tillsammans. Tror precis som någon redan skrivit i tråden att han inte alls ändrat sig, bara fått nån hint om att det inte är Emil i Lönnebergas 50-talssommar Adult Version de spelar in..

Och barabackadejten hade fått mig att smälta också. Fast jag hade nog velat ha en egen häst (:D) och faktiskt tyckt att det var för tungt för hästen att bära 2 vuxna personer :p

Sebastians "här har jag bäddat för oss" fick mig att bli helt kall av skräck. Seriöst. Alltså verkligen seriöst. VEM gör så? Jag har ingen "bara sova med utvalda"-policy men där hade jag sprungit fort som fan åt andra hållet, på ren instinkt. Även om man tänkt sig att nåt sånt kanske kommer hända bäddar man väl ändå i ett gästrum ändå för att inte helt skrämma bort gästen?

Jag kan inte annat än hålla med. Det kändes som att hon också blev tagen på sängen (höhö ;)) fullständigt när han började visa upp sängen och babbla om att hon skulle flytta in. Jag hade dragit så fort jag bara kunde kan jag säga.

Bor inte långt ifrån Peters trakter och fått höra lite om honom. Han har tydligen aldrig haft någon eller varit ute med kvinnor på något vis. ist har han tagit hand om sin föräldrar och gården. Så det här är ju en mycket ovanlig och "ny" situation för honom och jag tycker han klarar det galant!! Till skillnad från resten av gänget...........

Jonatans "Vill du pussas?"... Herregud, är de 12 år eller. Lika mycket kemi i den frågan som i en gråsten.

Jag kan inte annat än hålla med. Det kändes som att hon också blev tagen på sängen (höhö ;)) fullständigt när han började visa upp sängen och babbla om att hon skulle flytta in. Jag hade dragit så fort jag bara kunde kan jag säga.

:D

Ja jag tyckte också hon hickade till lite men reaktionen var ändå mild :p

Räknar nog detta som hans värsta tilltag och det säger ju en del med tanke på vad han bjudit på tidigare i säsongen..

Fast hörrni gnällspikar! ;)
Glömmer ni inte bort en viktig liten detalj nu? Programmet handlar om bönder som av olika anledningar är singlar och har svårt för att hitta kärleken... Kan det möjligen kanske vara så att just det ni gnäller över är en av orsakerna till att de är med i programmet? :idea: :confused:

Vad är det för fel på Jonatan?
Pussas, pussas, pussas, om du pussar miiiiig så pussar jag diiiig..... och nu är det din tur. Fniss fniss. Pusselipuss :yuck:
Med tanke på hur han har låtit innan trodde jag allt annat än ett präktigt hångel var underkänt :down:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30