Bonde söker fru 2014

MEN... nu tog han på sig tröja. Är det ett tecken? Han är bara påklädd med Den Rätta :laugh:

Jag har faktiskt funderat (sporadiskt och inte helt seriöst, men ändå, kanske det kan ligga något i det???) i några veckor på om det kan vara så att han medvetet ville skrämma iväg tjejerna från gården m h a bananshake och minimala kalsonger. Nu lyckades han bara skrämma iväg två, och då han inte kunde få iväg de andra med samma metod, så fick han helt enkelt berätta sanningen för dem.

Vad tror ni om denna teori?

Men han verkade ju å andra sidan seriöst ledsen när de två tjejerna drog. Det skulle han väl inte ha blivit om han nu var kär i den här Petra? Tycker alltihop verkar lite konstigt och krystat, precis som några av er redan skrivit ...

Vad tror ni om deltagarnas känslor i övrigt? Förutom då Peters gård, där det redan är klart (om nu inte vi tittare har blivit totalt förda bakom ljuset) och Sebastians gård där det också är klart.

Erik och Ida känner jag mig lite osäker på. Tror det beror ganska mycket på hur länge Ida orkar vänta på att Erik ska visa något. Och naturligtvis om de då båda skulle kunna fatta tycke för varandra. Men inte heller jag hade klarat att bli kär på två-tre dagar, speciellt inte med ett TV-team i hälarna ... Och är man rädd för att visa känslor, inte kan man ändra sig på några få dagar, inte ens när TV nästan kräver det ...

Av samma övertygelse tror jag inte heller på att Jonathan har förändrat sig, vilket jag inte heller märker av hans uppträdande att döma. Snacka går alltid bra, men det är svårt att ändra på övertygelser man tillägnat sig, speciellt starka sådana. Jag tror att han hade skickat hem Malin och Sara först, om han hade fått välja. Maria åkte ju hem självmant (vilket jag förstår, och hennes avhopp är enligt mig det enda förståeliga, med tanke på hur han betedde sig), och nu låter Ellen också osäker. Enligt vad jag kunde se var han tänd på båda dessa, men tror inte han känner något för Sara, som nu är kvar. Någonstans tror jag (men kan ha fel) att han är obekväm med /rädd för tjejer som vill satsa seriöst på ett djupt förhållande, och som vågar kritisera hans beteende (som Malin gjorde).

Peter och Helene hoppas jag på av hela mitt hjärta, och trots att jag är ungefär den minst romantiska människa som finns (min syster kallar mig för en kallhamrad man ;)), så var jag nästan tårögd under deras dejt igår. Jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir Helene, men efter igår känns det rätt klappat och klart.

Jag hoppas även att Erik och Ida får möjlighet att hitta fram till varandra nu när det bara är de två kvar på gården. Tror som jag sagt innan att mycket av det som har gått fel hos Erik har varit för att han har försökt vara så diplomatisk och rättvis mot tjejerna hela tiden, och nu när det bara är Ida kvar behöver han inte tänka på det mer. Tror också att det kan gynna dem om kamerorna försvinner från gården och de får lära känna varandra i lugn och ro. Hoppas bara att Erik har talat om för Ida att hon skulle fått stanna kvar ändå, även om han hade fått göra sitt val.

Jonathan tyckte jag skötte sig rätt okej på förra veckans dejt med Sara. Inte fullt lika nöjd med hans beteende igår. När han pratade med Linda fick jag känslan av att han egentligen inte ändrat åsikt, men att han har insett att det kanske inte låter så bra att ventilera de åsikterna högt. Men han tycker fortfarande att en kvinnas plats är antingen i sängen eller vid spisen, typ. Tror också att Malin fick åka för att hon är för seriös. Blev dessutom irriterad på honom när han började ställa en massa krav på Ellen och hennes känslor. Har han hört talas om att man inte kan tvinga fram känslor på kort tid? Attraktion har hon säkert för honom (hur nu detta är möjligt), men att kräva att hon ska säga att hon är kär i honom efter så kort tid, nej. Tror att han inte kommer ha tålamod med Ellen, och att det av den anledningen blir Sara istället, men tror inte att det kommer hålla i det långa loppet.

Sebastian är bara obehaglig nu, har nästan glömt att jag tyckte att han verkade vettig i början. Jag vet inte hur många gånger jag vrålade skyl dig karl åt tvn, eller bara upprepade jag mår illa alternativt han har inte ens snygg kropp. Förstår om Anna och Marie inte vill framstå som dåliga förlorare i tv, men tycker inte alls att han har varit ärlig med det här med Petra. Han kunde berättat det tidigare, om han nu är så himla säker. Tycker det är för mycket hela tiden han är i bild. Här har jag bäddat åt oss framkallade :yuck:-känslor hos mig. Det är i och för sig väldigt skrattretande att han förmodligen tycker att han själv är assnygg eftersom han så gärna vill strutta runt halvnaken, och hela den här tråden mår illa av det. Vi lär ju inte vara de enda kvinnorna i Sverige som gör det.

@Kiwifrukt + 1 på allt. :)

Det förefaller vara fler kvinnor som rasar över den påtvingade nakna överkroppen i kommentarsfältet på FB, och så en kompis till Sebastian som tar honom i försvar med att "han svettas så mycket så att därför går han hellre utan tröja". Själv hade jag nog föredragit att en t-tröja fått absorbera åtminstone en del av flödet (om den byttes någorlunda ofta) än att behöva kramas med en svettig hudkokong i XXXL klistrad runtom sig, eller äta frukost med någon vars svett rinner fritt från kroppen. :meh:

Mest av allt plågas jag av Sebastians samt Peters rödhåriga dam närgångna beteende. Det är ju rent av fruktansvärt att se :crazy:

Ja det kryper i kroppen på en när man ser eländet :o

Sen kan jag inte begripa varför i helvete karln skall gå halvnaken jämt för? Ingen normal människa sprätter väl omkring bland folk i bara kallingarna titt som tätt? :confused:

Det var väl Karin somvar religös o inte Ida?
Sebastian är hur sliskig som helst
Jonathan är omogen
Erik töntig
Peter verkar gullig o hoppas det blir nått mellan honom o den ljusa kvinnan

@-Catherine-, eller hur. Visst, jag vet flertalet män som går med bar överkropp på sommaren och kvinnor som går i bikini, men det är typ på stranden eller när de solar. Nu kanske jag är ovanligt pryd, men jag hade absolut inte känt mig bekväm med att visa mig i bikini inför ett tvteam till ett av Sveriges största tvprogram. Dessutom är han ju till 90 % inomhus när han är halvnaken?

@Kiwifrukt + 1 på allt. :)

Det förefaller vara fler kvinnor som rasar över den påtvingade nakna överkroppen i kommentarsfältet på FB, och så en kompis till Sebastian som tar honom i försvar med att "han svettas så mycket så att därför går han hellre utan tröja". Själv hade jag nog föredragit att en t-tröja fått absorbera åtminstone en del av flödet (om den byttes någorlunda ofta) än att behöva kramas med en svettig hudkokong i XXXL klistrad runtom sig, eller äta frukost med någon vars svett rinner fritt från kroppen. :meh:

Jag håller helt med! Och alltså, jag svettas verkligen som en gris men skulle aldrig komma på tanken att gå runt med bar överkropp bland folk (även om det hade varit skönt :D) och framförallt inte vid matbordet :eek: Det är förvisso trist att hela tiden svettas och vara varm, men lite hänsyn till sin omgivning kan en ju ta!

Det var väl Karin somvar religös o inte Ida?
Sebastian är hur sliskig som helst
Jonathan är omogen
Erik töntig
Peter verkar gullig o hoppas det blir nått mellan honom o den ljusa kvinnan

Vet inte om Karin är troende men Ida har i alla fall pratat om att hon är det.

Vet inte om Karin är troende men Ida har i alla fall pratat om att hon är det.

Japp, Ida hade ju dessutom "Kyrie Eleison" skrivet i stor text över sängen när de filmade hemma hos henne inför resan till gården. Det känns ju inte som en grej man gör om man bara är sådär lite "fira jul-kristen".

Har trott på Ida från början och hoppas att det blir bra för dem nu när det inte är lika stor press. Jag hade ju blivit tokkär bara av den dagen. Alltså seriöst, hur många killar skulle ta med en på en barbackatur till en sjö och sen ro ut på en liten ö där man kan ha picknick ostört. Synd att kamerateamet förstör allting, annars hade det ju varit värsta drömdejten!

@lady_vip samma tanke :P Men jag tror inte att just de är kopplat till frikyrka, åtminstone har jag "vanliga" kristna vänner som använder det i texter och sånger. Hon kan ju förstås vara frireligiös ändå.

Jag reagerade för övrigt en hel del på Jonathans dejt med Ellen. Alltså, det känns ju som att han är mer intresserad av henne och att han därmed vill forcera fram känslor. Allt snack om att "han vill att hon ska satsa, annars väljer han Sara" känns som känslomässig utpressning och som att indirekt sätt att ställa ultimatum. Jag fattar ju att det är ont om tid för känslor att växa fram och att han vill veta lite vart tjejerna står, men alltså, att taktikvälja eller "hota" känns så jäkla fel. Tycker han bättre om Ellen, fine, välj henne och se vad som händer? Istället för att välja Sara, om han nu inte tycker lika mycket om henne, eftersom det blir som någon form av andrahandsalternativ pga att Sara har närmare till sina känslor (typ). Hur kul kommer det kännas om det kryper fram att han egentligen ville ha Ellen men "nöjde" sig bara för att Ellen inte kan frammana känslor sådär på en vecka?

Ja, vad säger man?
Peter och Helene, åååh så gulligt! Även om den där "kyssen" (jag hade nog snarare kallat det "utdragen puss") visades lite VÄL länge för att jag skulle känna mig bekväm med det. Men han är verkligen säsongens överraskning, jag trodde att man skulle behöva sitta med skämskudde hela tiden som han var i rutan, men istället sitter jag och snörvlar i en näsduk.

Erik...ja, jag hoppas verkligen att han hittar någon, för han verkar också så snäll och sympatisk om än lite vimsig (men ja, GUD om det hade kommit en kille och velat ta mig med på barbackaridningsdejt...så mysigt!). Tror inte på honom och Ida dock, om han inte blommar upp alldeles när inte kamerorna är med, just nu känns det mest som att de är på kompisstadiet. Men en resa kan kanske göra underverk.

Jonathan: Men åh vad jag är irriterad på honom! Det kändes ju som att han nästan ville tvinga Ellen att bli dökär i honom innan tv-teamet packar ihop, känns ju inte som något vinnande koncept direkt. Tror dessutom att han redan har bestämt sig för Sara, och då spelar det väl ingen roll att inte Ellen är lika intresserad som han vill att hon ska vara. Och det här "tjejer ska vara snygga och bra i köket"...tror inte ett smack på att han har kommit till några nya insikter utan att det bara handlar om att han har fattat att det kanske inte låter så bra i tv.

Och så SEBASTIAN. Jag finner inte ord. Alltså, jag får cellskräck när jag ser honom torna upp sig halvnaken och svettig på ena sidan köksbordet. Hade hellre ätit frukost med Satan själv än att tvingas bevittna hur han sitter där i underkläder och hinkar i sig bananshake som om det inte fanns någon morgondag. Och tillsammans med Petra är det ju bara too much, "här har jag bäddat åt oss", här krävs både skämskudde och spypåse! Men såklart sitter jag klistrad framför rutan i alla fall...:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern