Visst är det så. Vilket gör det ännu konstigare. Kan dom inte hålla god min några dagar i alla fall?Men ett par dagar är ju för kort tid också. De är ju inte precis på plats i flera veckor...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det så. Vilket gör det ännu konstigare. Kan dom inte hålla god min några dagar i alla fall?Men ett par dagar är ju för kort tid också. De är ju inte precis på plats i flera veckor...
Visst är det så. Vilket gör det ännu konstigare. Kan dom inte hålla god min några dagar i alla fall?
Nä precis! Förr trodde jag faktiskt (lite naivt kanske såhär efterhand) att de var där en hel sommar, eller åtminstone några veckor och att utröstningen sker varje söndag typ. De säger ju hela tiden att "den här sommarn blablabla..."Man får ju uppfattningen om att dom är där typ hela sommaren, men har för mig att det bara rör sig om en vecka på gården.... hur mycket hinner man lära känna varandra på den tiden...?
För Erik så tror jag att hans frireligiösa uppfostran och prägling ligger honom i fatet. Han vet inte riktigt hur han ska bete sig. Sen tror jag att Mikaela var hans favorit.
Men det där med alla avhopp är konstigt. Vad hände med "lära känna varandra och se vad som växer fram efterhand"? Då är det alldeles för kort tid. Här sitter man mest och tycker synd om alla.
Frireligiös? Då kanske Ida är tjejen för honom.
Det har iaf stått i en del tidningar att Erik är troende.
Men det skulle inte jag beskylla som anledningen till att han inte är på. Jag är inte ett skvatt troende men inte tusan skulle jag känna mig bekväm i den situationen och inte heller skulle jag klara av att börja visa känslor efter bara nån dag med ett helt kamerateam flåsandes i hälarna.
Nä precis! Förr trodde jag faktiskt (lite naivt kanske såhär efterhand) att de var där en hel sommar, eller åtminstone några veckor och att utröstningen sker varje söndag typ. De säger ju hela tiden att "den här sommarn blablabla..."
Böjprov ... eller nåt...Vad skulle Jonathan göra egentligen?
Lyfta, välta eller bryta hasen på stackars ponnyn????
och så undrar han varför pållen inte stod still.....
Och han är så himla fysiskt närgången, alltså herregud backa av! Jag hade hoppat upp från filten och sprungit åt andra hållet om han lutat sig så över mig. Det enda som räknas verkar vara oral kontakt av första graden?? Han positionerar verkligen fram sig i kyssläge trots att tjejen inte svarar.
Klockren beskrivning! Kan bara hålla medJag missade gårdagens avsnitt, så jag inte sett det förrän nu. Och herregud, vilken soppa. Jag har följt Bonde varenda år sen det började, men den här säsongen måste ta priset.
Men för att börja med det positiva. Peter. Han var den jag verkligen trodde skulle "klanta" sig och vara skämskudde-varning varenda gång, en där jag har bara blivit positivt överraskad. Jag tycker han hanterade "utröstningen" av Monica väldigt bra och visade att han verkar vara en genomsnäll människa, och jag blev näsan tårögd när jag såg förhandstitten för nästa veckas dejt med Helene.
Erik tycker jag så fruktansvärt synd om. Tror att mycket av hans "problem" med tjejerna bottnar i att han inte visste riktigt vad han gav sig in på, Bonde söker fru kanske inte var rätt forum för honom, och att han har försökt vara så förtvivlat rättvis hela tiden. Å andra sidan har Ida varit den jag har trott mest på i slutänden hos honom, men frågan är ju hur hon ställer sig till om hon blev kvar sist för att de andra åkte hem eller för han ville ha henne kvar. Jag hade nog inte kunnat låta bli att fundera i de banorna om jag var som henne.
Jonathan skötte sig helt okej på dejten med Sara. Däremot höll jag på att få krupp när jag såg deras så kallade hästhantering. Nu kanske mina föräldrar var ovanligt hårda med säkerheten, men jag var tonåring innan jag fick sluta pyssla med hästarna med ridhjälm på huvudet, och när barnen stod precis bakom hästens sprattlande bakben mådde jag nästan illa. Ovanligt uridiotiskt dessutom att Ellen (som tydligen var den enda av tjejerna utan hästvana och som dessutom var rädd för hästar) skulle hjälpa barnet att kratsa hovarna. Kunde inte någon av de andra gjort det, så hade det kanske gått lite bättre? Hästen kände ju förmodligen att hon var rädd? Och det där klängandet på ponnyn från ungens sida hade jag aldrig tolererat i mitt stall. Hästarna är ju inte mindre hästar bara för att de är små.
Sebastian vet jag inte hur jag ska tolka. Är mannen kär i kärleken, är han besatt av Petra, är han en galen stalker? var frågor som surrade i mitt huvud. Jag hoppas verkligen att de har haft kontakt innan, som produktionen inte vill låtsas om, för annars är han beteende hur creepy som helst. Jag hade sprungit fort som fan åt andra hållet. Visst att hon kanske hoppade av för att hon inte klarade av kamerorna och hela grejen med programmet, men att bli så besatt av någon som självmant valt att aldrig träffa honom, där han har läst ett brev och sett henne på håll en gång, tycker jag känns jätteobehagligt. Riktigt dåligt av honom att inte berätta det för de andra tjejerna direkt heller, om han nu är så himla säker på sina känslor för Petra. Marie har jag väl vissa tvivel kring hennes seriösa sida med tanke på hennes historia i andra dejtingprogram tidigare, men Anna verkar vara en go och trevlig tjej som har känslor för karln, och han går och tiger om att han har en annan. Jag hoppas de blir murder-vansinniga och häller hans äckliga banandrink över huvudet på honom när han berättar det.
Jo visst är det så. Och jag läste en intervju för flera år sen med nån av deltagarna som sa att de var tillsagda att säga "sommaren" om serien.Det är ju upplagt så att man ska tro att det handlar om flera veckor.
Alltså den här säsongen är rent av plågsam att se på och jag har aldrig varit så beroende av en skämskudde.
Mest av allt plågas jag av Sebastians samt Peters rödhåriga dam närgångna beteende. Det är ju rent av fruktansvärt att se