Ja ... vad ska man säga ... det var alltså del 9 nu. Tre delar kvar, vad ska TV4 fylla ut den tiden med? Eller blir programmet kortare? I del 10 åker de vanligen på dejt med en av två tjejer som är kvar. Men Peter har redan varit på dejt med sin ena av två damer, Erik har bara en kvar, och Sebastian har en helt ny dam. Jonathan där emot har det lyxigt: tre damer kvar, och ingen av dem har åkt hem (än ...).
GoLightly, jag tycker inte att du har missat något, ärligt talat. Hljomalind, säkert har produktionen blivit slapphäntare. Det hör man ju bara på Linda; förut "tvingade" hon nästan fram känslor hos deltagarna, nu säger hon bara att om man inte känner något ska man säga det och lämna programmet. I normala fall skulle jag hålla med, men med detta programmets upplägg blir det ju bara pannkaka av alltihop.
Tycker också synd om Erik; när han provar att öppna upp sig och visa mer, som tjejerna tjatat om hela tiden, ja, då åker de hem i stället. Mikaela som oroade sig så för vad han skulle tycka om henne och skulle åka hem om han inte visade mer, ja, nu åker hon hem när han visar mer ... ja ja ...
Och visst måste det ha varit surt för Sebastians tjejer som med till synes ärliga avsikter åkt dit. Fast Marie tvivlar man ju på förstås ...
Och en eloge till Peter för den, i mitt tycke, respekt och artighet han visade mot henne när hon satte sig i bilen för att åka hem.