Bonde söker fru 2014

Är man så in i bänken blyg eller var problemet nu ligger för Eriks del kanske ragga på bästa sändningstid inte är rätt väg att gå?
Han hade nog passat bättre på en dejtingsajt där han kunde maila tills han blev bekväm med tjejerna :meh:

Jag gissar på att han och petra har pratat en del på telefon eller mejlat med varandra men att det inte kan avslöjas för att det skue "förstöra" lite då...

Btw så är det min kusin som har klippt programmet ;)

Jag tror att alla dessa avhopp och annat strul hade kunnat hända vilken annan säsong som helst, men att tv4produktionen kanske har varit mer "slapphänt" i år. Att det varit ovanligare med avhopp tidigare är för att de kanske styrt mer, varit mer pushiga mot deltagarna med att konceptet ska följas strikt med att alla stannar så länge de får, och att bonden väljer bort en efter en. Jämför t.ex. med filip och fredriks dejtsåpa "Lite sällskap" där det slutade ganska vilt - t.ex. en tjej sket helt i sina karlar och startade i stället en grupp för kvinnor mot porr och en annan tjej blev ihop med en helt annan kille än de hon dejtade i programmet. . Jag tror det är mest naturligt att det blir så, det känns väldigt osannolikt egentligen att alla fyra som kommer till gården ska gå och tråna och bara önska att de blir valda för att det känns så rätt, och även att den som väljer ska lyckas bli kär i nån av dessa på 4 dagar. Ibland lyckas det ju uppenbarligen, men inte är det konstigt om det inte gör det?

Alltså Sebastians helomvändning.. Jag tror precis som någon sa att han är kär i kärleken. Kan man bli så kär som han verkade bli av att läsa ett brev och se någon på lite avstånd? Tycker det verkar konstigt faktiskt men jag kanske inte är så romantiskt lagd. Och han är så himla fysiskt närgången, alltså herregud backa av! Jag hade hoppat upp från filten och sprungit åt andra hållet om han lutat sig så över mig. Det enda som räknas verkar vara oral kontakt av första graden?? Han positionerar verkligen fram sig i kyssläge trots att tjejen inte svarar. (Jag skrattade dock högt när han sa det där om att de har många likheter samtidigt som de klippt ihop stark mat- och tacossamtalet. Värderingar är viktiga! :D)

Och säg åt de två tjejerna på gården var som försiggår! Samtalet blir ju inte lättare bara för att det sker imorgon liksom.

Erik tycker jag synd om faktiskt även om jag förstår varför det blev så.. Hoppas han kommer överens med tjejen som är kvar, tycker hon verkar väldigt gullig. Fast det måste ju kännas konstigt för henne? Liksom "jaha nu är jag ensam kvar här och hade jag varit det även om han valt?".

Peter verkar inte vara lika intresserad av Anna-Lena som av den andra kvinnan? Hon var ju väldigt närgången och pushig i kvällens avsnitt men jag tyckte inte han svarade lika bra som han gjorde med den andra? (Namnet har helt ramlat bort.)

Och Jonathan fick vi ju inte se så mycket av ikväll så jag har inga åsikter. Ja förutom att jag fick lite hicka när jag såg barnen runt hästarna men det är ju en annan historia.

Den här säsongen låter ju hur strulig som helst, har fortfarande inte sett något själv utan läser bara lite här i tråden. Kan inte bestämma mig för om jag är nyfiken på att se det, eller om det kanske är bra att jag har missat... Håller nog med @hljomalind om att det kan vara svag styrning från produktionen att så många lämnar istället för att följa konceptet, för så mycket värre kan väl inte årets deltagare vara än tidigare år?

Ja ... vad ska man säga ... det var alltså del 9 nu. Tre delar kvar, vad ska TV4 fylla ut den tiden med? Eller blir programmet kortare? I del 10 åker de vanligen på dejt med en av två tjejer som är kvar. Men Peter har redan varit på dejt med sin ena av två damer, Erik har bara en kvar, och Sebastian har en helt ny dam. Jonathan där emot har det lyxigt: tre damer kvar, och ingen av dem har åkt hem (än ...).

GoLightly, jag tycker inte att du har missat något, ärligt talat. Hljomalind, säkert har produktionen blivit slapphäntare. Det hör man ju bara på Linda; förut "tvingade" hon nästan fram känslor hos deltagarna, nu säger hon bara att om man inte känner något ska man säga det och lämna programmet. I normala fall skulle jag hålla med, men med detta programmets upplägg blir det ju bara pannkaka av alltihop.

Tycker också synd om Erik; när han provar att öppna upp sig och visa mer, som tjejerna tjatat om hela tiden, ja, då åker de hem i stället. Mikaela som oroade sig så för vad han skulle tycka om henne och skulle åka hem om han inte visade mer, ja, nu åker hon hem när han visar mer ... ja ja ...

Och visst måste det ha varit surt för Sebastians tjejer som med till synes ärliga avsikter åkt dit. Fast Marie tvivlar man ju på förstås ...

Och en eloge till Peter för den, i mitt tycke, respekt och artighet han visade mot henne när hon satte sig i bilen för att åka hem.

Och han är så himla fysiskt närgången, alltså herregud backa av! Jag hade hoppat upp från filten och sprungit åt andra hållet om han lutat sig så över mig. Det enda som räknas verkar vara oral kontakt av första graden?? Han positionerar verkligen fram sig i kyssläge trots att tjejen inte svarar.

Håller med. Jag får kryp när han håller på så där. Han har ju gjort det på typ alla.

Och han är så himla fysiskt närgången, alltså herregud backa av! Jag hade hoppat upp från filten och sprungit åt andra hållet om han lutat sig så över mig. Det enda som räknas verkar vara oral kontakt av första graden?? Han positionerar verkligen fram sig i kyssläge trots att tjejen inte svarar. (Jag skrattade dock högt när han sa det där om att de har många likheter samtidigt som de klippt ihop stark mat- och tacossamtalet. Värderingar är viktiga! :D)

Så är ju Pers rödhåriga också. Skulle bli smått tokig.

Jag sov nu och då under programmet och missade alltså en hel del, men såg sekvensen när Sebastian och tjejen satt och jämförde såssmak mm. De måste ha haft kontakt innan, för annars blir det ju ännu märkligare.

Oj vilken kväll...Vad säger man? Sebastians omvändning kändes ju VÄLDIGT märklig (så som den visades i tv), hur kan man vara så bombsäker på att hon är DEN ENDA OCH RÄTTA redan innan de har träffats och endast genom att ha läst ett brev? Antingen har de träffats/haft kontakt utöver vad som visats, eller så är han...eh, väldigt naiv. Och dessutom så jävla PÅ, jag ville också skrika åt honom att backa undan på den där picknicken. Och konstigt att de kunde sitta med vanlig picknickmat, att han inte tog med sig en 20-litersspann med bananshake om han ville göra det lite romantiskt?

Erik, stackars Erik...tycker så synd om honom. Tror att han är en kanonkille som bara behöver lite mer tid. Alla kan ju inte få och visa känslor hux flux bara för att det står ett tv-team där och hetsar. Tycker "hans" tjejer har varit väldigt slätstrukna också, jag har inte fått någon klar bild av någon av dom eller känt att "wow, de skulle verkligen passa ihop". Min magkänsla tror inte på Ida heller, men jag hoppas han hittar kärleken någonstans för han verkar så mysig!

Jonathan...tja, vad säger man? Gillar honom inte precis bättre nu, även om han tillfälligt ger sken av att ha skärpt sig och försökt tänka till. Men tycker det visas ganska lite från hans gård så det är svårt att bilda sig någon uppfattning om vad som egentligen händer.

Och så Peter då. Åh, vad jag hoppas på den ljusa, de verkar passa så bra ihop. Anna-Lena är i mitt tycke alldeles för på, fattar inte hur man ens kan vilja sitta och klänga på någon som är så uppenbart obekväm med det som Peter ser ut att vara. Men det såg ju lovande ut i nästa veckas trailer, hoppas!

Sebastian har ju antagligen snackat med hon Petra under inspelningens gång (eftersom hon stod och väntade på stationen efter fem minuter typ) och har således gått bakom ryggen på de andra tjejerna. Undrar om han gör det mot Petra senare också om det kommer ett mail från nån brud som också föredrar mild tacosås? :confused:

Och jag tycker fanimig att Jonathan var en riktigt vettig kille i gårdagens program! Tror att Sara lyckas få fram hans bästa sidor :) de andra två tjejerna är kanske lite för unga/omogna för honom?

Peter MÅSTE välja Helene, de passar så bra ihop! Tror att A-K är för mycket för honom, hon skulle nog bara bossa runt honom.

Stackars goa Erik :( Men jag tror inte att det blir den religösa heller. Varför sa hon aldrig något till hans fördel eller framförde sina egna åsikter igår när Linda var där och de andra bestämde sig för att åka hem? Tänk om han hade tänkt att skicka hem henne vid valet (som uteblev) igår? Och nu sitter han där med henne hemma. Jobbig situation.

I Expressen stod det att Sebastian och Petra haft kontakt via produktionen. Han sa till dem andra tjejerna att han skulle på ett jobbmöte och det hade de vetat om några dagar så det var väl inte så spontant som produktionen försökte få det att verka som. Maria och Anna hade varit hemma i Sebastians hus och städat medans han var på dejt ;) Sebastian sa dock att det var Tv4 som bestämde och att han inte gjort så om det varit i "verkligheten"!

Ja förutom att jag fick lite hicka när jag såg barnen runt hästarna men det är ju en annan historia.
Alltså dom stackars hästarna :eek:
Skulle dom bryta av benen på dom eller?
Sen var barnen helt oskyddade runt dom, stod bakom dom osv. OK att tjejerna kanske var hästovana, men Jonathan borde väl ha koll?
En liten spark av en söt liten miniponnyhov är dock en spark och kan ta illa.

Till skillnad från er andra så tror jag att det som hände Sebastian kan hända på riktigt (för jag har sett exempel på det).

För Erik så tror jag att hans frireligiösa uppfostran och prägling ligger honom i fatet. Han vet inte riktigt hur han ska bete sig. Sen tror jag att Mikaela var hans favorit.

Men det där med alla avhopp är konstigt. Vad hände med "lära känna varandra och se vad som växer fram efterhand"? Då är det alldeles för kort tid. Här sitter man mest och tycker synd om alla.

Till skillnad från er andra så tror jag att det som hände Sebastian kan hända på riktigt (för jag har sett exempel på det).

För Erik så tror jag att hans frireligiösa uppfostran och prägling ligger honom i fatet. Han vet inte riktigt hur han ska bete sig. Sen tror jag att Mikaela var hans favorit.

Men det där med alla avhopp är konstigt. Vad hände med "lära känna varandra och se vad som växer fram efterhand"? Då är det alldeles för kort tid. Här sitter man mest och tycker synd om alla.

Men ett par dagar är ju för kort tid också. De är ju inte precis på plats i flera veckor...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama