B
BonRaiz
Sv: bommens kurvatur
I´v seen it too....
Men lika lite som du kan bevisa att jag har fel, kan du bevisa motsattsen...
Nej, tyvärr tog jag inte bild på alla dessa bommar (lösa) som vi provade på min häst...men de hade olika form, helt klart..
Det är bara till o ringa/maila VHC...så fixar han kanske bildbevis...
Jag har inte varit i kontakt m någon annan, vet inte äns om det finns någon mer i hela landet, som har lösa bommar....
Och vilka fabrikat har du varit i kontakt m?
Jag kan inte alls uttala mig om de du varit i kontakt m i USA, då jag inte varit där o köpt sadel, så du har säkert rätt idet..
Men jag har sett m egna ögon, jag oxå....
Då, för 2 år sen, var min häst mer "bananformad", än hon är idag..
Det är dagens fakta....om det har med muskler att göra, må va hänt, men sadeln gungar på hennes rygg, då hon blivit rakare...
Det är dock rygg fortfarande jag talar om....
Och Kenneth...visst sjutton är det viktigt för passformen, om sadeln gungar på 2 punkter....det blir öm där till slut...iaf på min hästrygg...
Om det inte vore så viktigt, så borde jag i stort sett nu kunnat beställa en sadel fr Continental till en häst m QH-rygg i st Full, el?
I´v seen it too....
Men lika lite som du kan bevisa att jag har fel, kan du bevisa motsattsen...
Nej, tyvärr tog jag inte bild på alla dessa bommar (lösa) som vi provade på min häst...men de hade olika form, helt klart..
Det är bara till o ringa/maila VHC...så fixar han kanske bildbevis...
Jag har inte varit i kontakt m någon annan, vet inte äns om det finns någon mer i hela landet, som har lösa bommar....
Och vilka fabrikat har du varit i kontakt m?
Jag kan inte alls uttala mig om de du varit i kontakt m i USA, då jag inte varit där o köpt sadel, så du har säkert rätt idet..
Men jag har sett m egna ögon, jag oxå....
Då, för 2 år sen, var min häst mer "bananformad", än hon är idag..
Det är dagens fakta....om det har med muskler att göra, må va hänt, men sadeln gungar på hennes rygg, då hon blivit rakare...
Det är dock rygg fortfarande jag talar om....
Och Kenneth...visst sjutton är det viktigt för passformen, om sadeln gungar på 2 punkter....det blir öm där till slut...iaf på min hästrygg...
Om det inte vore så viktigt, så borde jag i stort sett nu kunnat beställa en sadel fr Continental till en häst m QH-rygg i st Full, el?