Jag tror att jag ger upp bomsadelletandet! Jag kommer aldrig att hitta en tillräckligt bred och rak sadel, och skulle jag mot förmodan göra det så kommer hästen förhoppningsvis bli ännu bredare efter lite träning och då är jag tillbaka på ruta ett igen.
Så, nu funderar jag på en bomlös istället!
Men jag funderar lite på det här med paddar och schabrak. Om man har en bomlös som ser ut som en vanlig bomsadel, finns det paddar till dessa som är så pass smidiga och diskreta så att man kan använda vanliga schabrak under?
*Vilka märken och modeller på sadlar finns det som ser ut som "vanliga" sadlar?
*Som passar breda och raka ryggar?
*Vilken pad ska man ha till den?
*Kan man rida lätt i en bomlös? (ingen extrem-ridning då, utan ett t ex ett dressyrpass på banan eller en uteritt på nån timme i blandade gångarter)
(Jag har läst igenom en massa bomlös-trådar, men jag blir bara förvirrad, så ta det lugnt med alla fancy uttryck och ha tålamod med mina dumma frågor!)
Så, nu funderar jag på en bomlös istället!
Men jag funderar lite på det här med paddar och schabrak. Om man har en bomlös som ser ut som en vanlig bomsadel, finns det paddar till dessa som är så pass smidiga och diskreta så att man kan använda vanliga schabrak under?
*Vilka märken och modeller på sadlar finns det som ser ut som "vanliga" sadlar?
*Som passar breda och raka ryggar?
*Vilken pad ska man ha till den?
*Kan man rida lätt i en bomlös? (ingen extrem-ridning då, utan ett t ex ett dressyrpass på banan eller en uteritt på nån timme i blandade gångarter)
(Jag har läst igenom en massa bomlös-trådar, men jag blir bara förvirrad, så ta det lugnt med alla fancy uttryck och ha tålamod med mina dumma frågor!)