Bomlös som ser ut som en vanlig sadel?

Sv: Bomlös som ser ut som en vanlig sadel?

har inte provat andra järn till min, eftersom att de inte fästes på samma sätt som t.ex wintec o bates undrar jag om de går att använda andra järn.

KL

Nu är jag tillbaka med fler frågor!

Har mailat Trekker om storlek på sadeln, så jag ska skicka in bilder på hästen så fort jag lyckas ta några.
Jag är 90% säker på att det får bli en Trekker Master! Men så satt jag och läste runt lite till här, och hittade en tråd som jag lyckats missa att läsa, där det tipsades om Hidalgo.
Vad tycker vi om dessa sadlar?

Edit: panelerna ser väääldigt tunna ut på Hidalgo-sadlarna... Är det en dålig bild eller stämmer det?

Trekker själva (hoppas att jag inte bryter mot några regler nu:o).
Hittade ingen återförsäljare:confused:?

Wihuu, nu hänger det en Trekker Master i stallet hos mig:)!

Men jag är lite osäker på om den passar eller ej! Det blev en normalvid.
Har provridit den iaf (superskön!) och hästen verkar inte misstycka. Ryggraden går fri och den ligger an jämnt, men det är just vidden på den som jag är osäker på. Borde den vara en storlek bredare kanske? Men det känns som att det är risk för att den hamnar på manken då:confused:. Usch, jag blir så nojig!
Om jag tar lite bilder, finns det någon som kanske skulle kunna ge lite feedback då:angel:?

Hur passar man in de här engelska bomlösa sadlarna egentligen?

Okej, om ni tjatar så:D:angel:!

Ska försöka fixa det imorrn:laugh:!

*tjatar mig blå* :D

Nä, skämt å sido. jag skulle gärna vilja se bilder på sadeln och hur den ligger på din häst. Jag är ju ev på väg att köpa en själv så fort jag fått tillräckligt med pengar.

Har du köpt din ny?
Vilken storlek och vidd är det på sadeln?

Senast ändrad:

I Finland räknas ST, Trekker m.f. som en sk. "joustorunko"sadel, rakt översatt blir det flexibom, alltså en sadel med paneler som delar vikten bättre än en ren bomlös som har allehanda pader. Dessa ska man kunna hoppa med utan att skada hästen, om jag minns rätt finns det en film på Trekkers hemsida då man hoppar ett hinder på 1,20 eller 1,50. I finland har det börjat hoppas flitigt i dessa sadlar så vi får väl så småningom veta hur hästarna klarar det.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 060
Senast: iNHALE
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden