bollensdag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min gissning är att huvudsyftet är att slita på miljön så mycket som möjligt, eftersom den jävla hylsan inte går att återbruka och är av typ papp...?

Och att man inte ska få mens på fingrarna, kanske? Eller att tampongen ska komma tillräckligt långt upp i fitty?

Tål att fylleförklaras.
Så vad, det är en hylsa som sitter på undersidan som man ska hålla i när men för in den och sen ska den följa med ut, eller vad? Jag har liksom ingen aning om vad det är för tamponger eller hylsa som pratas om över huvud taget.

Hahaha. Och ändå citerade jag! ;) @LindgrenV

@Trani
Brukar också köra på det. Det är väl det enda rimliga tänker jag?

Förstår inte riktigt hur tampax hindrar från självkontakt, sas. Jag har i alla fall aldrig lyckats utan någon form av dubbelhandsfattning, eller hur man ska uttrycka det utan att bli alldeles för vulgär. Alla vet ju att man inte får prata fitta innan frukost!

Så vad, det är en hylsa som sitter på undersidan som man ska hålla i när men för in den och sen ska den följa med ut, eller vad? Jag har liksom ingen aning om vad det är för tamponger eller hylsa som pratas om över huvud taget.

B004J38FEC_always_201307032_4627_lg.jpg

Såhär. Fast dessa är nog modernare varianter än de jag sett.

B004J38FEC_always_201307032_4627_lg.jpg

Såhär. Fast dessa är nog modernare varianter än de jag sett.
Hmm okej? Enda syftet jag kan se är hygieniskt, man slipper ta i tampongen. Å andra sidan tycker jag nog att det brukar funka ganska bra att tvätta händerna också... Ja, och möjligtvis en hjälp om man har väldigt korta fingrar.

@Lillelorden man behöver i alla fall inte köra in fingrarna i fittan, även om lite kontakt krävs. Fast jag tycker det känns betydligt knöligare att köra in en jäkla hylsa än fingrarna.

Men... vem fan bryr sig om tamponger när det finns menskoppar?

Apropå menskoppar förresten, jag behöver införskaffa en ny kopp för min börjar bli lite eh, sunkig efter några år nu. :cautious: Den här gången vill jag ha en spexig i någon rolig färg eller så (finns det med glitter eller har jag bara drömt någon sjuk dröm om mens och my little ponys?) - tips någon? Vad har ni andra för koppar?

Den alldeles korrekta, nyktra, förklaringen är att det är till för folk som har fobi för sin egen kropp. Så lite kontakt som möjligt liksom.

Det och så den patriarkala konspirationen som jobbar för att mystifiera fittan som ett led i att för att försvåra för oss kvinnor att ta makten. :rage:

When in doubt - skyll på patriarkatet!

Är inte patriarkatet bara påhittat menar du? :eek: jag trodde det var en konspiration skapad av bittra och håriga feminister som inte får ligga?! :eek:

@Lillelorden man behöver i alla fall inte köra in fingrarna i fittan, även om lite kontakt krävs. Fast jag tycker det känns betydligt knöligare att köra in en jäkla hylsa än fingrarna.

Apropå menskoppar förresten, jag behöver införskaffa en ny kopp för min börjar bli lite eh, sunkig efter några år nu. :cautious: Den här gången vill jag ha en spexig i någon rolig färg eller så (finns det med glitter eller har jag bara drömt någon sjuk dröm om mens och my little ponys?) - tips någon? Vad har ni andra för koppar?

Fråga @Mammas! Hen odlar menskoppsträd! Tänker att det borde gå att korsa olika sorter eller ympa in något och därigenom få fram nya spännande färger (och smaker?!) :D

Men alltså, kan man inte bara pynta den själv? Typ, rulla den lite i glitter när den ändå är kladdig - så kommer det ju fastna perfekt.
Och så sätter du en tofs på den, så är den som en MLP :D

Mitt tips är att undvika de orangea strumpbyxorna om du står mycket med benen ihop. Undvik gärna grönt på överkroppen. Hästar har så svårt att se skillnad på en själv och genmodifierade (men lyckliga!) morötter!
Ah, tack för varningen - det var givetvis detta misstag som höll på att göras. Jag har förvisso rosa hår, men jag tror hästen gillar lite psykadeliska saker att äta. Konstiga svampar och sådär, så en sådan morot torde vara himmelriket.
/dog nästan pga morotsmisstaget.

Ah, tack för varningen - det var givetvis detta misstag som höll på att göras. Jag har förvisso rosa hår, men jag tror hästen gillar lite psykadeliska saker att äta. Konstiga svampar och sådär, så en sådan morot torde vara himmelriket.
/dog nästan pga morotsmisstaget.

Jag hatar verkligen när det händer :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Fram med de bästa recepten på päron. Trädet dignar och de är mogna nu.
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Krålus
·
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 158
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
255
Senast: emma-vsm
·
Mat Fram med era bästa recept på körsbär som inte innebär att se skall förvaras i frysen.
Svar
7
· Visningar
229
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama