S

_Sparris__

Nån som kan rekommendera nån riktigt bra fakta bok om valpar?
Alltså tex från 8 veckor ålder och man hämtar den, vad man ska tänka på.
Rumsrenhet träning, hur mkt motion den klarar, sånt där med trappor, maten.

Lite allt möjligt sånt där om valp till tonåring eller nå.
 
Sv: Boktips?

Vi fick en jättebra bok av mina föräldrar när vi skaffade valp, som bygger allt på positiv betingning.

"Första valpskolan" heter den, och är skriven av Maggie Holt och Stella Sweeting.

Rekomenderas å det varmaste!
 
Sv: Boktips?

Det finns en bok som är suverän om man läser den INNAN man skaffar sig en valp. Den boken har titeln Fågelhundsträning - på naturens villkor. Den är skriven av en som heter Bengt Rödseth
e-post Fageljagarens@swipnet.se

Den boken har en mycket missvisande titel, den gäller hur alla hundar, oavsett ras, skall hanteras från första dagen man har valpen till dess den blir vuxen. Den förklarar på ett enkelt och naturligt sätt hur man utan tjat och gnat lär hunden att vara i sitt nya hem. Man ska lära hunden på rätt sätt innan hunden hinner göra fel, då vet den inget annat sätt än det rätta, och då blir det enkelt, man slipper då ta i med hårdhanskarna för att ta bort olaterna och sedan lära om det rätta igen. Att göra rätt direkt lönar sig både för hunden och matte.
Sista sidorna om specialträning av vissa moment (apportering, spårning o.sv) är ju inte säkert man vill lära sin hund men det gör ju inget att det finns med.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 635
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 780
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 739
Senast: lilstar
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp