Den håller jag på med nu och kommer kryssa på just ”one hit wonder” @NixehenGuernseys litteratur och potatisskalspajsällskap
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den håller jag på med nu och kommer kryssa på just ”one hit wonder” @NixehenGuernseys litteratur och potatisskalspajsällskap
Fallet med de försvunna böckernaOch jag efterlyser tips på en bok om en bok om en bok...
Ord i djupaste blått! Jättejättefin!Och jag efterlyser tips på en bok om en bok om en bok...
Jag planerar läsa Expeditionen av Bea Uusma, rekommenderad av kollegor.Jag har fortfarande inte hittat en ”one hit wonder”. Började på svindlande höjder av Brontë men inläsaren låter så jävla uttråkad att jag inte pallar med.
Tips någon?
Fallet med de försvunna böckerna
Hjärtats skafferi
Bokhandeln på Riverside drive
Boktjuven ()
Tack för tips båda två! Bokhandeln på riverside drive köpte jag idag som rekommenderad i bokaffärn, kanske får omvärdera den rutan då. Att jag inte tänkte på att det är en bok om en bokOrd i djupaste blått! Jättejättefin!
Den röda adressboken är det väl många som kryssat just på den rutan?
Annars är typ Drömbokhandeln, En bokhandlares dagbok, Den lilla bokhandeln runt hörnet, Den lilla bokhandeln i Paris, Boktjuven, Vindens skugga, Livet enligt Fikry, Personalen visar vägen, Bokhandeln på Riverside drive, Bibliotekskatten Dewey, Blybröllop och Fallet med dom försvinna böckerna är också böcker på det temat.
Jag försöker konsekvent att inte lägga märke till det i böcker (för jag orkar inte hantera det om boken är bra i övrigt) och måste verkligen förfinat den förmågan eftersom jag märkte typ noll av det när jag lyssnade på den boken
Jag har bokat Battle Royale på Adlibris, det kan ju bli en blodig historiaÄven jag behöver tips om One hit wonders Men jag har redan läst de som rekommenderas..
Potatisskalsboken vill jag dock minnas var väldigt bra, så får väl lyssna om den annars
Några fler förslag på one hit wondersÄven jag behöver tips om One hit wonders Men jag har redan läst de som rekommenderas..
Potatisskalsboken vill jag dock minnas var väldigt bra, så får väl lyssna om den annars
Såg nog samma lista, störde mig otroligt på att Dear John ligger med, Nicholas Sparks har ju skrivit massor av bästsäljare!Några fler förslag på one hit wonders
Borta med vinden
Räddaren i nöden
Niceville
Dorian Greys porträtt
En geishas memoarer
Black beauty
Käre John/Dear John
Den store Gatsby
Bron till Terabithia
Dracula (ja han har skrivit fler men inte direkt något som blivit så stort och känt)
Moment 22
Berättelsen om Pi
Gökboet
Pinocchio
Trainspotting (samma här, fler böcker men ingen lika populär)
Onkel Toms stuga
Glaskupan
Dom små tingens gud
The perks of being a wallflower
Berättelsen om Edgar
Här finns några fler författare som bara skrivit en bok
https://www.goodreads.com/list/show/5477.Authors_With_Only_One_Novel
Ja det är ju förstås skumt - undrar varför den hamnade på sådana listor (har sett lite olika listor men ja, märkligt att den alls är med!!)Såg nog samma lista, störde mig otroligt på att Dear John ligger med, Nicholas Sparks har ju skrivit massor av bästsäljare!
Varav flera stycken blivit storfilmer..
Jag blev förvånad över De små tingens gud, han har ju med skrivit många böcker, och ett par som är lika populära väl? Annars har jag iofs precis läst den utan att kryssa denNågra fler förslag på one hit wonders
Borta med vinden
Räddaren i nöden
Niceville
Dorian Greys porträtt
En geishas memoarer
Black beauty
Käre John/Dear John
Den store Gatsby
Bron till Terabithia
Dracula (ja han har skrivit fler men inte direkt något som blivit så stort och känt)
Moment 22
Berättelsen om Pi
Gökboet
Pinocchio
Trainspotting (samma här, fler böcker men ingen lika populär)
Onkel Toms stuga
Glaskupan
Dom små tingens gud
The perks of being a wallflower
Berättelsen om Edgar
Här finns några fler författare som bara skrivit en bok
https://www.goodreads.com/list/show/5477.Authors_With_Only_One_Novel
Tror ingen annan av hennes böcker har blivit lika uppmärksammade eller prisade som De små tingens gud. Antar att det är därför den har hamnat på listor över ”one hit wonders”. Men det är klart, listorna jag sett kan ju varit lite äldreJag blev förvånad över De små tingens gud, han har ju med skrivit många böcker, och ett par som är lika populära väl? Annars har jag iofs precis läst den utan att kryssa den
Såg nog samma lista, störde mig otroligt på att Dear John ligger med, Nicholas Sparks har ju skrivit massor av bästsäljare!
Varav flera stycken blivit storfilmer..
Fast ingen Salinger och Fitzgerald har ju åstadkommit fler verk som fått samma spridning? Så jag tänker att både gatsby och räddaren i nöden går att räkna som one hit wonders just för att det är dom böckerna som ”levt vidare” så att säga men resten av författarnas verk har fallit i glömska (mer eller mindre)Ja och Gatsby och Räddaren i nöden!