Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske är det obundenheten snarare än något annat som upplevs som lyxigt? För jag tänker att det upplägget är ju knappast möjligt utan ett hyfsat kapital att leva av - och/eller rejäla inkomster av kapital. Även om man räknar bort anskaffnings- och driftkostnaderna för en rimligt fräsch husbil och husvagn så kostar ju en säsongscampingplats i Apelviken med elen inkluderad lika mycket som jag betalar för att att bo i villa... Så spontant tänker jag att det snarare är en ovanligt god ekonomi som tillåter den livsstilen, än att det är valet av boendeform som gör det.Vilken rolig tråd!
Jag hade en kollega en gång i tiden som sålde sitt stora hus vid havet för en massa miljoner och flyttade in i deras husvagn året runt. De sa upp sig från sina heltidsanställningar och köpte dessutom en husbil som de åkte omkring i. Husvagnen ställde de på en camping utanför Varberg. Det tog ett tag så började de jobba lite deltid, eftersom de tyckte att det var lite långtråkigt vissa dagar. De har bott så i 5-6 år nu och man ser på Facebook hur de lämnar husvagnen med vintertältet mm och åker till Spanien i husbilen. Så fritt och lyxigt liv!
Nu ligger de väl inte i Apelviken utan någonstans nedanför. Jag tror att det kanske inte är så att de har ett jättestort kapital, men det är nog så att de har väldigt låga utgifter. Bor man trångt köper man ju inte så mycket grejer heller, för man har helt enkelt inte platsen.Även om man räknar bort anskaffnings- och driftkostnaderna för en rimligt fräsch husbil och husvagn så kostar ju en säsongscampingplats i Apelviken med elen inkluderad lika mycket som jag betalar för att att bo i villa... Så spontant tänker jag att det snarare är en ovanligt god ekonomi som tillåter den livsstilen, än att det är valet av boendeform som gör det.
Kanske är det obundenheten snarare än något annat som upplevs som lyxigt? För jag tänker att det upplägget är ju knappast möjligt utan ett hyfsat kapital att leva av - och/eller rejäla inkomster av kapital. Även om man räknar bort anskaffnings- och driftkostnaderna för en rimligt fräsch husbil och husvagn så kostar ju en säsongscampingplats i Apelviken med elen inkluderad lika mycket som jag betalar för att att bo i villa... Så spontant tänker jag att det snarare är en ovanligt god ekonomi som tillåter den livsstilen, än att det är valet av boendeform som gör det.