Bo i husbil? Går det överleva en vecka?

Sv: Bo i husbil? Går det överleva en vecka?

Blir man trött av dom så är det inte ens lönt jag testar dom. Jag kommer falla i koma. Får alltid, utan undantag, den biverkningen om den finns med på listan.
Men ska kolla upp armbandet :)

Tänk positivt! Att tänka negativt innan något har hänt har aldrig varit bra ;)

Nu har jag ingen lust att betala dom 79 kr det kostar per dygn att surfa utomlands med min operatör. Så desperat är jag inte ;)

Det vore mycket dyrt, det håller jag med m. Med min operatör, 3 - så betalar man 245:- för tillägget "3Surfpass Europa vecka 140 MB". Det är ett veckopass som gäller i 7 dygn. Jag skulle tro att de flesta operatörer ligger på samma nivå?

Jag har grava sömnproblem så vill jag sova så kan jag bara ta min sömntablett istället isf :)
Vi kommer ha en hytt tillgänglig under hela resan.
Den går vid 10.00 så det känns som en dum tid att sova med.

Det vore mycket dyrt, det håller jag med m. Med min operatör, 3 - så betalar man 245:- för tillägget "3Surfpass Europa vecka 140 MB". Det är ett veckopass som gäller i 7 dygn. Jag skulle tro att de flesta operatörer ligger på samma nivå?

Fusk!
Jag har Telenor och då är det 79 kr dygnet som gäller :(
Eller ett pris per MB. 4 kr någonting.

Blir man trött av dom så är det inte ens lönt jag testar dom. Jag kommer falla i koma. Får alltid, utan undantag, den biverkningen om den finns med på listan.

Med den inställningen sår det klart du känner av minsta biverkning.

Med den inställningen sår det klart du känner av minsta biverkning.

Men nu är det ju faktiskt sanningen. Du vet väl inte hur känslig jag är eller hur många mediciner jag dagligen stoppar i mig? Står det att man blir sömnig så blir jag det.

Av tuggummin blir man inte åksjuk. Bara lite "bedövad" i munnen. Men det är inte så farligt.

Om ni åker på dagen (verkas osmidigt tycker jag - smidigare att passa på och sova när någon annan kör) och om det inte är kall årstid så är bästa botemedlet mot åksjuka att vara ute på däck, och gärna ha koll på horisonten och känna vinden i ansiktet. Har räddat åksjuka mig i orkan och lika åksjuka dottern när vi blev överraskade av våldsamma vågor på långresa.

Personligen föredrar jag husbil framför husvagn.
Med husbil får man köra fortare, billigare att åka tex färja, mindre krångligt när man inte har släp

I Tyskland är det väl beroende på hur stor husbilen vilken hastighet man får hålla? Vill minnas att det är samma hastighetsgräns för större husbilar som för husvagnar.

Vi åker på dagen för då får vi en rabatt eftersom svärfar är medlem någonstans och det är billigare att åka på dagen än på natten. Men tror rabatten gäller även på natten. Det är dom som bjuder på hela resan så vi rättar oss efter dom :)

Vi går som vanlig personbil med denna husbilen så får hålla normal hastighet, men svärföräldrarna drar ner sin husvagn så vi får ändå rätta oss efter deras hastighet om vi ska hålla sällskap.

Men det känns som ett bökigt sätt att resa. Jag är ju van vid att bo på hotell när vi åkt någonstans. Sova i en stor säng och frukosten står redo på morgonen.

Gör det mer hotell-likt då!
Man behöver inte laga mat i husbilen bara för att man kan. Har rest med husvagn, hembyggda husbilar, bil och tält, med och utan barn. Håller med om att det tar mycket tid t ex att komma iväg på morgonen om man först ska bädda och göra i ordning för frukost och sedan laga mat, diska etc.

Men man kan äta frukost på kondis eller hotell(faktiskt) och middag på restaurant. Eller köpa med sig nybakat bröd/färdiggjorda mackor på bageri och bara koka kaffe i husbilen. Eller köpa hämtmat på restaurant eller i livsmedelsaffär.

De tyska Raststätte utmed motorvägarna är kanske inte så charmiga, men de serverar ofta bra frukost.

Vet inte vilken väg ni åker men i Tyskland och Danmark är det inte alltid rekommenderat/tillåtet att övernatta i husbil utanför campingplatserna, och då finns det ju nästan alltid möjlighet att äta frukost (och kanske middag) på campingen. Brukar vara ok.

Romaner/deckare på CD eller andra former.
Ni hinner avverka några stycken.
Jag läste om någon familj som var så inne i deckaren att de satt kvar i bilen och lyssnade på slutet fastän de hade kommit fram till slutdestinationen...

Kanske får bli något sånt. Läsa böcker funkar inte, då mår jag illa. Men tänkte se om jag kanske kan ladda ner något att titta på till plattan. Annars finns det lite spel på den som kanske kan funka en liten stund i taget. Barnen kommer sysselsätta sig med sina plattor och sen har vi såna där dvder man kan titta på i bilen så dom kollar väl på film med.

Vi ska ner till Europapark men var det ligger har jag ingen aning om :p
Långt ner i Tyskland iaf. Nära gränsen till Luxemburg om jag fattat det rätt.

Med detta upplägg av finansieringen skulle jag inte heller komma med andra förslag ;)

Nä, precis. Tacka och ta emot liksom :p
Bara husbilshyran ligger på 7100 kr för att hyra den tiden vi är iväg, 9 dagar.

Det ligger vid Strasbourg, så nära Franska gränsen var det visst :)

Ligger mellan Strasbourg och Basel, alldeles intill franska gränsen. Övernattade på en jättestor camping alldeles i närheten en gång när vi var på väg till Frankrike. Elaka som vi var berättade vi inte för barnen vad som fanns i närheten...

Vi ska bo på en camping precis bredvid, så det kanske är den.
Nä, det var inte snällt ;)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 104
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 630
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 342
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?