Bo i husbil? Går det överleva en vecka?

Sv: Bo i husbil? Går det överleva en vecka?

Jag klarade mig ypperligt i 26 år utan internet. Jag är så mossig att jag tror att internetfria perioder bara är nyttigt och avkopplande! :)

Det är säkert jättenyttigt men jag undrar hur jag ska stå ut med att bara sitta stilla och glo på vägen när vi kör :p
Tydligen är det 85 mil dit vi ska så en stund som man ska sysselsätta sig.

Angående illamåendet har du testat armbanden från apoteket? Elastiska band med en liten pärla som ska trycka på en akupunkturpunkt som motverkar illamående. De fungerar riktigt bra på mig i alla fall. =)

Även om det är nyttigt med Internetfria perioder, så har det faktiskt kommit en nyhet den sista veckan, som kallas "Mobilt Internet". Jag vet inte riktigt hur den fungerar, men man behöver tydligen ingen sladd längre.

Internet på resa är dock rätt smart. Man kan kolla upp sevärdheter och ställen som finns i färdplanens absoluta närhet.

Nu har jag ingen lust att betala dom 79 kr det kostar per dygn att surfa utomlands med min operatör. Så desperat är jag inte ;)

Ja, jag märker av en oroande tendens hos mig själv, jag har börjat snegla på skåpvagnar/vans och tänker "man skulle kunna bygga om en till en enkel husbil och luffa runt och vildkampa..."

Herregud! Jag har förvandlats till MIN PAPPA!

Angående illamåendet har du testat armbanden från apoteket? Elastiska band med en liten pärla som ska trycka på en akupunkturpunkt som motverkar illamående. De fungerar riktigt bra på mig i alla fall. =)

Dom har jag inte testat. Men något måste jag ha. Två ggr har svärföräldrarna envisats med att bjuda oss på julbord på en båt och bägge gångerna har dom andra suttit och ätit gott och jag har spenderat min tid inne på toan...
Då har det varit tre timmar varje gång och nu är det åtta.
Det kanske är skillnad på att åka en större båt än en mindre med guppadet?

Åksjukepiller till dig och film till barnen. Ahlgrens bilar för nödsituationer. Husbil är jag skeptisk till, men så kort tid överlever man allt. Mina föräldrar hyrde en för en kortare resa utomlands, och var nöjda trots att de normalt är ytterst tveksamma till dylikt.

Med den inställningen kommer det bli väldigt tungt och jobbig resa.

Tänk å gör rätt så blir de rätt :).

/själv har jag bokstavligen bott i en husvagn under några år tidigare. Se det ljusa och inte allt extra jobb

Äh, så farlig är inte min inställning till det hela :)
Men det känns som ett bökigt sätt att resa. Jag är ju van vid att bo på hotell när vi åkt någonstans. Sova i en stor säng och frukosten står redo på morgonen.
Men nu såg det ut att vara en bra planlösning i denna bilen med sängar och sånt. Mannen kollade upp tusen olika och han kan det där. Han är typ uppfödd i en husvagn :p

Det beror på hur mycket det blåser och vågar men små och stora båtar rör sig på olika sätt. Jag tror att det är individuellt vilket man tål "bäst". Men ta och testa armbanden och det finns även tuggummi mot illamående som jag tycker fungerar. Men jag blir alltid lite trött av dem och föredrar armbanden. Men i värsta fall får man köra dubbelt.

Husbil/husvagn är ju underbart. Det är en frihet att campa så. Man behöver aldrig leta upp någon toalett längs vägen för den har man med sig. Man fikar/äter när man vill och var man vill, till självkostnadspris. Kylskåp har man med sig. I moderna husbilar/husvagnar finns det dusch så inte heller där är man beroende av andra. Det är också varmt och mysigt så man slipper frysa när det regnar (för inte sitter man väl i bilen och åker hela tiden.)

Det är helt enkelt en enorm skillnad mot att ha bilsemester då man antingen blir rånad genom att äta ute hela tiden eller att det regnar 4 dagar på rad (have that t-shirt ;) ) och man står ute och lagar mat.

Jag saknar faktiskt min husvagn.

Sant. Vi lär ju spara pengar på mat :)

Det fanns dusch, toa, kök, 6 sängplatser i denna bilen.

Det är säkert jättenyttigt men jag undrar hur jag ska stå ut med att bara sitta stilla och glo på vägen när vi kör :p
Tydligen är det 85 mil dit vi ska så en stund som man ska sysselsätta sig.

Romaner/deckare på CD eller andra former.
Ni hinner avverka några stycken.
Jag läste om någon familj som var så inne i deckaren att de satt kvar i bilen och lyssnade på slutet fastän de hade kommit fram till slutdestinationen...

Det beror på hur mycket det blåser och vågar men små och stora båtar rör sig på olika sätt. Jag tror att det är individuellt vilket man tål "bäst". Men ta och testa armbanden och det finns även tuggummi mot illamående som jag tycker fungerar. Men jag blir alltid lite trött av dem och föredrar armbanden. Men i värsta fall får man köra dubbelt.

Det finns tabletter också mot illamående, de funkar också. I alla fall på mig! :)

Vet inte om jag vågar ta tabletter. Jag är så känslig så har dom någon biverkning så får jag den garanterat.

Vet inte om jag vågar ta tabletter. Jag är så känslig så har dom någon biverkning så får jag den garanterat.

Jag fixar inte såna tabletter. Blir extremt dåsig och trött och klarar inte att hålla mig vaken.

Jag fixar inte såna tabletter. Blir extremt dåsig och trött och klarar inte att hålla mig vaken.

Det är ju den vanligaste biverkningen på sådana tabletter tyvärr. Jag själv har inte blivit trött av dem, men jag var lite orolig för det i början.:)

Jag tar en halv om jag måste vara vaken, åker jag och sambo med barn sover jag och han tar barnet. Klart värt det, är jag vaken så kräks jag bara.

Blir man trött av dom så är det inte ens lönt jag testar dom. Jag kommer falla i koma. Får alltid, utan undantag, den biverkningen om den finns med på listan.
Men ska kolla upp armbandet :)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 104
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 630
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 342
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar