Bo i husbil? Går det överleva en vecka?

Sv: Bo i husbil? Går det överleva en vecka?

Meh! Jag vill också vara med och ha kul ju! :mad: :D

Kanske det är dags att ta buketräffarna till en helt ny nivå, lite "military style" och träffas och bo nåt dygn ute i naturen? :idea:

Nu är det ju snart sommar så även fryslortarna kan ju hänga med. :)

Kanske det är dags att ta buketräffarna till en helt ny nivå, lite "military style" och träffas och bo nåt dygn ute i naturen? :idea:

Nu är det ju snart sommar så även fryslortarna kan ju hänga med. :)

JAA! fast du får isåfall komma ihåg att jag knappt kan simma :D jag tror pojkvännen blir lite sur om jag drunknar :rofl:

Kan jag säga så varje gång jag gör en sån tabbe? ;)
Det börjar bli mitt signum här. 90% av svaren på det jag skriver lyder "jag skrev redan det" eller "eh, har du läst?" eller "skriver du i rätt tråd"?

Jag har övervägt att sluta skriva, men det heter ju att man ska utsätts sig för det som är svårt ... :angel:

Instämmer :mad: har man blivit så dålig som TS på två båtresor tidigare är det faktiskt taskigt att planera så här och att skämta om det är så lågt att det finns inte. TS har visserligen sagt att hon inte behöver åka men ska det vara en familjegrej tycker jag att man gör det man kan för att alla ska trivas/må bra. Visst, lite måste man väl kompromissa men det gäller alla parter.

Eller hur..

Kompromissa i all ära men blir man så dålig som TS å känns det inte riktigt kompromissbart.
Hur kul är det för ts eller övriga familjen om hon bara mår dåligt?
Låter som en härlig familjesemester.. eller inte.
Visst att hon inte måste följa med men hon är ju ändå medbjuden och då tycker jag att man anpassar där det är viktigt för alla parter.
Så att alla mår så bra som möjligt.

Vitsen med familjesemester är väl ändå att umgås och ha det roligt och trevligt med varandra?

För mig hänger inte illamående och spyor ihop med glädje iaf.

Kan man överleva en vecka i en husbil?

Det blir nog svårt. Man lever trångt och tätt inpå så risken för sambo som är ju överhängande stor :nailbiting:. Folk klarar ju inte av en lång jul o nyårshelg pga att dom tvingas leva tätt inpå och inte kunna komma ifrån varandra då jobbet håller stängt. Det finns god statestik på det några månader in på nya året ;)

Fast flygrädsla är ju en rädsla - medan sjösjuka beror på att hjärnan inte fattar att balanssinnet säger att allting rör sig trots att man sitter på "fast mark" - dvs en soffa på färjan.

Ja alltså, jag är flygrädd för att jag vet att jag blir åksjuk på planet. Inte för att jag tror att det ska trilla ner.

KL

Om man kan tänka bort sjösjuka/rörelseillamående så vill jag lära mig det, för jag kan absolut inte. Och jag kan tänka väldigt positivt! Jag ÄLSKAR bergochdalbanor, bokade nyss en hel USA-resa med dem som fokus. Jag var hur taggad som helst. Likväl mådde jag apa efter första rundan. Låg på en gräsmatta och blundade.

Jag var också och dök utanför Miami, (vid en tidigare resa) nattdyk, jag var jättelycklig, det var sjögång och jag spydde hela båtresan ut men var enormt positiv då jag tänkte på att sjösjukan borde avta när jag kommer ner x antal meter och vattnet stannar av. Pyttsan. Jag låg på havets botten och all koncentration gick åt till att kräkas i regulatorn, ta ut den ur munnen och rengöra den, in med den i munnen igen, blåsa ut ... och andas igen. Gång på gång. Jag missade hela det efterlängtade dyket, missade både havssköldpaddor och blåhajar. Och nästa dag missade jag vrakdyket eftersom jag låg kvar i sängen och mådde fortfarande ohyggligt illa.

Jag kan inte föreställa mig att jag kunnat undvika illamåendet genom att tänka annorlunda. Jag var hur peppad som helst men det gick bara inte. Och det var innan jag upptäckt Dramamine... ;)

Kan tillägga att jag inte riktigt trodde på åksjuketabletterna - ett sånt litet piller för en hel dags åkande?!? Jag var skeptisk. Men de hjälpte, till 100% !

Ja. Ni tolkar helt fel men det är lugnt, jag är van vid det här laget. Allt jag skriver verkar ha en sur underton.

Ja, åtminstone väldigt mycket av det du skriver.

Syftet med skrift är väl kommunikation, åtminstone i det här forumet, så om alla misstolkar dig, så kanske det helt enkelt är så att du inte skriver det du menar? Menar du att det ska bli jättekul med semester, använd inte rubriken "Går det att överleva?". Ingen kommer att förstå att du menar att semestern är rolig när du skriver så. Skriv det du menar istället! :)

Ja. Ni tolkar helt fel men det är lugnt, jag är van vid det här laget. Allt jag skriver verkar ha en sur underton.

För många år sedan PM:ade jag en person här som hade samma problem som du med det där (fast hon verkade ta mer illa vid sig av kritiken än du). Jag skrev "om det här är jobbigt, var lite streetsmart ibland. Skriv inte nej och negativt som svar på alla förslag, skriv ibland Ja, det kanske vore en idé - även om du inte menar det". ;)

Hon började faktiskt göra det och trycket på henne lättade lite.

Jag undrar om inte grejen är att du har något gemensamt med Ninnurur. Hon skrev i sin tråd nån gång i början att hon tänker "raka tankar". Det kanske du också gör. Det kanske är dina raka tankar som kommer ut här och du kanske inte ser den känslomässiga dimensionen som andra tolkar in i dem och som gör att det du skriver verkar mer negativt än du själv tänkt.

JAA! fast du får isåfall komma ihåg att jag knappt kan simma :D jag tror pojkvännen blir lite sur om jag drunknar :rofl:

Här ska ingen drunkna, jag hade en annan bukefalist med som hade vattenfobi och det slutade med att jag först knappt fick tillbaks kajaken och sen knappt fick upp henne ur vattnet igen när hon testade hur det var att flyta runt och simma i en torrdräkt. :D

Är det vår och taskig is kan man tävla om vem som håller sig på benen sist och sen simma mellan isflaken. :p

För många år sedan PM:ade jag en person här som hade samma problem som du med det där (fast hon verkade ta mer illa vid sig av kritiken än du). Jag skrev "om det här är jobbigt, var lite streetsmart ibland. Skriv inte nej och negativt som svar på alla förslag, skriv ibland Ja, det kanske vore en idé - även om du inte menar det". ;)

Hon började faktiskt göra det och trycket på henne lättade lite.

Jag undrar om inte grejen är att du har något gemensamt med Ninnurur. Hon skrev i sin tråd nån gång i början att hon tänker "raka tankar". Det kanske du också gör. Det kanske är dina raka tankar som kommer ut här och du kanske inte ser den känslomässiga dimensionen som andra tolkar in i dem och som gör att det du skriver verkar mer negativt än du själv tänkt.

Du är allt för klok :bow:

I jobbet har jag stenhårt lärt mig att ALDRIG säga nej. Och det gör jag inte.

Ibland kommer samtalet "det är lite akut här, kan ni komma på onsdag?". Och det är skillnad på svaret: "nej, vi kan inte komma på onsdag" och "ja det kan vi, vi kommer på torsdag"

Se till att vända svaret till positivt, även om det inte är exakt vad som efterfrågas. Och sedan har jag lärt mig tänka så om resten av livet. Observera: lärt. Det är inget som kommer naturligt. "Ja, vad roligt. Det vill jag göra. Någon annan gång." Inte "nej, det har jag inte tid med"

*kl*

Jag blir jätteåksjuk i buss men tar ondansetron nu, inga biverkningar och inget illamående! Har inte hört någon som blir trött av dom.

Där sa du något. Jag har ett väldigt tunnelseende när jag tänker. Men så har jag alltid varit, och det kommer väl ut i skrift med fastän jag inte menar det.
Jag skriver det jag tänker, utan att omformulera mig eller ens tänka på att jag kanske borde göra det.

Kommer ni bo med tillgång på el, 230V? Isf kan ni även få ström i uttag inne i bilen.
Om inte, skaffa laddare till cig-uttag.

Kommer ni ha tillgång till vatten, toalett och dusch?
Se annars till att ladda vattentanken proppfull.
Tyskland är känd för många fina och bra ställplatser. Det är som en minicamping, på en liten p-plats med mest asfalt.

Tänkt på fästen/öglor för barnstolar?
(Kanske är barnen stora?!)

Det hjälper att titta på horisonten för att motverka sjösjuka. Sova är oxå bra.

Har aldrig åkt i husbil men med husvagn samt tillbringat två veckor i en Solö 25 (träbåt 7,25*2,25) med tre barn som då var mellan 4 år och 6 månader :)

Båtresan var tuffast men vi överlevde, fast vi bestämde oss för att skaffa större båt efter det :p

Är grymt sjösjuk men är varje sommar ute i fyra veckor i sträck till sjöss,(säger bara tackolov för Calma sjösjuke-tuggummin)
Klarar hyfsad grov sjö med hjälp av andningsteknik bara jag slipper navigera

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 104
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 630
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 342
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar