Sv: BMbesök

Jag får också vänta till nästa veckan, men bara till på måndag. Jag vill gå till barnmorskan oftare, det är så mysigt att lyssna på hjärtljuden och skönt att bli kontollerad så allt är ok.

hur ofta är ni hos BM?? här har de ändrat intervallen efter v 24 så man går bara 1gång/månad fram till v 35 sen är de varannan vecka... innan hade de var tredje vecka till 35 sen varannan...

hur ofta är ni hos BM?? här har de ändrat intervallen efter v 24 så man går bara 1gång/månad fram till v 35 sen är de varannan vecka... innan hade de var tredje vecka till 35 sen varannan...

En gång i månaden fram till v 28, sen en gång efter tre veckor, sen varannan vecka :)

Senast ändrad:

Jag träffar ju min BM lite oftare än normalt pga vissa orsaker, vi får se i morgon hur vi lägger upp resterande tid :)

För första barnet går man här i Östergötland (om man är frisk) i v. 10-12, 20, 25, 29, 32, 35, 37, 39, 41. Väntar man tex. andra barnet går man lite färre gånger i början.

så skulle det varit sa BM på min inskrivning men de ändrade lagom till v 19 här så nu
går man inskrivning, v.15 UL v.19 v.24 v.28 v.32 v.35 .v37 v.39 .....

Senast ändrad:

Vi har som ni ungefär, som andragångsföderska skulle jag egentligen inte gått i v20. Men i och med att det strulade lite under förra graviditeten, och jag dessutom hade lite väl lågt Hb tyckte BM att jag skulle få komma även då. Känns skönt att vara lite tilltittad :)

Däremot blev jag inskriven sent, v15 om jag minns rätt. Vet inte om det körde ihop sig med tiderna eller något.

Senast ändrad:

Kl
Var hos BM idag och här är mina värden den här gången i vecka 35+2
Vikt 94 kg
Blodtryck 110/65
SF mått 33 cm
HB 123(Tack niferex)
Blodsocker 6.5
Hjärtljud 152
Huvudet låg nedåt men var väldigt rörligt.

Fick en ny tid för att främst kolla läget så att bebis inte har vänt på sig den 20 januari. Annars blir det vändningsförsök. Men jag tror inte att hon ploppar upp för det borras nedåt ibland.

Bara knappt 4, 5 vecka kvar...

Jag ska oxå in på måndagen. :D

Vi går varannan vecka sedan några veckor tillbaka... Har dålig koll... Har mötena inskrivna i kalendern på telefonen så den plingar en timme innan det är dags så är det bara att åka, annars skulle jag aldrig lyckas. ;)
Tycker dock att det vore tryggt att få gå en gång i veckan på slutet, från v. 37 eller nått iaf... Men men, får väl satsa på att trycka ut ungen i förväg istället... :angel:

BM-Besök i vecka 28 ( 27+4 )

• Blodtryck: 110/70
  • Hb: 120 ( jippi, sist var det 114 )
  • Vikt: + 4 kg sedan inskrivningen
  • Hjärtljud: 140 slag/minut
  • SF: 28

Lilltjejen ligger åt "fel håll", dvs med huvudet upp och fötterna ner ( lite på sniskan ), men det är ju långt tid kvar :)

Fortfarande väldigt rörlig och busig :love:

kl

När har era bm kollat första gången hur bebisen ligger?
Jag går in i v.32 imorgon och min bm har inte kollat det ngn gång än.
Men än så länge ligger nog inte lilla parasiten som hon tänkt göra sen. Hon sparkar inte mycket men far runt mycket så hela magen rör sig och borrar gärna in någon kroppsdel mot revbenen.

Det är nog olika.

Min BM började med att känna hur tösen ligger redan förra gången i öh hm ja den veckan jag var i då :angel:

Men mest för att det är lite skoj att veta hur hon ligger, än så länge är hon ju väldigt rörlig :)

när jag var hos BM v28 sa hon att nästa gång ska vi bara mäta o vanliga tester(altså v 32) men gången efter det ska vi känna så bebis lagt sig tillrätta, med andra ord runt v 35. men det känns som pojken redan vänt sig rätt nu,(v.30) han har legat med fötter upp i 2 dygn och det har alltid varit full aktivitet med kullerbyttor fram till i onsdags.. kan ju vara glad över att ha sluppit sparkar mot blåsan senaste dagarna iaf :p

så skulle det varit sa BM på min inskrivning men de ändrade lagom till v 19 här så nu
går man inskrivning, v.15 UL v.19 v.24 v.28 v.32 v.35 .v37 v.39 .....
Är du förstföderska då?
Det skiljer ju en del på hur ofta de kollar förstagångare och omföderskor.

Jag minns inte exakt, men om jag minns rätt har jag intervall på 4 veckor några månader framåt. Har varit idag (första gången efter ultraljudet, okej värden på allt - om man bortser från att mitt SFmått i vanlig ordning startar 4 linjer ovanför övre normalkurvan :rofl: vet inte vad måttet var...) i vecka 26, har två tider till bokade med 4 veckors mellanrum.

Jag tycker för övrigt att det är rätt skönt att slippa ränna på MVC hela tiden, jag kan ju alltid ringa dem om jag har några funderingar - vilket jag inte brukar ha. (jag har ju varit med några gånger nu...)

*kl*
BM idag, 35+2
Vikt 80 kg (i morse, BM kollar inte. :))
Blodtryck 120/65 (det bara ökar och ökar! Men det är väl rätt normalt i slutet av grav har jag läst?)
SF mått 34 cm (tror jag iaf hon sa. Något över "Normal"kurvan.)
HB Jag slapp! Första gången hon inte stuckit mig i fingret!!!
Hjärtljud 128 BPM
Huvudet låg nedåt men var rörligt. Rumpan på vänster sida. :)

Midjemått på 99 cm och största magmåttet är ca 106 cm!!

*kl*

I em är det dags för första besöket hos BM sedan inskrivningen i v 10! Jag är ju omföderska, så det är väl därför jag inte har varit där tidigare. Får återkomma med info efteråt. :)

Jag är i v 24+1 idag har jag för mig.

kl

Har också varit hos BM idag.

Vikt: + 12kg
SF:38 (har varit samma nu i tre veckor)
Hjärtljud: 144
Blodtryck:120/80

Jag har också varit på återbesök på Östra. De gjorde en viktskattning och lillan beräknas nu väga ca 3,5kg. Hon ligger väldigt djupt ner i bäckengången och är fixerad. Livmodertappen fortfarande ca 1 cm och halvmjuk/halvmogen, något bakåtlutande fortfarande och hyfsat stängd.

Om jag vill så sätter de igång förlossningen nu, men jag vet inte hur jag ska göra! Det blev plötsligt väldigt jobbigt när det hela är upp till mig...

//Julia

Va till Barnmorskan i dag 12/1-09.

Jag har nu gått: 33 + 2.

SF-mått: 33
Hjärtslag: 135-140
Hb: 93 :eek: hadde i från början 141.
P-glukos: 4,8
Blodtryck: 135/85

Och lillkillen ligger långt ner och är fixserad, ligger ner me huvudet och snett till höger med benen.
Och jag kan säga att han är proffs på att sparka mig på revbenen ;)

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 306
Gravid - 1år Efter att ha gått hos en måttligt slarvig och otrevlig barnmorska, så valde jag att byta. Hos den gamla barnmorskan gjordes inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
20 487
Senast: Clintan
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023