Sv: BMbesök

*kl*

Kul med en sån här tråd! Mina värden i v24+0:

Blodtryck 110/70
Blodsocker 7.7 (så går det när man dricker varm choklad 15 minuter innan :angel:)
Hb 122
Vikt +3.5-4 kg från plus, BM vägde mig inte nu.
Hjärtljud 152
SF 24

Lilla Sprattel härjade runt så mycket i magen, troligen av varma chokladen, att BM fick jaga vilt med doptonen. Citat: "men om jag trycker på sidan av magen kanske jag kan hålla den *lite* stilla". Men det är skönt att den lever och rör sig iallafall.

Haha, och Lillskit här var stilla för första gången på vad som känns som tre dygn när BM klämde och lyssnade. :)

Just hemkommen från BM, mina värde v 30

Blodtryck: 110/60
HB: 148 (kan sluta knapra järn :D )
SF: 30cm
Vikt: + 10 kg sen +, 6 kg sen inskrivning
hjärtljud: 140

bebis ligger med huvudet ner och ganska djupt.

Gjorde även glukos belastningstest ( ej spec gott:crazy: ) men även där var värdena bra ( 6,1 om jag minns rätt)

*KL*

Var hos BM igår. så här såg det ut för mig i vecka 22+5:

Vikt: +15 kg, efter inskrivning +11 kg
Blodtryck: Tror det var 125/70
HB: 140 (utan järntabletter!)
Hjärtslag: 152
SF-mått: 27 cm

Blir säkert en jätte till bebis - igen!

Såhär mådde vi i måndags :)

SF-mått: 25
Hjärtslag: 140
Hb: 110
P-glukos: 5,6
Blodtryck: 105/60

Vet inte hur bebisen ligger! :( Får fråga nästa gång.

I dag var vi på en ny koll och så hittade jag denhär tråden samtidigt.

Kontroll i v.25 (24+2)

• SF-mått: 23
  • Hjärtslag: 148
  • Hb: 122
  • P-glukos: minns inte ;)
  • Blodtryck: 110/60

Jag bär Grodan mer mot ryggen och i dagsläget låg h*n lite snett med ryggen utåt huvudet lite snett uppåt och benen välplacerad vid min kisseblåsa (jo tack det har jag märkt :crazy::D )

I övermorgon får vi veta om det är en Pojkgroda eller Flickgroda :love:

BM besök i vecka (29+2) enligt UL

Blodtryck: 135/80
Blodsocker: Kommer inte ihåg.
Hb: 97 Och jag kan inte äta järntabl, jag kräks som en jag vet inte vad av dom :crazy:
Vikt: Håll i er men +40 kg , med mitt förra barn gick jag upp tydligen 57 kg :eek:
Hjärtljud: 127-140 slag/minut, men det va normalt att det variera, den lille pojken höll på och flytta på sig en hel del :D.
Vi vet att det är en pojke pga att vi va till Tittut och kolla det i vecka 26 *fniss*
SF: 32. Det tyckte hon va lite väl stort i denna vecka men vi skulle hålla koll på det sa bm.

Nej jag vet: magformen visar könet = myt, men det är en söt liten myt ;)

Glömde skriva in vikten: +1,5kg sedan inskrivningen

Hur mådde din bebis i magen då, var det rutinul eller skulle du gör 3D ?

vi gjorde ett 3Dul. o lilla pojken mådde så bra så :) dock var han lite tjurig i början o ville inte vara med på kort men gav sig efter en stund :)

31595_1229353125.jpg

Vad läckert :)

Vi har ju också sett i 3D, men fick tyvärr inte med någon bild då Grodan var väldigt osamarbetsvillig den dagen ;)

KL

Var hos BM igår och fick göra alla prover. V 32+2= V 33
105/65 i blodtryck, 109 i HB, 9,5 GL, 31 SF, 140 HLJ, Bebisen har lagt sig nedåt med huvudet, men BM var förvånad över mitt sockervärde så jag fastar just nu för att åka in kl 8.00 för att göra glukosbelastning. Skojigt. Tredje graviditeten och först nu finns risk för graviditetes diabetes. Min Morfar hade Diabetes från 1978-han dog 1998. Han blev blind på slutet. Så jag vet ju vad det innebär, men vill inte! Hoppas att det var en tillfällig bugg i systemet!

Jag håller tummarna för dig idag, att det var en tillfällig bugg i systemet :)

Själv ska jag snart iväg på mitt 511 UL ( haha känns som det ) och känner mig lite halvnervös..

Allmänt:

Uppdaterar här efter BM-Besök/ul, men jag vet nu att min HB var 114 och inte 122 ( suck )

Jag håller tummarna för dig idag, att det var en tillfällig bugg i systemet :)

Själv ska jag snart iväg på mitt 511 UL ( haha känns som det ) och känner mig lite halvnervös..

Allmänt:

Uppdaterar här efter BM-Besök/ul, men jag vet nu att min HB var 114 och inte 122 ( suck )

Synd att dom inte är lite starkare dom där Hemofer :( Jag vill inte börja med Niferex igen!!

wiiieeeeeeee :love:

Jag som var stensäker på att du hade en pojk i magen...tjii fick jag!

Hur känns det nu?

//Julia

Det känns skönt, allt såg jätte bra ut med Lillan och BM kollade igenom henne grundligt så det var en lättnad :)

Och BM sa att hon var stupsäker och jag såg ju jag med, om det är en pojke har han världens minsta snopp *hihi*

Kl. Grattis till lilla tjejen! Nu har jag gjort belastningen och det verkade inte vara något större bekymer. Allt såg bra ut. Ska se till att dricka lite mera vatten till nästa gång jag går till BM. Det hade blivit lite för mycket socker i drickat!

Kl. Grattis till lilla tjejen! Nu har jag gjort belastningen och det verkade inte vara något större bekymer. Allt såg bra ut. Ska se till att dricka lite mera vatten till nästa gång jag går till BM. Det hade blivit lite för mycket socker i drickat!

Vad skönt att det bara var något tillfälligt trassel!

Jag skulle varit till bm igår, men fick magsjuka så det blidde inget.
Blir den 23'e istället :laugh:

Grattis till din flicka! Visst är det häftigt att veta vad det blir?
Jag var till BM idag (v.36+5).
HB låg på 136, jättebra, bort med dom jädra järntabletterna!
Socker: 3,9
Hjärtslag 150
Blodtryck var också bra. Bara att vänta nu´rå...

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 306
Gravid - 1år Efter att ha gått hos en måttligt slarvig och otrevlig barnmorska, så valde jag att byta. Hos den gamla barnmorskan gjordes inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
20 487
Senast: Clintan
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023