Sv: BMbesök

Vad skönt att det inte var Gravdiabetes :)

Kattennizze:

Tack :)
Ja det känns smått otroligt att jag ska få en dotter, så verkligt allting bara blev på någon minut.

Du vet också vad som gömmer sig i magen din?

Jag var hos barnmorskan i onsdags.

v. 22
Vikt: -0.1kg
hb: Ingen koll denna gång
blodsocker: Ingen koll denna gång
Blodtryck: 119/68
Hjärtslag: 155

Jag väntar ju en liten tjej så hjärtslagen håller formen eller vad man skall säga :) Däremot vet jag inte om magen är av tjej eller killform.

Jag var överviktig då jag startade graviditeten. Bantar absolut inte utan äter precis som vanligt om inte mer så jag blev hyffsat förvånad då jag vägde mig. Vägde mig första gången vid inskrivningen i vecka 5.

Japp, vi såg det på RUL, det kom liksom upp en liten grej, så saken var liksom självklar. Men jag visste hela tiden att det var en pojke på något sätt. Men jag tyckte att det blev mer verkligt på något sätt när jag fick veta könet.

Ja killar är enklare att identifiera på ett rul ;)

Ja så känns det för mig med att det blir mer verkligt på något sätt, men alla känner olika och vissa vill inte veta innan.

Det som gör mig en smula irriterad är alla som säger

- Meh nej ni kan ju inte ta reda på könet innan ( med chockad min och uppgiven röst )

- Eh jo jag och sambon ( pappan ) är överens om att vi vill veta. Punkt slut

:)

KL

BM besök idag i v 36-37 (35+6 enligt UL och 36+6 enligt sista mens), går in i v 37-38 imorgon!

Blodtryck: 126/60
SF: 37 (växt två cm på en vecka!:eek:)
Vikt: + 9 kg
Hjärtljud: mellan 128-150
Blodprov togs ej, urinprov u.a

Bebis fixerad och ligger djupt ner. BM sa att magen är rejält välfylld :grin:

//Julia

BM-besök idag:

v.28

vikt + 4.9 sen inskrivning
blodtryck sjunkit till 108/77 :bump:
fosterrörelser u.a
inga blodprover idag.
urinprov: u.a
hjärtljud: 140-145
SF: 28,5:eek: precis på övre kurvan
så imorn ska jag på glukosbelastning :(:crazy:

BM besök idag sista dagen i v 37-38 (36+6 enligt UL, 37+6 enligt sista mens).

Blodtryck: 120/70
SF: 38 (fortfarande över den översta kurvan!)
Vikt: + 10 kg
Hjärtljud: 140 slag/min

Bebis fortfarande fixerad och BM tycker att hon känns normalstor. Hjärtat lät mycket moget :laugh:

//Julia

Tinissen, Tips till belastningen. Ta med en citron som du delat i klyftor i en påse. Drick så mycket du kan innan du storknar och bit i en citron så blir det lite bättre, sen ska du ju få idig lösningen på max fem minuter. Det var inte skojigt men skönt att veta att det går över.

Ta med en bok eller något att göra för 2 timmar att vänta är länge. Lycka till.

kram Petra som gjorde belastningen UA den 19 december!

Vad skönt att det bara var något tillfälligt trassel!

Jag skulle varit till bm igår, men fick magsjuka så det blidde inget.
Blir den 23'e istället :laugh:

Här var hjärtljuden på 148

Sf 26 (v28+2)
Minns inte riktigt blodtrycket,
men det håller sig oftast på någorlunda lika och helt ok.
Blod 112, hupps order om Niferx.

Ska på UL imorgon :bump:

de har citronextrakt i lösningen på mvc här sa BM för att lugna mig lite.:) hon trodde inte det skulle visa något men hon ville iaf vara säker..
ska ladda mp3 med musik idag så ja kan sitta o lyssna på det imon:)

Så vansinnigt trött idag så jag minns knappt siffrorna... :D
v. 33+2
Sf var 32 tror jag
blodtrycket var 120/70 eller kanske 120/75
HB låg på 118 (järntabletterna tog slut strax före jul och med alla röda dagar har det inte riktigt kommits ihåg att köpa nya förren häromdagen.)
Hjärtslag... 130-någonting. 135 kanske?

Kollar man nått mer?
Jo, den var rörlig fortfarande men med huvudet ned. :)

kl

Jag har ju glömt att upptatera mitt senaste bm.besök som var den 22/12. Var då i v. 29.

Sf: 27
urin (äggvita): +1
Blodtryck: 130/70
Fosterljud: 145

blodprov tog inte

gjorde glukosbelastningen idag.... usch... inte så farligt att dricka bara riktigt jobbigt att hålla kvar det i magen i två timmar....

hb innan: 4,8
hb efter 2 h: 7,4 (ska ligga under 10 vid glukosbelastning)

så kan pusta ut :)

Var hos BM i dag V25 (24+0)

Vikt..hmmm ja...gått ner 6,3 kg totalt, upp sen dess 1,5 kg ca
Blodtrycket: minns ej, orkar ej hämta papperna (dumma sega förkylning)
SF-mått: 24 (mitt första SF mått)
Hjärtjuden: 148 slag (även detta första ggn jag fick lyssna på dem)

den 3 februari är det dags för glukosbelastningen igen (gjort en ggn tidigare, då misslyckades jag att behålla det :crazy: )

Beordrad att käka järntabletter, dock byta eftersom jag blir STENhård i magen av Niferix....så man får väl knapra lite sånna...vad de nya nu hette....:grin:

usch då! jag är inne på mitt andra försök med niferex, går jättemycket bättre! Åt Hemofer där emellan.

C: Jaa, skoj :D

Ja, hemofer var det nog jag skulle testa...få nog köpa dem i morron, glömde i dag.....:crazy::grin:

Fusk att ni båda får gå den här veckan, jag får vänta till nästa! :)
Min mage har vuxit sjukt mycket under julhelgen så jag är nyfiken på SF-måttet. Helt plötsligt är det svårt att komma upp från liggande, snöra kängorna, och för att inte tala om komma upp ur pulka med knatte framför sig.

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 306
Gravid - 1år Efter att ha gått hos en måttligt slarvig och otrevlig barnmorska, så valde jag att byta. Hos den gamla barnmorskan gjordes inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
20 487
Senast: Clintan
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka