Sv: Min förlossningsberättelse
Alltså för de flesta av oss så är en vanlig vaginal förlossning en ganska så enkel sak att göra.
Mina förlossningar har gått fort och lätt.
Men det där ser man ju redan i början på förlossningen vartåt det lutar.
Min sista förlossning avslutades med endast 2 krystverkar som jag krystade under.
En - två - barnet ute.
När man ser att det inte kommer att bli så lätt så är det bara onödigt att köra på i absurdum för att senare när man plågat alla inblandade litet till och utsatt barnet för ytterligare risker ändå avsluta med snitt.
Därför att det ju inte fungerar på det naturliga viset.
Det är väl lika bra att göra processen kort!
Du hade nog fått en mycket bättre start med ditt barn och en mycket bättre bebistid om man hade avbrutit tidigt och plockat ut ett välmående barn med snitt.
Det är inte "vaginalt till varje pris" som gäller.
Ibland så är priset för högt.
Alltså för de flesta av oss så är en vanlig vaginal förlossning en ganska så enkel sak att göra.
Mina förlossningar har gått fort och lätt.
Men det där ser man ju redan i början på förlossningen vartåt det lutar.
Min sista förlossning avslutades med endast 2 krystverkar som jag krystade under.
En - två - barnet ute.
När man ser att det inte kommer att bli så lätt så är det bara onödigt att köra på i absurdum för att senare när man plågat alla inblandade litet till och utsatt barnet för ytterligare risker ändå avsluta med snitt.
Därför att det ju inte fungerar på det naturliga viset.
Det är väl lika bra att göra processen kort!
Du hade nog fått en mycket bättre start med ditt barn och en mycket bättre bebistid om man hade avbrutit tidigt och plockat ut ett välmående barn med snitt.
Det är inte "vaginalt till varje pris" som gäller.
Ibland så är priset för högt.