Sv: BMbesök

Jag har nog fått för mig att jag skulle klara av att jobba hela graviditeten trotts tugnt arbete i butik... envis var jag och jobbade aldeless för länge känner jag nu! Mår mycket bättre sjukskriven :)

Nej jag känner sådär jag med, det mesta man kan stoppa i munnen är faktiskt äckligt! Men äta bör man annars dör man ;)

De trodde att bebisen inte mådde så bra men efter ett tillväxt UL visade det sig att den bara var 3% mindre än vad som räknas som "normalt" och allt såg bra ut :) mer orolig var de för mig...

Nej jag hoppas inte heller på någon havandeskapsförgiftning men det känns skönt att de håller så hård koll på mig nu iaf :)

Skönt att allt såg bra ut för dig på tillväxt UL:)

Nej jag hoppas inte heller på någon havandeskapsförgiftning men det känns skönt att de håller så hård koll på mig nu iaf :)

Skönt att allt såg bra ut för dig på tillväxt UL:)

Ja skönt att dom tar det på allvar och håler bra koll på dig! :laugh:

Japp jätte könt att allt såg bra ut på tillväxt UL,
fy tusan när han kollade på hjärnan höll jag på att få nervös spel inombords,
men allt såg bra ut där med *pust*

Jag hade ju redan gjort en organscreening så för mig var det ganska lugnt ändå när dom kollade hjärnan m.m på tillväxtul.

H*n kollade missbildningar (igen) som kan komma i och med ep-medicinen jag åt och allt såg återigen tipptopp ut (skönt)

Salthajen:
Men va skönt att bebben iaf mår bra där inne, då kan man ju fokusera på att du också ska må så bra som möjligt :)

*kl*

Jag var på MVC igår med. Jag hade tid kl 13 och kommer invaggande i sista minuten som vanligt. Jag hade dock gått lugnt och tagit hissen eftersom jag har sån foglossning.

Tyvärr så blev inte dagen som tänkt... Jag är i v 35 +4 idag

Äggvitan låg på 3+
Blodtrycket var höjt från 110/70 till 140/90
Samlar vatten och är svullen i vader och vrister.
SF 31, var 30 förra gången för 3v sedan..
Har gått upp 5kg på 3v, i vatten..

Jag fick en akut tid till förlossningen, åka direkt dit.. Det tog ju en stund.. Har 7 mil dit. Jag fick fixa så grabben blev hämtad på dagis och väcka sambon som jobbat natt så han vet vad som försigår och stå beredd på vad som kan hända.

Jag kommer in och dom kopplar CTG kurva och kollar äggvitan igen. Nu var den nere på 1+ och blodtrycket började på 137/85, men sjönk hyfsat iaf. Det gjordes ett ultraljud och kollade fostervattnet och att allt var bra. Det var inte någon panik, men ska på nya kontroller på fredag igen. Vi ska inte ropa hej ännu.. Det är möjligt att det är något på gång.. Bara att avvakta..

Havandskapsförgiftning??

Förstår verkligen att dagen inte blev som du tänkt. Stackare, hoppas det inte blir värre iaf.

Var oxå på MVC igår, såg ut så här i v 27+6:

Blodsocker: 6,0
Blodtryck: 120/60
Vikt: 82 kg (!!!) +16 kg sedan inskrivningen, typ 20 kg mer än när jag blev gravid :crazy:
SF-mått: 28,5 cm, hade bara ökat 1,5 cm på 5 veckor. Ligger nu mellan medel och övre kurvan. Hoppas att det håller sig så oxå.
Hjärtljud: 140

Ska på glukosbelastning om 3 v p g a att förra barnet vägde över 4,5 kg. Vad jag förstår är det inte speciellt trevligt. Jag kommer dö när jag inte får äta på morgonen, é ju vrååålhungrig när jag går upp.

kl

Var ju hos BM i måndags och har glömt skriva in!

V 41-42 (eller ja, egentligen var det sista dagen på v 40-41)

Vikt: + 13kg (enligt min våg hemma är det +11kg, men då är det på morgonen och utan kläder)
Blodtryck: 140/82 (har tidigare legat rätt stadigt på 120/70)
SF:39
Hjärtljud: 144 slag/min

Nu får bebisen komma ut, jag blir galen!

//Julia

ett tips är bara håll för näsan drick o svälj.... jag gjorde glukosbelastning för en månad sen pga högt sf-mått, men de var bra resultat... 4.7 före och 7.4 efter 2h (ska ligga under 10)
ta med citronextrakt så smakar de bara som väldigt söt hemmagjord saft.... lycka till :)

Lite uppdatering i från mitt BM besök i dag.

V. 35+2
Vikt: + 47 kg.
SF: 42 :eek:
hb: 89 *SUCK* trotts att jag äter järnkapslar. :crazy:
blodsocker: 5.9
Blodtryck: 120/75
Hjärtslag: 140 upp till 155 när han sparkar och far omkring :)

Ska troligen upp på UL i och med att mitt SF va så högt, så vi får se vad dom säger i morgon. BM skule ringa sjukan i morgon.

Tack o hej leverpastej :)

Just hemkommen från BM

v 36 (35+3)

Blodtryck: 120/70
HB: 119
SF: 37cm:eek:
Vikt: upp 15 kg sen +, 10 kg sen inskrivning
hjärtljud: 140

Bebis ligger riktigt djupt i bäcknet och är inte ruckbar, BM trodde inte jag skulle gå så väldigt länge till, "allt" pekar på att kroppen ställer in sig påå förlossning nu, men hon lovade inget, så det slutar väl med 2 veckor över tiden för mig med :D

Alla säger att min mage är så liten o behändig, trots det ligger jag över SF kurvan ganska rejält, men det beror väl på att jag är så lång att jag kan sprida ut magen bättre (183 lång), sen de där 15 kg jag gått upp, de KÄNNS, även om de inte syns direkt...

Just det!
Jag var ju hos BM igår. :D

Få se nu,
Blodtryck; 120/70 (blir bara högre och högre, även om det inte är högt, men är inte det tecken på att förlossningen är på g? ;))
HB; 125 (wohoo, barnmorskan, som för övrigt var en annan än jag haft tidigare, tyckte det räckte med en niferex om dagen tillsvidare!)
SF; 35 (annan barnmorska som sagt, men hon sa att hon och min ordinarie mäter ganska lika och det följde min kurva bra. :))
Hjärtljud; 145 (bebis blev skitförbannad på barnmorskan och for omkring! Senaste gångerna har hjärtslagen legat på 125-135. :D)

Hon sa inget om bebis var rörlig fortfarande, men vad jag kan känna själv så går den fortfarande att flytta på. Igår började det dock kännas annorlunda och "borrande" ner "bakom musen" (:angel:) så jag inbillar mig att bebis håller på och krypa nedåt!

*knapplån*

Här var det andra besöket hos BM igår (första e. inskrivningen), förutom RUL, är nu i v. 23 (22+1 igår).

Hjärtljud: 140 (den lille sparkade prick hej vilt på apparaten, men efter att ha "lurat" honom lite så gick det fint att höra ;) )
Vikt: +4,9 kg sen inskrivningen, +5,6 kg totalt.

SF-mått (och alla värden) börjar hon ta nästa gång, alla värden var bra vid inskrivningen, förutom att jag tydligen inte har något skydd mot Röda Hund längre, så det skall jag vaccineras om mot efter graviditeten.

+ att det sattes en urinodling, då jag hade mycket problem med UVI som liten, så de kollar extra vilket känns bra, för idag har jag faktiskt UVI-känningar...

Nästa besök om 3 veckor, i v. 26! :)

Vecka 31 ( 30+3 )

• Sf: 30
  • Blodtryck: 110/80
  • Hjärtslag: 140slag/min
  • Vikt: +5kg sedan inskrivning

Ska in igen på måndag och ta gallprov och ett nytt blodprov också :crazy:

• Placering: Fortfarande med huvudet uppåt (spelar ju egentligen ingen roll för mig dock :p ), riktigt livlig liten rackare :love:

Å jag missade mitt i måndags för jag var för sjuk :(
Ska gå på fredag om en vecka samt måndagen tre dagare senare :D Så v 32+33.

v32 (31+3)

vikt + 6.9kg sen inskrivning

sf: 31,5
hb: 114 (+4 :D)
p-glukos: 7.4 (precis ätit)
protein/glykos: 0/1
bltr: 125/75
hjärtslag: 135 (sjunkit från 145)
fosterrörelse: UA

fosterläge: troligen vänt på sig, bara sparkat upp mot revbenen senaste 2 veckorna :) huvud ner och rörlig (BM var 99%säker)

bara 3 planerade besök kvar sen kommer förhoppningsvis bebis :)

Just det, jag var i v. 37+3 i tisdags när jag var hos BM. :)
Nästa besök är det sista inplanerade; den 9 februari, v. 39+2. Jag satsar stenhårt på att missa det men kommer väl antagligen hinna med ett par besök till är jag rädd. :)

Har hållit igång som ett skållat troll idag men inte ens en liten sammandragning...

Å jag har fyra :p
Fast då fuskar jag lite, jag har redan fått en tid inplanerad i v40+någon dag. Med tanke på hur sen nr 1 var tyckte min BM att vi lika gärna kunde räkna med att inget hänt då. Fatta vad förvånad jag kommer att bli om något händer innan BF...

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 306
Gravid - 1år Efter att ha gått hos en måttligt slarvig och otrevlig barnmorska, så valde jag att byta. Hos den gamla barnmorskan gjordes inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
20 487
Senast: Clintan
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka