Sv: BMbesök

Hm mitt SF-mått följde min kurva så fint, och inte fick jag göra något tillväxt-UL heller, och ut kom en bamse på närmare 4,5 kg...Så det är inte säkert att din bebis är en gigant. Hoppas den kommer snart iaf!:)

*kl*

Hm, hur har jag lyckats missa den här tråden??

Jag kommer inte ihåg exakta värden de senaste besöken, men allt har sett bra ut!
Ska dit på måndag (28 + 3), tyvärr till nån annan än den jag har gått hos tidigare då hon skulle på nåt möte, men det ska säkert bli bra!

Jag har ju haft väldigt mycket sammandragningar senaste veckan, har väl lite svårt att anpassa mig till att ta det lugnt, så nu tror jag att kroppen tycker att jag ska göra inget... Tråååkigt!

Återkommer efter måndag!

Det finns ett läge mellan rörligt och fixerat som kallas ruckbart, då ligger väl bebis med huvudet hyfsat på plats kan man anta. :)

Förra helgen ilade det som *** där nere i 1½ timme, var övertygad om att huvudet skulle vara åtminstone ruckbart om inte fixerat till undersökningen i fredags, men icke... :D:cool:

Det finns ett läge mellan rörligt och fixerat som kallas ruckbart, då ligger väl bebis med huvudet hyfsat på plats kan man anta. :)

Förra helgen ilade det som *** där nere i 1½ timme, var övertygad om att huvudet skulle vara åtminstone ruckbart om inte fixerat till undersökningen i fredags, men icke... :D:cool:

Så rörligt är alltså ganska som det låter, rörligt och inte det minsta fixerat?
Attans :p

Får hoppas det ilar på nu då och fixerar sig!!! :D

*kl*

BM besök igår vecka 28 + 3

Järn 108 (förra gången, 3 v. sen 122, vid insk. 144, dags för niferex!)
SF-mått 29 (förra gången 27)
Vikt 78 kg (+ 12 kg från insk, - 1 kg sen förra gången?)
Blodtryck 94/62
Hjärtslag 145

Blodtrycket har sjunkit för varje gång, kan det ha nåt samband med järnvärdet?
Jag är absolut inte yr eller nåt, dock ganska trött, fast inte på dagarna utan nätterna, jag sover som en gris och vill helst inte gå upp på morgonen. Ska se om niferexen hjälper nåt!

Nu är det min tur att äntligen också få skriva i den här tråden :)Besök hos BM i måndags:

Vecka 24 +x
Blodtyck: 120/75
Vikt: +0,8kg sedan inskrivningen
Järn 122, gått ner från 134 på inskrivningen, dags för Niferex för mig med.
SF mått: 22 cm

Jag hoppas verkligen jag kan hålla viktkurvan (är överviktig sedan "innan"). Vi pratade lite om vikten, och BM sa att det var en superbra ökning mtp att jag jag åt ordentligt (själv trodde jag att jag gått upp minst 5 kg..)

Förra barnet gick jag upp ca 10 kg våfflor med grädde och glass, 10 kg barn med tillbehör samt 10 kg vätska... vill inte ha en favorit i repris...

jag var hos bm igår med följande resultat:
v32+4
bltr 90/60
sf 32
vikt +7kg sedan inskrivning
hjärtljud 150
på tisdag är det dags för ul igen!

spännande!!
:love:

Gosch, får ni reda på allt sånt?

Min tant klämmer och känner och tar blodprov, säger "det ser ju bra ut" och sen är vi klara. Hon är inte så mycket för prat öht, men, ska sägas, helt ok.

Förra gången inom parentes.

v 39+2 (37+5)

SF-mått: 39 (38)
Hjärtslag: 135 (120)
Hb: 131 (-)
P-glykos: 6,0 (-)
Blodtryck: 130/90 (120/80)
Vikt + 16 kg sen inskrivning (15,5)
Huvud fixerat (rörligt)

Undertrycket låg på 98 första gången vi kollade, har samlat på mig mer vatten och har huvudvärk till och från. Ska in imorgon igen för att kolla blodtrycket samt att BM ska göra gynundersökning. "Det är mycket barn" som en extra BM som kom och kände på magen sa, men de tyckte inte att han var stor nog för tillväxt-ul. Mår mer och mer illa, ska vila vidare och hoppas på att det släpper.

Dum fråga kanske, men är ditt blodtryck lågt?
Varför mår du illa?

Jag förstår inte hur jag aldrig kan komma ihåg när blodtrycket är bra/dåligt?

Blodtrycket är högt, 90 i undertryck är precis på gränsen till för högt (så under 90 är ok, lär dig det ;)). Dessutom har jag spår av proteiner i urinen, glömde skriva dit det eftersom vi inte brukar kolla det.

Högt blodtryck tillsammans med proteiner och huvudvärk är ju signaler om havandeskapsförgiftning. Varför jag mår illa vet jag inte, men det är lite huvudvärk med i bilden.

*kl*

Nu hoppar jag också in i denna tråden

v 28+0

SF-mått: 28
Hjärtslag: 143
Hb: 105
P-glykos: 5,96
Blodtryck: 120/65
Vikt + 15 kg sen inskrivning :crazy:

Mycket sammandragningar och illamående. Har väl inte haft det så kul så här långt. Samlar vatten och har lite(!) ont i fogarna.

Högt blodtryck tillsammans med proteiner och huvudvärk är ju signaler om havandeskapsförgiftning. Varför jag mår illa vet jag inte, men det är lite huvudvärk med i bilden.

Sådär fick jag också ( men i v.34-35 ), protein i urinet, högre blodtryck, huvudvärk och klåda samt illamående.

Befarade att det var havandeskapsförgiftning, men det gick över som tur var :)

Aha jag ska försöka komma ihåg det :crazy:
Jo att högt blodtryck och protein i urinet på nåt sätt hör ihop och kan vara havandeskapsförgiftning berättade faktiskt bm sist! Jag trodde jag hade lågt blodtryck sist (94/62), men bm sa att "du kanske känner dig yr när du reser dig?". Äh, nä inte direkt :grin:

Jag har verkligen dålig koll men jag fick veta ovanstående eftersom jag frågade varför jag inte behöver lämna nåt urinprov för att kolla proteinet och då sa hon ju att jag inte hade högt blodtryck :p

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 306
Gravid - 1år Efter att ha gått hos en måttligt slarvig och otrevlig barnmorska, så valde jag att byta. Hos den gamla barnmorskan gjordes inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
20 487
Senast: Clintan
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka