Sv: BMbesök

Nu är tillväxtultrat gjort!

Tack och lov så är det fortfarande bara en bebis *s* Hon låg på +10% och vikten var 1.6-1.7 kg så det blir nog ingen 6-kilosklump
Hon var däremot en blygis igen, la hand och navelsträng för ansiktet och såg ut som att hon försökte gnaga av navelsträngen *s*

Skönt, du ska se att nästa besök hos bm så har inte magen växt så värst mkt mer ;)

Vecka 39 (38+2)

Vikt: 65 kg (total viktuppgång sen plus 8 kg)
SF-mått: 35
Järnvärdet: Togs inte
Blodtryck: Misstänker att det var bra, hon sa inte
Hjärtljud: Hon är inte så pratsam den här vikarien vi har... Hjärtat lät iaf bra :)

Har haft ganska mycket förvärkar sen i tisdags. Inatt gick slemproppen och sambon blev förbjuden att gå till jobbet idag. Han får jobba hemifrån. Sjukligt trött efter att inatt sovit 2 timmar. Jag tackar min lyckliga stjärna för att TV1000 abonnemanget inte är uppsagt. Ja ja nu är det bebis på gång iallafall. Phu!!

Mvh Miks

BM besök

V. 40 + 5 (suck)

Hjärtslag 135 (brukar ligga på 145 -150)
Blodtryck 145/90 och liggande 130/80 (tror jag det var)
SF-mått 38
Vikt 90 kg (undrar om hälften är i form av vatten... såå svullen nu)

Enligt BM kan ökat blodtryck och barnets hjärta tyda på att nåt :cool: är på gång. I wish...

Haft endel förvärkar men det har pågått några veckor så jag litar inte riktigt på det heller...

Var hos Bm idag v.35.

P-glucos:4,3
Bltr:130/80 (har blivit mkt högre än mitt normala )
Hjärtljud: 136
Sf: 35

Bebis ligger neråt med huvudet ruckbart.

Blev jättepaff över Sf-måttet, tyckte det lät mycket, men bm förklarade att bebben hade pressat huvudet uppåt hela tiden medans han mätte, så det var ingen fara.
Han sa att jag verkar ha en perfekt graviditet.

Är jättenöjd över min bm.
Har ju bara haft olika surtanter innan och trodde att jag skulle få nån äckelgubbe när jag hörde att jag skulle få en manlig.
Men när jag och sambon träffade honom reagerade bägge på att han var så lik markoolio, och han var jättetrevlig och skämtade och så.
Vill alldrig mer byta bm!

KL

Hoppar med här i tråden oxå =)

Var till BM idag, v. 23+6.

Allt var bra.

Blodsocker: 5,9 högt för o vara mig, brukar ligga på 4.
Järnvärde: 135, slipper förhoppningsvis äta järntillskott denna grav oxå.
Hjärtljud på runt 150.

Mätte SF-mått för första gången idag som ligger på 23cm. Samma som med första sonen =)

Ska tillbaks för immuniseringsprov om 2 veckor och inte till BM igen förns 3 veckor efter det.

Tycker det känns som mycket, mycket mer sällan denna gång än första.

Kollade mitt HB hos barnmorskan som gjorde ultraljudet i onsdags. Då jag känt mig lite snurrig, låg på 135 så jag behöver inte vara orolig ;)

Träffade läkaren hos MVC i måndags, vad kan jag varit i då, någonstan mellan v.18-19 :angel:

Vikt: 50,8 kg (+1,9)
Fosterljud: 150 slag/minut

Hb kollade de som sagt förra veckan på UL, 135 låg de på.

Som vanligt surrar min barnmorska extremt mycket så jag blev där i nästan 1½ timme *s*

Vi kikade på vad läkaren från förlossningen skrivit när jag var in i torsdags och lilla fröken låg kvar på ca +10% med vikten 2.1 kg.

V.32+2, inom parentes från 29+0

Blodtryck:125/75 (130/70)

HB: 119 så det har ju kravlat sig upp lite

Socker: 5.9 (5.3)

Vikt: -1 kg sen inskrivningen

Hjärtljud:146 (144)

SF:37 cm så det har ju lugnat sig lite :) (34 cm)

(KL)
Bm idag i v.37 (36+5)

HB -117 (utan järntabletter :banana:)
Bltr - 127/80 (stiger hela tiden :crazy:)
Hjärtljud - 148
SF - 36

Huvudet fortfarande ruckbart, men BM säger att den kommer att fixera sig när som helst.
Han var som vanligt bara positiv.
Han avrådde mig dock från att jobba pga min ischias, men jag kan ju inte låta bli :angel:.

Hoppas det är okej att jag ställer min fråga i denna tråden istället för att starta en ny...

När kontaktar man en barnmorska? För det är väl en sån jag ska kontakta? Jag har precis plussat och är bara i v.5. Eller ska jag vänta till v.12 när största riskerna är över?
Ursäkta korkade frågor, men hoppas på lite råd och tips :bow:

Det är inte en korkad fråga! Hur ska man veta om man aldrig varit med om det förut?
Kontakta mödravårdscentralen där du bor på en gång!

Håller med Gnarpis, finns inga dumma frågor!
Det är bättre du kontaktar dem nu så hinner de hitta en bra tid för dig.
Kontaktar du dem senare kan det bli stressigt både för dig och dem :p

Lycka till ;)

Vad bra, för jag kommer nog ställa massa frågor :D
Ska kontakta en barnmorska direkt efter helgen.
Tack så hemskt mycket för hjälpen :bow:

kl

BM besök idag, v 35 + 0 (:eek:)

HB 131
Socker togs inte
Vikt + 12 kilo
Blodtryck 110/60
SF 32cm

Bebis är fixerad! :bump:

Sen gjorde vi sammanfattningen av graviditeten med, och hon sa att det är skönt att det finns såna som mig som glider på en räkmacka hela graviditeten eftersom det finns så himla många som har mycket besvär:laugh:

KL

Kl

Var hos Bm idag, v.39:

Hjärtljud: 128 (var 148 förra gången)
Sf: 37 (36 förra gången)
Bltr: 135/80

Huvudet fixerat.

Bm tror inte att jag kommer gå över tiden, eller ens tiden ut :crazy:
Jag vågar inte tro nånting :cool:

Var hos BM i onsdags

Då var jag i v 35+4

SF 35cm
vikt 90,7 (+17kg sen inskrivning)
Hjärtljud 140

mitt blodtryck kommer jag inte ihåg. Vet att det var bra iallafall.
HB 103 = Inte lika bra!! Knaprar järntabletter nu dygnet runt känns det som

I övrigt så hade bäbisen sjunkit på plats och har även fixerat huvudet redan! Hoppas på att slippa gå över tiden!!

Den här tråden låg långt bak!

V.22

Vikt: 52,8 kg (+4kg)
Blodtryck: 112/72
Hb: 134
B-gluckos: 4,7
SF-mått: 23 cm
Fosterljud: 158 slag/minut

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 306
Gravid - 1år Efter att ha gått hos en måttligt slarvig och otrevlig barnmorska, så valde jag att byta. Hos den gamla barnmorskan gjordes inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
20 487
Senast: Clintan
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka