Sv: BMbesök

Fastade från kl.22.00 igår, var hos bm kl.08, stucken i fingret - bra sockervärde efter fastan (4,6), fick dricka äcklig dricka, sitta och läsa i två timmar, stucken i fingret - bra sockervärde (6,5).
Alltså - jag har "bara" stor mage :p förmodligen med mycket fostervatten, men iaf ingen diabetes.
Jag firade med en härlig frukost och avslutade med ett wienerbröd :angel: jag hade ju ingen sockersjuka :D

vecka 35 (34+2)

Vikt. 63 kilo (+ 6 kg sen plus. Ner ett kg sen förra gången. Har inte fått behålla någon mat på en vecka. Allt bara rinner rakt igenom :( )
SF: 31
Järnvärde: Togs inte eftersom det bara är 2 veckor sedan
Blodtryck 95/65
Hjärtljud 145

"Sluggo" har vänt på sej den lilla skitungen och ligger med rumpan neråt. Inte kul och inte så skönt heller. Hoppas "han" vänder på sig själv så vi slipper vändningsförsök.

Miks

Tack! Alltid lite skönt med medlidande!

Mmm börjar få lite panik. Har provat allt känns det som. Äta som vanligt, äta snälla saker, äta kokta saker, inte äta något utan bara druckit, ätit miniportioner. Allt är ute efter en kvart ungefär. Jag har ringt sjukvårdsupplysningen och pratat med barnmorskan 2 gånger som inte tar mej på allvar. Suck!

En stor tröst är ju att "Sluggo" mår bra i alla fall. "Han" tar ju det "han" behöver av mej. Dock mår jag som en urvriden disktrasa som dessutom är överkörd av en pansarvagn. Orkar ingenting, ligger bara i soffan. Man undrar ju hur länge det kan förtsätta egentligen.

//Seg Miks som fortsätter gå ner i vikt med ökande storlek på magen...

Inte en susning faktiskt! Vi har verkligen försökt tänka igenom vad vi ätit och gjort. Jag har ätit samma som min sambo och lillasyster och ingen av de har blivit dåliga. Har funderat om jag har ändrat något men nej... Det enda som egentligen är annorlunda mot förrut är att Sluggo vände på sig till säte ungefär fredag/lördag innan måndag då jag blev dålig. Kan det vara en anledning måntro?

Till alla vår lättnad har det börjat vända nu. Igår fick jag behålla det mesta av maten. Magen är kanske inte som den borde men bra mycket bättre.
Nu har jag i alla fall strikt kosthållning med fiberlös kost utan mjölkprodukter samt enbart kokta matvaror. Snacka booring med kokt fisk och kyckling.

Det som känns konstigt är att det inte varit en större grej liksom. Jag förstår att det inte är hela världen men ingen doktor tagit det hela på allvar. Känns mysko. Betyder det att det är normalt att ha racermage i över en vecka? Med dessutom en liten (ganska stor) bäbis i magen?
Blev dessutom lite irriterad på barnmorskan som ville ha upp mej på en annan våg än den jag vägt mej på under hela graviditeten. Hon blev mycket nöjd när vågen visade 2 kg mer än det jag uppgav :confused: Kan förstå om jag vägt mej på den hela tiden men då hade det ju ändå visat att jag gått ner från förra vägningen. Fattar ingeting. Snacka om att leka med statistik för att få siffrorna dit man vill...

Mvh Miks

Nej, inte så roligt med tråkig kost, men huvudsaken är att du får behålla maten! Du får lyxa till det sen ;)

Tråkigt med bm, har hon varit så hela tiden?

hmm, nu ska vi se:D

33 v

SF 32
järn 132
blodtryck 105/70
fosterljud 142

Jag har haft nästan samma järnvärden och blodtryck sen första mätningen, inga variationer här inte.

Jaha, så har då ytterligare två veckor gått! Det går fort fast det inte känns som det!
Var hos bm idag v.38 (37+6), är beräknad om exakt två veckor!
Blev lite nöjd när bm sa att jag är ju fullgången nu, så det kan ju starta i princip närsomhelst :bump:
Inte för att jag tror det, snarare att jag går över säkert två veckor så dom får sätta igång mig :cool: men det vore ju gött att få detta överstökat :angel:

Dagens värden:
Blodtryck 122/76
SF 37 (samma som för två veckor sen, nu ligger jag minsann inte över kurvan längre :D)
järn 119
socker 5,7
vikt 87 (+ 1 kg sen sist)
Hjärtljud 150

Min mamma tyckte att magen hade sjunkit, men vad vet jag?
Blobben är ju fixerad iaf :love:

Skönt att allt såg bra ut! Nog är jag lite avundsjuk på att du ligger två veckor före men än så länge klarar vi oss ganska bra i värmen tycker jag. Skönt att SF måttet inte skenar iväg mer nu då och att det har stabiliserat sig lite.
Jag ska till BM imorron så då kan jag uppdatera mer.

På frågan om min BM varit lite mysko hela tiden så får jag nog svara ja. Skulle gått på den första instinkten och bytt direkt men sambon tyckte hon var bra så vi behöll henne. Imorron ska vi iallafall till en annan pga alla semestrar.

Jag var förresten och smygkollade emellan så att Sluggo vänt på sig och det hade "han". Wohoo!!! Magen blev bättre direkt efter att "han" vänt på sej. Mycket märkligt.

Mvh Miks

Vecka 37 (36+2)

Vikt: 64,5 kg (total viktuppgång sen plus 7,5 kg)
SF-mått: 34
Järnvärdet: 108
Blodtryck: 100/55
Hjärtljud: Hmm det sa hon aldrig...

Huvudet neråt, och ruckbart. Wooohoooo!

Hade en förvirrad vikarie idag. Hon var iallafall gullig och tur var väll det.

Mvh Miks

På frågan om min BM varit lite mysko hela tiden så får jag nog svara ja. Skulle gått på den första instinkten och bytt direkt men sambon tyckte hon var bra så vi behöll henne. Imorron ska vi iallafall till en annan pga alla semestrar.

Jag var förresten och smygkollade emellan så att Sluggo vänt på sig och det hade "han". Wohoo!!! Magen blev bättre direkt efter att "han" vänt på sej. Mycket märkligt.

Mvh Miks

Jaja, huvudsaken att dom reagerar när dom måste!
Skönt att magen är bättre!

Glömde nämna att dom tog immuniceringsprov (eller vad det heter, blodprov iaf) igår på mig också för att se om jag har bildat antikroppar eftersom min blodgrupp är rh negativ. Jag frågade vad som händer om man har bildat antikroppar, hon svarade då att det får man veta när man får provsvaren... Konstigt svar, antagligen visste hon inte. Nån som vet??

Jaja, huvudsaken att dom reagerar när dom måste!
Skönt att magen är bättre!

Glömde nämna att dom tog immuniceringsprov (eller vad det heter, blodprov iaf) igår på mig också för att se om jag har bildat antikroppar eftersom min blodgrupp är rh negativ. Jag frågade vad som händer om man har bildat antikroppar, hon svarade då att det får man veta när man får provsvaren... Konstigt svar, antagligen visste hon inte. Nån som vet??

Tror att man får någon spruta. Är också RH- men vet inte så mycket om det heller :crazy:

Ett prov tas på barnet efter förlossningen är barnet rh + får du en spruta, är barnet rh- händer inget alls.
Detta har inget att göra med just det barnet utan är så att modern ej ska utveckla antikroppar till ett ev nästa barn!

KL
v.33 (32+4)
sf-mått: 32
hjärtljud:144
bebis ligger med hvudet neråt, men är inte fixerad än.

V.29+0

Blodtryck 130/70
Socker 5.3
Hjärtljud 144
SF 34 cm = tillväxtultra på torsdag :o

Nu är tillväxtultrat gjort!

Tack och lov så är det fortfarande bara en bebis *s* Hon låg på +10% och vikten var 1.6-1.7 kg så det blir nog ingen 6-kilosklump
Hon var däremot en blygis igen, la hand och navelsträng för ansiktet och såg ut som att hon försökte gnaga av navelsträngen *s*

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 306
Gravid - 1år Efter att ha gått hos en måttligt slarvig och otrevlig barnmorska, så valde jag att byta. Hos den gamla barnmorskan gjordes inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
20 487
Senast: Clintan
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka