Blödningar av vaccinet?

Efter första sprutan. Fick mens igen efter en vecka. Efter det normalt uppehåll tills nästa mens men var hormonpåverkat som f*n. Nu efter andra sprutan har jag haft mensvärk som sjutton men ingen mens ännu. Får väll se hur det blir...

Detta är inte roligt...
Usch, jag bävar för vad det blir nu efter andra sprutan. Verkar dock som om min maratonmens (15 dagar idag) med mensvärk som den jag hade i tonåren äntligen är på gång att ge sig.
 
Grattis. Själv är jag på dag 24 av blödningar 🙄 Börjar bli träligt.
Fy fan, jag hoppas verkligen mitt ger sig nu men det är ju inte slut än så.....

Som kuriosa så hade sköterskan som stack mig igår inte hört något om att detta problem existerade. Det verkar ju rätt vanligt om man ser till de diskussioner som förekommer på nätet.
 
Hade inte tänkt på det innan, men jag fick faktiskt lite lätta mellanblödningar efter vaccinet (båda sprutorna). Äter p-piller och mensen har sedan kommit när den ska, men blödde nog lite mer än vanligt också när jag tänker efter.
 
Hur går det för er alla som upplevt mensrubbningar troligen kopplade till vaccinet? Har de försvunnit? Eller har någon kontaktat vården och vad fick ni isf för svar?

Jag fick någon konstig mellanblödning igår som hållit i sig fram till idag... borde inte ha mens nu. Känns ju inte jättekul och hoppas inte det kommer vara något som fortsätter...
 
Hur går det för er alla som upplevt mensrubbningar troligen kopplade till vaccinet? Har de försvunnit? Eller har någon kontaktat vården och vad fick ni isf för svar?

Jag fick någon konstig mellanblödning igår som hållit i sig fram till idag... borde inte ha mens nu. Känns ju inte jättekul och hoppas inte det kommer vara något som fortsätter...
Efter två omgångar var mensen som vanligt igen, efter båda sprutorna. Får se hur det blir i januari när det är dags för den tredje...
 
Hur går det för er alla som upplevt mensrubbningar troligen kopplade till vaccinet? Har de försvunnit? Eller har någon kontaktat vården och vad fick ni isf för svar?

Jag fick någon konstig mellanblödning igår som hållit i sig fram till idag... borde inte ha mens nu. Känns ju inte jättekul och hoppas inte det kommer vara något som fortsätter...
Jag har haft en ”mens” i november sedan jag tog 1:a vaccinationssprutan i juli (andra i augusti) När jag kontaktade mvc sa de att det kunde bero på min ålder (43 år) eller mitt hormonella preventivmedel som jag har haft i fem år. (Under dessa fem år har jag haft regelbundna blödningar varje månad.) De hade fått flera samtal om mensrubbningar efter covidvaccination och tyckte jag skulle anmäla det som en biverkning.

Eftersom jag inte direkt saknar mina blödningar så har jag anmält det som en biverkning och tänker inte göra mer än anteckna om och när blödningarna återkommer.
 
Hur går det för er alla som upplevt mensrubbningar troligen kopplade till vaccinet? Har de försvunnit? Eller har någon kontaktat vården och vad fick ni isf för svar?

Jag fick någon konstig mellanblödning igår som hållit i sig fram till idag... borde inte ha mens nu. Känns ju inte jättekul och hoppas inte det kommer vara något som fortsätter...

Jag äter ihop mina piller för att slippa mensen, men jag glömde ett piller här för ett tag sen, och jag fick blödningar direkt dagen efter så tänkte att jag kunde lika gärna skippa dom där 4 man ska göra, men jag blödde MASSOR! Jag brukar kunna klara mig på trosskydd, och på natten en normal tampong, men nu blödde jag så behövde båda delarna dygnet runt i 6 dagar. Blödde igenom på bara ett par timmar när det var som värst! :crazy:

På det så har jag fått en EXTREM trötthet! Sover 9-11 timmar per natt, men måste sova 1-2 timmar på eftermiddagen trots det! Det är helt galet, jag brukar sova allt ifrån 5-7 timmar annars. Hade jag lyckats sova 7 timmar så ansåg jag att jag hade sovit extremt mycket.

Nu kan jag somna vid 23, vakna vid 9, sen kan jag somna i soffan mellan 15-17 ungefär.

Och utöver det så har jag blivit känslig som tusan. Tårarna kommer på en gång om jag ser något fint/sorgligt på tv/social medier. Jag satt och fulgrinade till ett klipp där en katt hade adopterat en ankunge, där en kille friade, där dom räddade en hund som blivit påkörd, en annan polishund som pensionerades osv osv. Visst att jag normalt sett kan bli berörd, men att bryta ihop totalt och fulgrina?! Och över precis allt och ingenting? WTF?!

Känns som om hormonerna spökar!
 
Och utöver det så har jag blivit känslig som tusan. Tårarna kommer på en gång om jag ser något fint/sorgligt på tv/social medier. Jag satt och fulgrinade till ett klipp där en katt hade adopterat en ankunge, där en kille friade, där dom räddade en hund som blivit påkörd, en annan polishund som pensionerades osv osv. Visst att jag normalt sett kan bli berörd, men att bryta ihop totalt och fulgrina?! Och över precis allt och ingenting? WTF?!

Känns som om hormonerna spökar!

Det gör jag varje månad? :laugh: Alltså, jag tror inte det är ovanligt för en del av oss som dealar med mens.
 
Hur går det för er alla som upplevt mensrubbningar troligen kopplade till vaccinet? Har de försvunnit? Eller har någon kontaktat vården och vad fick ni isf för svar?

Jag fick någon konstig mellanblödning igår som hållit i sig fram till idag... borde inte ha mens nu. Känns ju inte jättekul och hoppas inte det kommer vara något som fortsätter...

Mina blödningar har hållt sig borta (peppar peppar). Äter ihop pillren så har ingen mens övh nu.
 
Det hade varit intressant att se om det är någon skillnad i om man upplever att man fått mensrubbningar beroende på om man äter hormonella preventivmedel eller inte.

Det är många svar här i tråden från personer som upplever rubbningar och som äter hormoner som påverkar mensen.

Jag äter inga hormoner/inga preventivmedel och har inte upplevt några rubbningar alls i samband med vaccination. Jag är inte heller speciellt nära klimakteriet.
 
Det hade varit intressant att se om det är någon skillnad i om man upplever att man fått mensrubbningar beroende på om man äter hormonella preventivmedel eller inte.

Det är många svar här i tråden från personer som upplever rubbningar och som äter hormoner som påverkar mensen.

Jag äter inga hormoner/inga preventivmedel och har inte upplevt några rubbningar alls i samband med vaccination. Jag är inte heller speciellt nära klimakteriet.
Samma här. Ingen som heöst ändring. Inga hormonpreparat.
 
Det hade varit intressant att se om det är någon skillnad i om man upplever att man fått mensrubbningar beroende på om man äter hormonella preventivmedel eller inte.

Det är många svar här i tråden från personer som upplever rubbningar och som äter hormoner som påverkar mensen.

Jag äter inga hormoner/inga preventivmedel och har inte upplevt några rubbningar alls i samband med vaccination. Jag är inte heller speciellt nära klimakteriet.

Har ingen form av preventivmedel. Min mens var tidig 2ggr efter andra sprutan (en vecka tidig! :arghh: ) men rättade sig till gång 3 och har varit 'som vanligt' sedan dess. Tror att det varit någon form av generell stress på kroppen pga vaccinet men inte direkt en biverkning.
 
Ingen som upplevt att mensen blivit borta helt efter andra vaccinet?

Fick mensrubbningar efter genomgången infektion, trodde först det berodde på klimatkeriet när det gick två-tre månader mellan blödningarna. Men efter ett halvår var den tillbaka (tackolov hade jag då fått sluta med blodförtunnande, den var ingen höjdare).
Tog sen vaccin ännu ett halvår senare och efter andra sprutan är mensen helt borta.
Som sagt var i förklimakteriet redan innan jag fick covid, men det konstiga är jag har "ägglossningsymptom" då och då. Men ingen mens 🤷‍♀️
I somras tog jag tom två grav-test för jag började faktiskt oroa mig :eek: , men de var negativa tack gode gud.
 
Hade rubbningar å extremt dåligt mående dom två första menserna. Sen trodde jag det var tillbaks till det normala, men nu hade jag brun mens lite mer än dom två första dygnen. Å då blödde jag ganska bra dom dagarna.
 
Ingen som upplevt att mensen blivit borta helt efter andra vaccinet?

Fick mensrubbningar efter genomgången infektion, trodde först det berodde på klimatkeriet när det gick två-tre månader mellan blödningarna. Men efter ett halvår var den tillbaka (tackolov hade jag då fått sluta med blodförtunnande, den var ingen höjdare).
Tog sen vaccin ännu ett halvår senare och efter andra sprutan är mensen helt borta.
Som sagt var i förklimakteriet redan innan jag fick covid, men det konstiga är jag har "ägglossningsymptom" då och då. Men ingen mens 🤷‍♀️
I somras tog jag tom två grav-test för jag började faktiskt oroa mig :eek: , men de var negativa tack gode gud.
Jag, har iofs haft mens efter andra sprutan i augusti men bara två gånger under hösten. Inte i närheten av klimakteriet (tror jag). Men inte lagt så mycket vikt vid det, är färdig med barn och använder kondom.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 396
Senast: Fibusen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 859
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 059
Senast: AraSlei
·
Relationer Jag har på riktigt väldigt svårt att övertala mig själv att det inte är mig det är fel på när allt fortsätter gå åt skogen. Nu vet jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 640
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp