Blödningar av vaccinet?

Efter första sprutan kom mensen 2 dagar tidigare än den skulle, då tänkte jag inte så mycket på det eftersom en diff på 1-2 dar hör till vanligheten (dock är det 9 av 10 ggr så att den snarare är 1-2 dagar sen snarare än tidig om den diffar alls). Efter andra sprutan kom mensen en vecka tidigt. Det däremot tror jag inte hänt sen cykeln stabiliserade sig efter debuten.
 
Intressant tråd.
Senaste mensen var definitivt inte som vanligt. Brukar ha rejäla blödningar men nu var det på trosskyddsnivå. Jag tror iofs att jag är i klimakteriet pga att det är olika stora blödningar olika månader men det här var verkligen outstanding.
Är nu mellan första och andra sprutan så får se vad som händer framgent
 
Jag kan väl tycka att får man en biverkning så är det nog klokt att rapportera den.

Även om det 'kanske inte' (ännu?) är bevisat att det har ett samband.
Även om det inte är nåt farligt eller ens ovanligt vid infektioner eller vaccinationer.
Bara här på Buke ser vi ju flera som har samma upplevelser.



Jag själv vet inte om det påverka, har ätit ihop mina ppiller länge och även när jag dragit isär dom en period fick jag ingen mens ändå..
 
Min mens var några dagar sen efter första sprutan och jag tänkte rapportera in det, eftersom jag hört samma rykte. Men då var det någon som sa att det inte fanns några som helst bevis för att det skulle vara så och sen kom rapporten från EU:s läkemedelsmyndighet.

https://www.lakemedelsvarlden.se/inte-bevisat-att-coronavaccin-kan-orsaka-mensrubbningar/
men att något inte är bevisat betyder ju inte att det inte finns utan att mer data krävs. I det läget är det ju ännu viktigare att rapportera in saken.
 
Jag funderar på hur mycket mensen påverkas av att livet är olikt? För min del, jag har inte haft covid, och äntligen fått vaccin, trots det har min mens varit skum i perioder sedan i höstas när våg 2 kom och allt fick stänga igen. Jag tror för min del att det mer handlar om att jag inte mått bra i stressen över hur livet skiljer sig, alternativt myomet som verkar tagit tag och växa igen :(

Jag äter ihop p-piller för att slippa mensen och har i normala fall genombrottsblödningar max en gång om året. Nu har jag haft flera både rejäla blödningar men även spottblödningar.
 
Efter första vaccindosen märkte jag inget, men efter andra dosen fick jag mens dagen efter (då den skulle komma) och den höll i sig i 4 veckor. Maratonmens kändes det som. Har väldigt regelbundna perioder med start och stopp på 24 h +/-, så detta var väldigt annorlunda.
 
Jag hade helt klart mycket mer ont under min mens efter första sprutan än vad jag brukar ha. Brukar heller aldrig ha ont mot slutet, sista tre dagarna brukar jag nästan inte märka att den är där, men den här gången gjorde det rejält ont ända fram till dag 6 (brukar ha mens i exakt sju dagar). Lustigt sammanträffande eller en effekt av sprutan återstår väl att se. Tar inga hormoner så kan inte vara påverkat av det.
 
Efter första sprutan märkte jag ingen skillnad, efter den andra fick jag min mens två dagar efter spurtan, ca 10 dagar tidigare än vad jag borde ha fått. Det som också var annorlunda denna gång var att jag hade mens i tre dagar, sedan en dags uppehåll och så mens i en dag till efter ”uppehållsdagen”. Jag har ännu inte rapporterat in denna ”biverkning”, tänkte invänta nästa mens och se om det håller i sig.
 
Efter första vaccindosen märkte jag inget, men efter andra dosen fick jag mens dagen efter (då den skulle komma) och den höll i sig i 4 veckor. Maratonmens kändes det som. Har väldigt regelbundna perioder med start och stopp på 24 h +/-, så detta var väldigt annorlunda.
Samma här, efter andra sprutan! Maratonmens var väldigt träffande 🙄
 
Här är en till vars mens eventuellt verkar ha påverkats av vaccinet.
Har haft regelbunden mens nu sen i februari, men de två senaste har kommit en vecka tidigare än de andra och nu idag kom mensen tbx efter att den tog slut i söndags... 🤔.
Så antingen är den inte stabil än, vaccinet eller bara allmänt knas ^^.
 
Efter 1a sprutan fick jag första mensen som vanligt (tror det var precis efter sprutan) men nästa mens kom ca 2 veckor tidigt, blödde ovanligt mycket men inte längre än normalt. Nu efter andra sprutan har det varit som vanligt!
 
Enda sen jag tog min första covidspruta så har min mens tjorvat.

Och samma nu, tog andra sprutan i torsdags. Idag har jag riklig mens :grin:

Har sett att det verkar vara några som rapporterat in det som biverkning.
Så ska göra samma när jag kommer hem.

Har även ringt min barnmorska för att rådfråga henne...

Är det nån härinne som upplevt samma?

Nån sorts blödning idag igen... fortsätter äta mina p-piller.

Ska köpa graviditetstest efter råd från bm. Är skeptisk, men skadar ju inte :)
 
Nu har jag också fått en mellanblödning, cirka två veckor efter spruta 2. Blir dock lite osäker på om jag lyckats missa ett piller, för det beter sig lite som när jag lyckats göra det..
 
Nu har jag också fått en mellanblödning, cirka två veckor efter spruta 2. Blir dock lite osäker på om jag lyckats missa ett piller, för det beter sig lite som när jag lyckats göra det..

Min beter sig också som att jag glömt. Men ätit varenda piller på kartan...
 
Efter första sprutan. Fick mens igen efter en vecka. Efter det normalt uppehåll tills nästa mens men var hormonpåverkat som f*n. Nu efter andra sprutan har jag haft mensvärk som sjutton men ingen mens ännu. Får väll se hur det blir...

Detta är inte roligt...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 396
Senast: Fibusen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 859
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 059
Senast: AraSlei
·
Relationer Jag har på riktigt väldigt svårt att övertala mig själv att det inte är mig det är fel på när allt fortsätter gå åt skogen. Nu vet jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 640
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp