Blocket??????

Sv: Blocket??????

Ett annat sätt att höja kattens status kan kanske vara att man slutar tjata om att det finns för mycket katter på sidor som denna. Man får ju smått panik. Man tycker ju om sina ungar som om de vore ens egna bäbisar även om man inte kan tänka sig att ha 6 katter i sitt hem. Nu visar det sig vid annonsering att det faktiskt är många som ringer. Om man inte levde i den paniken att ingen vill ha ens ungar så kanske man kunde coola ner sig de 12 skojiga veckorna de bor i ens hem.

Det finns för många katter i Sverige, hur förklarar du annars att katthemmen faktiskt är fulla och att det finns hemlösa katter? Sedan är det klart som korvspad att kattungar går åt som smör i solsken. De är ju söta! Ju tidigare man får dem ju bättre. :smirk:

Så fort katterna kommer över den magiska 6-månadersålder är det inte en j*vel som vill ha dem för då "måste" det vara något fel på den vilket absolut inte behöver vara sant. Många katthem har inte heller socialt missanpassade eller förvildade katter utan fungerar mer som en omplaceringsservice till de människor som helt plötsligt inte "kan" ta hand om sin katt. Sin högst normala, fullt fungerande katt. Dessa katter är det svårt att hitta hem åt. Kattungarna brukar katthemmen inte ha några som helst problem att hitta hem åt. Kattungarna växer i regel upp i jourhem dvs. under helt normala "svensson-förhållande" så de får också en bra start i livet.

Nej men annonserna ser otroligt fåniga ut ibland. "Kattungar 18 veckor på lördag. Säljes inte innan 12 veckor." Kunde man inte gjort det lite smidigare så de som behåller ungarna längre också kan få snygga annonser?

jag skulle gärna ta hand om katter som behöver hem, än å skaffa egan, kull efter kull efter kull..
vi tog hand om en övergiven katt en gång, hjälpte dent ill ett nytt hem, och han mår så himla bra nu.. springer inte här i våra trakter som en förvirrad liten stackare.. (såg han ut å vara iaf)

sen har vi själv tagit hand om två kattungar för 2 år sedan, som höll bokstavligtalat på att svälta ihjäl.. dom mår superbra nu..

Nej men annonserna ser otroligt fåniga ut ibland. "Kattungar 18 veckor på lördag. Säljes inte innan 12 veckor." Kunde man inte gjort det lite smidigare så de som behåller ungarna längre också kan få snygga annonser?

Jo, men det är ju inte Blockets fel att folk skriver så att det ser tokigt ut. ;) När jag har annonserat på Blocket har jag helt enkelt skrivit födelsedatum och "levereras ej före 12 veckors ålder" istället för att skriva hur gamla kattungarna är nu och hur gamla de ska vara när de flyttar. Det är ju hur lätt som helst att skriva en annons utan att det ser märkligt ut.

Jag tycker att det är en nödvändig regel att dom inte får säljas före 12 veckor.

Visst kan jag tycka att det är onödigt att avla kattungar då det finns i överflöd. Men en olycka kan lätt hända. Tex så har mina föräldrar en hona som dom ej steriliserat just pga att det inte finns några okastrerade hanar i byn dom bor i. Men utan förvarning så skaffade ett par i byn en hankatt och mammas och pappas kisse fick ungar. Det blev två små söta änglar

http://www.pixbox.se/pic_show_id14246853.html

Mamma och pappa behåller båda och kasterar samtliga.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 294
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 192
Senast: Yrsel
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 684
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama