Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men varför? jag blev jätteförvånad när jag flyttade till Skottland och vuxet folk tog ledigt på sin födelsedag.Där jag är nu så vid jämna år. Tror jag bara varit på ett ställe som det inte har en betald ledig dag på sin 50 års dag enligt kollektivavtalet.
Men fy! Jag hoppas det är frivilligt.Hos oss uppmärksammas alla anställda, drygt 270 pers. En slide på infoskärmarna och intranätet om veckans födelsedagar, samt en skylt med dagens födelsedagar i matsalen.
Vid 50-årsdagen brukar det vara gemensam skramling till present.
Hos oss är det inte lätt att slippa undan
Men fy! Jag hoppas det är frivilligt.
Mitt jobb är vi ca 80 st på stockholmskontoret och 4000 globalt.Hos oss uppmärksammas alla anställda, drygt 270 pers. En slide på infoskärmarna och intranätet om veckans födelsedagar, samt en skylt med dagens födelsedagar i matsalen.
Jag skulle bli skitarg över något sådant. Varför plåga vuxna människor med födelsedagar. Att fira de där ojämna dagarna var ju något som var kul när man var 7 men nu när man är 40+????Hos oss uppmärksammas alla anställda, drygt 270 pers. En slide på infoskärmarna och intranätet om veckans födelsedagar, samt en skylt med dagens födelsedagar i matsalen.
Inte ifrågasätta semesterdagar nu . Vi vill ha fler semesterdagar! Jag är gärna för att man alltid får betald ledighet på sin födelsedag (eller närmaste jobbdag)Men varför? jag blev jätteförvånad när jag flyttade till Skottland och vuxet folk tog ledigt på sin födelsedag.
Jag skulle bli skitarg över något sådant. Varför plåga vuxna människor med födelsedagar. Att fira de där ojämna dagarna var ju något som var kul när man var 7 men nu när man är 40+????
Mitt jobb är vi ca 80 st på stockholmskontoret och 4000 globalt.
Det hoppas jag, det låter hemskt invasivt överhuvudtaget i mina öron. Inte sjutton vill jag att min ålder och datum basuneras ut bland nästan trehundra pers på företagets media.Nej, det är nog inget jag blivit tillfrågad om k alla fall. Men säger man ifrån är jag övertygad om att man slipper
Vet inte, brukar själv ta ledigt ibland när jag fyller år och gå på spa eller något annat trevligt.Men varför? jag blev jätteförvånad när jag flyttade till Skottland och vuxet folk tog ledigt på sin födelsedag.
Jag tycker det är jättekonstigt bara. Sure, en semesterdag är ju trevligt men då vill jag helst ha den när det passar - det vore en bra present.Inte ifrågasätta semesterdagar nu . Vi vill ha fler semesterdagar! Jag är gärna för att man alltid får betald ledighet på sin födelsedag (eller närmaste jobbdag)
Det hoppas jag, det låter hemskt invasivt överhuvudtaget i mina öron. Inte sjutton vill jag att min ålder och datum basuneras ut bland nästan trehundra pers på företagets media.
En sak bland närmaste kollegorna.
Jag tänker mest att det kan man göra på kvällen eller till helgen. Just DAGEN och datum är mindre viktigt - man får ju inte ledigt från skolan när man är barn heller utan firar när det passar. Det är bara märkligt för mig.Vet inte, brukar själv ta ledigt ibland när jag fyller år och gå på spa eller något annat trevligt.
I och för sig blir man väl bekant med fenomenet innan man fyller år så man hinner säga till om man inte vill vara med, men... bara.. nej. Jag får rysningar, så engagerad arbetsmiljö vill jag inte ha. Tänk om man inte hinner med och så finns ens namn klistrat över hela median i matsalen!Det skrivs aldrig ut någon ålder, bara att denna veckan fyller X, Y och Z år, med deras datum.
Som sagt upplever jag att det är uppskattat, och är övertygad om att det skulle respekteras om någon tyckte något annat