Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick inte jag heller, men å andra sidan är det något jobbet absolut inte kunde veta nåt om heller…På mitt jobb näms det att vissa fyller år och andra inte
Beroende på om någon chef kommer ihåg det eller inte.
Jag fick inte ens ett grattis när jag gifte mig. Makens jobb skickade blommor.
Statligt anställda har väl ofta tillräckligt med semester att ta ut när som.Betald ledighet vid 50? Aldrig hört talas om.
Har i och för sig jobbat statligt i mitt liv så där kostas det inte på sånt från skattebetalarnas pengar.
Men kul för den som får ledigheten.
På min arbetsplats firades jämna årtal, typ 50 och 60. Arbetskamrater skramlade in till blomma eller någonting.
Jag har jobbat på många lika arbetsplatser. Det varierar STORT om det uppmärksammas!Jag vet inte, men vill bara ha en bild av hur det brukar se ut. vet bara att just 40 och 50 har firats på alla andra platser jag har varit på.
Lägger till mitt eget inlägg. Vi är alltså inget stort gäng som vanligen pausar ilag på arbetsplatsen, så när man förväntas ta med fika på sin födelsedag så handlar det om till ca. 5 personer, så det är hanterbartPå mitt jobb så kommer chefen med tårta och blomma vid 50 och 60. De kolleger som jobbat nära den som fyller brukar skramla ihop till någon present. Övriga födelsedagar har vi som tradition att den som fyller bjuder på någon god fika (om de vill, säger ingen när de fyller vet vi ju inte om det). Tycker det känns som en lagom nivå
Det är inget vi haft på något av mina jobb!Fick inte jag heller, men å andra sidan är det något jobbet absolut inte kunde veta nåt om heller…
Det är bättre att ha en policy om hur man gör tänker jag, så ingen behöver känna sig bortglömd eller särbehandlad.
Men brukar ni fira födelsedagar på jobbet då? Är ju inte alla arbetsplatser där man gör det. Jag har två arbetsplatser, på den ena så brukar man få tårta när man fyller 50 om nån vet om att man fyller, på den andra uppmärksammas inte födelsedagar alls, för någon.
Instämmer.Fattar inte den ledsna smileyn på mitt tidigare inlägg? Jag tycker födelsedagar är något som inte är viktigt alls. Varför ska andra människor hålla reda på vilket datum jag föddes, det är absurt. Ok om det är ens partner eller ens egna barn osv. men arbetskollegor jag vet liksom knappt vad deras barn heter eller vad dom gör på fritiden?