1. Jag har blivit sövd två gånger, en gång planerat för att ta bort en knöl i bröstet. Då var jag ganska nervös innan och frös och fick en elfilt, men somnade i stort sett när de satte nålen i handen och vaknade upp i uppvaket utan problem. Precis som alla andra beskriver så känns det som ingen tid gått alls. Mådde bra efteråt men var lite trött. Andra gången så var det inte planerat utan jag sövdes under en undersökning. Mitt enda minne är att de försökte sätta en nål för att ge mer bedövning och i nästa ögonblick vaknar jag upp på uppvaket, trött och seg och lite yr efter den gången. Men inget farligt som att vara lite bakis.
2. Om jag var väldigt orolig inför operationen och hur den skulle gå till så hade jag nog valt sövning. Då behöver jag ju inte vara med under operationen. Jag vet att om jag ska göra en undersökning som den jag gjorde innan så kommer jag att be om sövning på en gång.
2. Om jag var väldigt orolig inför operationen och hur den skulle gå till så hade jag nog valt sövning. Då behöver jag ju inte vara med under operationen. Jag vet att om jag ska göra en undersökning som den jag gjorde innan så kommer jag att be om sövning på en gång.