bli gravid

W

walles_fis

jag och min pojkvän planerar att skaffa barn och jag undrar om det finns nån med bra tips för att de kanske ska gå lättare eller nå? har läst massa men de vore ju kul om man kan prata med nån här som är kanske i samma planer eller nå.

Sv: bli gravid

Ungefär så.
Jag blev gravid på första försöket, så om jag ska utgå från mina erfarenheter så är det bara att ligga i.

Sen så ska man ju självklart avstå från alkohol, tobak och annat dumt om man misstänker att man kanske har blivit på smällen.
Äta folsyra är bra, kan man börja med innan man blivit gravid. Det motverkar att barnet får ryggmärgsbråck.

Instämmer i föregående talares råd.
Spendera mycket tid i sängen:D, lek som fan och tänk inte så mycket, bara kör på.
Käka folsyra, avstå från alkohol, tobak och allt annat dumt redan från början.

Har du regelbunden mens är de ganska enkalt att räkna ut ungefär när man får ägglossning här, finns massa knep att ta reda på det oxå, ÄL-stickor från apoteket, ta tempen, kolla hur flytningarna ser ut, känna på livmodertappen.

Första barnet så testade jag med äl-stickor men de tog ändå 8 månader och tog sig efter jag gett upp hoppet om att bli gravid och bara juffsa för de var kul ;)

När det blir dags för nästa så kommer jag inte lägga ut pengar på äl-stickor osv. Utan bara köra på.

Har läst att man släpper ägg 10/12 gånger,och att ägget kan välja om den vill ta emot en pojk- eller flickspermie eller ingen spermie alls! Chansen att bli gravid vid varje ägglossning man har när man är under 25 år är 40%. Mellan 25-30 år 30%, mellan 30-35 år 25%, mellan 35-38 år 20%, 38-40 år 10% och 40-43år 0-1%.

Har du inte redan läst allt på www.familjeliv.se så sätt dig och gör det. De har dessutom massa bra forum.

Pippa som kaniner, lev rent och sunt.

Vi pippade 3 ggr om dagen under ägglossning och det tog sig på första försök :love:

Jag och min pojkvän planerar också att skaffa barn. Det känns helt rätt och båda vet vad vi ger oss in i, vi har sedan innan killens son på 5,5 år - så iaf han har vanan inne :D tänk vad jag kan utnyttja det sen ;)

Nä, men det är bara att ha mycket sex. Gärna fleeera gånger om dagen :angel: ..

Vi försökte inte. Vi bara skippade p-medel och körde på som vanligt och det gick väldigt bra.

Vi försökte aldrig. Vi struntade bara i kondomen och körde på när lusten föll på.

Och nu har vi en 10 månaders bamsing :angel:

haha mjo:P men de gäller ju å få karlfan sugen också:P nå bra tips på de?? hahahahhaha

Hahah! Min är ju på och sugen hela tiden, så ja har ingen aning om hur man gör dem sugna.

Kanske leker lite med lill-karlen också?

haha ja de trodde jag med, att killarna e sugna 24 timmar om dygnet haha back to reality.. :) men de vore ju inte så dumt om man hade nå kåtpiller eller nå haha

Har du regelbunden mens är de ganska enkalt att räkna ut ungefär när man får ägglossning här, finns massa knep att ta reda på det oxå, ÄL-stickor från apoteket, ta tempen, kolla hur flytningarna ser ut, känna på livmodertappen.

Första barnet så testade jag med äl-stickor men de tog ändå 8 månader och tog sig efter jag gett upp hoppet om att bli gravid och bara juffsa för de var kul ;)

När det blir dags för nästa så kommer jag inte lägga ut pengar på äl-stickor osv. Utan bara köra på.

Har läst att man släpper ägg 10/12 gånger,och att ägget kan välja om den vill ta emot en pojk- eller flickspermie eller ingen spermie alls! Chansen att bli gravid vid varje ägglossning man har när man är under 25 år är 40%. Mellan 25-30 år 30%, mellan 30-35 år 25%, mellan 35-38 år 20%, 38-40 år 10% och 40-43år 0-1%.

Har du inte redan läst allt på www.familjeliv.se så sätt dig och gör det. De har dessutom massa bra forum.

hur känner man på livmodertappen? helt lost nu haha

Hahah! Min är ju på och sugen hela tiden, så ja har ingen aning om hur man gör dem sugna.

Kanske leker lite med lill-karlen också?

haha jo man försöker har väl sina små knep men de funkar dock inte alla gånger då min käre karl jobbar hela jävla tiden=(

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 843
Senast: Derivata
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 051
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 569
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30