Grejen är att det behöver inte ens kosta några kronor utan bara några knapptryckningar.Lättlöst om man vill. Men det kostar några extra kronor och då blir det tvärstopp.
Frustrerande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grejen är att det behöver inte ens kosta några kronor utan bara några knapptryckningar.Lättlöst om man vill. Men det kostar några extra kronor och då blir det tvärstopp.
Vi får inte ha kontakt med personalplaneringen, allt ska gå via vår typ gruppchef.
Otroligt starkt jobbat!Det vet jag mycket väl. För 1 1/2 år sedan satt jag och tittade på platsannonser, i alla områden i Sverige där jag kunde tänka mig att bo. Det var den ena tråkiga annonsen efter det andra. Jag ville ju inte byta ner mig jobbmässigt. Så jag skapade en egen plan för att få den typ av jobb jag ville ha. I den ingick bl.a. att hitta och följa företag jag var intresserad av, att ha bra inlägg på min blogg (ej buke), att göra en video med presentation av mig själv och vad jag kan m.m. Jag tror att det hade varit fullt möjligt att hitta rätt jobb på det sättet men när videon var halvklar fick jag besked om att jag kunde ta nuvarande jobb med mig till ny bostadsort.
Värt att notera här är att jag är en nobody utan utbildning för den typ av jobb jag har eller sökte. Mina kontakter är också ganska begränsade.
Så om jobben inte växer på träd går det ändå att få ett om man jobbar på det. Nuvarande jobb fick jag efter en över 10 år lång sjukskrivning, utan formella kunskaper alls. Även där la ja upp en plan eftersom jag visste hur oattraktiv jag var på arbetsmarknaden. Och planen gick i lås trots att nuvarande tjänst inte ens fanns då.
Bara för att något inte är lätt, betyder det inte att det inte går. Man får bestämma sig för vad som är viktigt och sedan jobba för det.
För mig är trivseln på jobbet väldigt viktigt och jag älskar att köra buss. Att kasta bort en 17-årig anställning för några år är dock inget jag gör lättvindigt.
Jo, man kan få det. Det finns att läsa om på FK:s hemsida.Det låter så jävla fyrkantigt att jag undrar om det ens är tillåtet. Skulle just bussförare alltså inte kunna gå i terapi? Visst, någon skulle få extrajobb med att göra om ditt schema så att minuterna går ihop. Men det borde inte vara oöverstigligt.
En annan variant kanske vore 25 proc sjukskrivning men jag har ingen aning om ifall man kan få det för psykoterapi, i synnerhet om man inte varit sjukskriven för psykiska problem.
Samma här. Mitt jobb är också bra och inget jag velat byta bort lättvindigt. Men jag var beredd att göra det då ett eget hus vägde tyngre. Hur du väljer att prioritera kan ingen annan säga, men i slutändan behöver man välja.
Jo, man kan få det. Det finns att läsa om på FK:s hemsida.
Man kan få det för terapi, ja.
Det heter något i stil med förebyggande sjukpenning. Tror man kan få det upp till 50%.
@MissFideli jag tror inte din AG har rätt att neka dig det.
Eller, jag vet snarare. Det finns inget arbete i Sverige som förbjuder sjukskrivning.
Jag förstår ärligt talat inte problemet.
Att köra buss kräver ju knappast samma person i samma buss 8 timmar.
Man borde kunna köra två timmar, gå iväg och köra lite mer sen.
Hur dom löser logistiken med bussarna är deras problem.
Inte ditt.
Jag tror att du ser problemen som större än möjligheterna, om du förstår hur jag menar.
Med FK eller arbetsgivaren?Du tror inte det kan vara så att jag faktiskt pratat med dom ett flertal gånger?
Med FK eller arbetsgivaren?
Du har väl rätt till friskvård också? Detta borde kunna ingå i det rimligtvis.
Nej nej, psykoterapi ingår absolut inte i friskvårdsbidraget.Med FK eller arbetsgivaren?
Du har väl rätt till friskvård också? Detta borde kunna ingå i det rimligtvis.
Vad din AG inte vill och vad din AG har för skyldigheter verkar inte vara samma sak.
Ta reda på dina rättigheter. Facket? Ombud?
Jo, men du har rätt till en timme i veckan att ta ut din friskvård, oavsett hur mycket ersättning du får.500 i friskvårdspeng säger väl var intresset för sina anställda ligger. Vad skulle försäkringskassan ha med detta att göra?
Va?Jo, men du har rätt till en timme i veckan att ta ut din friskvård, oavsett hur mycket ersättning du får.
Just angående friskvård är det ju så att den SKA tas ut under arbetstiden, dvs inte innan eller efter arbetspassets slut.
För din del skulle ju det passa utmärkt.
Nej, vi ska hålla oss på depånivå, HR är inte för oss.@MissFideli Hur är det, är det bara din gruppchef du frågat och har ni någon HR/personalavdelning som du annars kan gå till?
Nej, nej, inte i friskvårdsbidraget. Jag kanske var otydlig där.Nej nej, psykoterapi ingår absolut inte i friskvårdsbidraget.
Jo, men du har rätt till en timme i veckan att ta ut din friskvård, oavsett hur mycket ersättning du får.
Just angående friskvård är det ju så att den SKA tas ut under arbetstiden, dvs inte innan eller efter arbetspassets slut.
För din del skulle ju det passa utmärkt.