MissFideli
Trådstartare
Dra ner på hyran? Är du sann? Det här börjar ju bli löjligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det vet jag inte men jag vet att väldigt många har varierade tider om man inte går i gruppterapi. Det är faktiskt inte jättevanligt att man kan gå samma tider varje vecka och det förstår dom flesta mottagningar.
Någonstans måste man prioritera, då får du dra ner på utgifter eller vad som helst, jag vet inte. Eller så får du fortsätta ha det som du har det. Det finns inga magiska sätt liksom. På något plan krävs en förändring.
Vad hjälper den dig när du ändå inte kan gå där?
Men vad vill du då? Du byter inte jobb, du vill/kan inte gå ner i arbetstid, du kan inte gå i terapi ens utanför arbetstid, du vill inte byta mottagning så att du får en möjlighet att behandla problemen på tider du kan. Vad är det för alternativ kvar? Självhjälpsböcker kanske då..Sjukskriva dig helt pga ångesten. Då har du all tid i världen att arbeta med dig själv på mottagningen du vill gå på.Dra ner på hyran? Är du sann? Det här börjar ju bli löjligt.
Är du helt säker på att psykologbesök inte likställs med läkarbesök?Förr fanns nått som kallades förebyggande sjukpenning, men det fick man bara använda 1 gång och det har jag gjort. Att bli sjukskriven för terapi tror jag blir svårt i längden. Och jo, arbetsgivaren har ingen skyldighet att hjälpa till så länge det inte är arbetsrelaterat eller läkarbesök.
Bussbranschen är hemskt fyrkantig och blir bara värre och värre tyvärr.
Är du helt säker på att psykologbesök inte likställs med läkarbesök?
Måste säga att kräva av sin patient att det skall vara exakt samma tid varje vecka låter extremt fyrkantigt. Har du fått någon vettig svar på varför det måste vara så?
Hur många veckor går ditt schema runt på och hur ofta infaller den korta tjänsten?
Jobbar du mån-fre eller är det rullande schema?
Det är klart att man kan byta ut tjänster och ändå få till uttaget av arbetstiden. Det låter snarare bara som snick snack från din arbetsgivare.
Vare sig arbetsgivaren eller psykologen orkar vara det minsta flexibel och du stackare hamnar i mitten.
Vem har du frågat? Arbetsgivaren? Facket?Ja, det är inte samma. Frågat. Mottagningen har fasta tider för att dom har fullt. Det tas bara in nya på terapi när nån slutat och då är det den tiden man får ta över. Att få till tätt arbetstid på minuten tror jag blir svårt. Men nej, flexibilitet existerar inte längre eftersom upphandlingarna pressat ekonomin för långt.
Rullande 3-veckorsschema.
Jag har googlat och hittat ett gäng psykologer som har mottagning kvällstid. Om du förklarat för din arbetsgivare att det är sjukvårdande behandling du ska på och de ändå inte ger ledigt och din mottagning inte kan hjälpa dig så kanske de kan ge remiss till någon som Kan träffa dig? Det hjälper ju inte hur bra psykologen än är om du inte kan träffa hen pga tiderna?Ja, det är inte samma. Frågat. Mottagningen har fasta tider för att dom har fullt. Det tas bara in nya på terapi när nån slutat och då är det den tiden man får ta över. Att få till tätt arbetstid på minuten tror jag blir svårt. Men nej, flexibilitet existerar inte längre eftersom upphandlingarna pressat ekonomin för långt.
Rullande 3-veckorsschema.
Vem har du frågat? Arbetsgivaren? Facket?
Hur ofta har du den korta tjänsten? En gång i veckan? En gång per tre veckor?
Fridagsbyten så att du alltid tex är ledig onsdagar?
Din arbetstid är antagligen inte maxad som den är, eller får du alltid periodövertid? Det gör att det finns spilltid att leka med.
Är det ett mindre/större företag?
Jag har googlat och hittat ett gäng psykologer som har mottagning kvällstid. Om du förklarat för din arbetsgivare att det är sjukvårdande behandling du ska på och de ändå inte ger ledigt och din mottagning inte kan hjälpa dig så kanske de kan ge remiss till någon som Kan träffa dig? Det hjälper ju inte hur bra psykologen än är om du inte kan träffa hen pga tiderna?
Om inte heller det fungerar så kanske du kan betala själv 2 gånger i månaden?
@MissFideli det måste ju dyka upp luckor här och var i din psykologs schema. Folk som tex blir sjuka eller liknade. Skulle dom inte då kunna ringa till dig och höra om du har möjlighet att ta den tiden? En gång då och då måste ju vara bättre än inget alls.
Jag har jobbat med planering och så länge du inte får periodövertid så finns det spilltid i ditt schema. Är inte helt hundra men Arriva har väl personlig årsarbetstid om jag inte missminner mig helt.Mitt jobb är mitt drömjobb,
Båda. Den allra kortaste är var tredje vecka. Den är garanterat maxad så gott det går. Arriva. Googla och läs allt positivt det står om dom.
Jag fror inte att du/din mottagning behöver ifrågasättas så hårt där. I KBT verkar det inte anses viktigt med fasta tider/regelbundenhet. Men när jag gick i psykodynamisk terapi så minns jag att jag läste mig till att det finns poänger med fasta tider. Minns dock inte exakt vad poängerna gick ut på.Dom vill ha regelbundenhet för att det är viktigt i en sån behandling. Ska kolla med läkaren på onsdag vad hon säger.
Jag har jobbat med planering och så länge du inte får periodövertid så finns det spilltid i ditt schema. Är inte helt hundra men Arriva har väl personlig årsarbetstid om jag inte missminner mig helt.
Så saken är att dom kan lägga en kortare tjänst en dag och men fortfarande ta ut tiden med en längre tjänst en annan dag i samma vecka. Tex fredagar brukar tjänsterna vara längre för det är oftast ett längre trafikdygn den dagen.
Det kräver ju en ansträngning från arbetsgivarens sida men den är faktiskt inte speciellt stor.
Jag hade absolut tagit upp detta med facket. Det kanske inte går att kräva att du skall få hjälp med detta i hela ditt liv men en begränsad period i några månader absolut.
Kan du inte köra sena tjänster ett tag och ha en morgontid hos psykologen?
Att få gå till psykologen pga dåligt mående är ingen tramsanledning. Du borde ta detta med facket.Att köra sent funkar inte, jag mår inte bra av det längre. Arriva anser det jobbigt att göra undantag för enskilda förare och det kan jag inte påverka.
Vilka trevliga tjänster.Mina arbetstider. Under sommaren tyvärr, hoppas hösten kan erbjuda nått liknande.
Vilka trevliga tjänster.
Jag antar att det inte finns en ledig tid på tisdag eftermiddag?
Måste ändå säga att det är rumpa att dina psykologtider måste vara samma tid varje vecka. Hade ju inte varit några problem med de arbetstiderna annars.
Förstår att du älskar dom. Det hade jag också gjort.Jag älskar dom Det där är nu under sommaren, så inte säkert tisdagarna funkar i höst. Tid finns det ju gott om, absolut!
Förstår att du älskar dom. Det hade jag också gjort.
Det måste ju gå att lösa på något sätt. Det värsta jag vet är stelbenta och oflexibla system
Ha ha ha! Nu blir jag frustrerad
(Mycket för att det egentligen är ett lättlöst problem )