Bli botad från pälsdjursallergi?

Hm, min mamma har gått någon behandling mot sin allergi. Kan fråga henne när hon kommer hem om några dagar vad det var för något. Jag vet i alla fall att det fungerade och hon hanterar kaniner, hö och häst dagligen nu. Hon kände dock av kaninerna när de t.ex. bytt pellets till rabbfor när vi annars använder cuni complete, eller när vi fått hem en ny kanin, vet inte riktigt hur det kommer sig.

Skulle anta att hon inte är allergisk mot något pälsdjur nu, men hon träffar just kaniner och häst dagligen. :)

Jag såg inlägget med forskaren på Nyhetsmorgon. Vad jag förstod skulle det dröja minst 5 år innan detta kunde nå ut till allmänheten, förutsatt att de fick anslag till fortsatt forskning och kunde börja med att testa på testpersoner inom 1,5-2 år.

Men hittills hade resultaten varit mycket bra.

Vi kan ju alltid hoppas! Men man har sagt sig vara nära ett genombrott de senaste tjugo åren, så jag är inte alltför hoppfull.

Det finns redan olika terapier, en del blir hjälpta men långt ifrån alla.

Det har funnits hyposensibilisering sedan början av 1980-talet. Man började med liten dos av ämnet man var allergisk mot och ökade på efterhand. I början fick man 1 spruta/vecka sedan blev det längre tid emellan. En av mina kusiner fick mot gräspollen och f d grannen fick mot hund/pälsdjur. Båda lyckades.

Detta måste ju vara något annat än de vanliga sprutorna eftersom de lanserar det som något helt nytt?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 397
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 258
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 986
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 012
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025