Bli botad från pälsdjursallergi?

Hm, min mamma har gått någon behandling mot sin allergi. Kan fråga henne när hon kommer hem om några dagar vad det var för något. Jag vet i alla fall att det fungerade och hon hanterar kaniner, hö och häst dagligen nu. Hon kände dock av kaninerna när de t.ex. bytt pellets till rabbfor när vi annars använder cuni complete, eller när vi fått hem en ny kanin, vet inte riktigt hur det kommer sig.

Skulle anta att hon inte är allergisk mot något pälsdjur nu, men hon träffar just kaniner och häst dagligen. :)

Jag såg inlägget med forskaren på Nyhetsmorgon. Vad jag förstod skulle det dröja minst 5 år innan detta kunde nå ut till allmänheten, förutsatt att de fick anslag till fortsatt forskning och kunde börja med att testa på testpersoner inom 1,5-2 år.

Men hittills hade resultaten varit mycket bra.

Vi kan ju alltid hoppas! Men man har sagt sig vara nära ett genombrott de senaste tjugo åren, så jag är inte alltför hoppfull.

Det finns redan olika terapier, en del blir hjälpta men långt ifrån alla.

Det har funnits hyposensibilisering sedan början av 1980-talet. Man började med liten dos av ämnet man var allergisk mot och ökade på efterhand. I början fick man 1 spruta/vecka sedan blev det längre tid emellan. En av mina kusiner fick mot gräspollen och f d grannen fick mot hund/pälsdjur. Båda lyckades.

Detta måste ju vara något annat än de vanliga sprutorna eftersom de lanserar det som något helt nytt?

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 250
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 662
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar