Sv: Blandrasvalptråden...
Toudi skrev:
Tycker sådana som du är väldigt tråkiga att konversera med, då du endast har negativt att prata om och inte kan du hålla dig till ämnet heller.
Men nu är det så att detta är ett diskussionsforum, och då kan man inte förbjuda negativa inlägg, kritik eller tråkiga diskussionsdeltagare.
Jag i min tur tycker att det är hemskt tråkigt med folk som inte kan ta till sig kritik eller skaffa sig kunskap. Ditt ämne här på hundforumet handlar om något som sticker i ögonen på de allra flesta kunniga hundägare. Planerad, okunnig blandrasavel hör till de värsta sakerna du kan syssla med om du vill bli accepterad av seriöst hundfolk.
Vill du däremot bara ha
"åh så himla gulligt med valpar" -svar har du vänt dig till fel sorts människor, för du kan nämligen som sagt inte förbjuda folk att kritisera dig.
Jag tycker inte att det är hela världen med någon blandraskull här och där om det handlar om "liknande" raser. Tex retriever+retriever, eller andra raser med liknande egenskaper.
Men jag gråter nästan när jag ser alla dessa annonser med brukshundar blandade med utpräglade vall- eller jakthundar.
Nu kanske dina valpar blir största delen rottweiler om du har tur (?) men du kan även få valpar där tex vallegenskaper slagit igenom.
Nu vet jag inte om du svarat på dessa frågor i den förra tråden, men jag undrar om du har HD/AD-röntgenresultat på föräldrarna? MH-korningsresultat?
Även fast din tik och hanen har fria höfter kan bakomliggande led vara belastade...
Har många fler funderingar men du är förmodligen inte särskilt sugen på att delge dina mål och syften med denna valpkull.. (eller?)