Black Coffee

Danaa

Trådstartare
Alla vi som har avkommor efter BC, Lägg in bilder och berätta om dom!
Om någon har film på honom får ni också jättegärna lägga in den!

Jag har ett sto som föddes iår e. Black Coffee ue. Master

Lägger in bilder senare ska iväg och jobba nu!
 
Sv: Black Coffee

Jag har ett underbart litet stoföl som föddes 3 juni.
Bilder finns här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1074080_page0.html

Noelle är nu snart 3 veckor. Hon är modell mindre och blir nog inte jättestor. (Mamman är kring 1.60)
Hon är en snäll men lite blyg tjej, gömmer sig helst bakom mamsen om hon får välja själv. Men hon blir mer och mer social för varje dag som går. Hon är lätt att ha att göra med, lyssnar bra och verkar lättlärd. Har visat sig ha en fin luftig trav. Ska bli spännande att se hur den utvecklas :-) Galoppen och skritten ser trevlig ut också. Men det är väl svårt att göra en bra bedömning när dom är så små.

En film på BC skulle jag också gärna vilja se! Den på flyinges sida visar ju inte hur han går i dagsläget. Jag mailade dit tidigare och fick svaret att dom håller på att göra en ny film med honom där Susanne rider. Väntar med spänning på den!
 
Sv: Black Coffee

Hej, har ett stoföl född 2/5 efter BC ,mamman är efter Milano-Lombard-Nepal.
Min tjej är inte blyg som många andra verkar vara efter honom,kan ju bero på
mamman som är mycket social.
Busan (arbetsnamn) är en rejäl bit,mörkbrun m bläs ,vit upp till kotorna fram
och halvstrumpor bak.
Hon blir nog runt 165,mamman är 160.
För tre dagar sedan visade hon upp en trav som jag inte trodde fölungar
klarade av,bakbenen in,rumpan ner och höga framben,i uppförsbacke.:love:
Jag totaltöverlyckligöver denna syn,då vänder hon tillbaka och kör samma
trav igen,men vem vet jag kanske aldrig får se det igen,men hon blev
väldigt dyr där i hagen;).
Galoppen är nog normal,skritten likaså.
Toknöjd är jag hitills i alla fall.
Ska försöka få till bilder också//K
Förlåt ihopskrivningen.
 
Sv: Black Coffee

Belsebub3rstonoBatte048.jpg
[/IMG]
Belsebub e. Black Coffee - National Zenith XX på bilden tre år men är fyra i år.

BlackPoohXX061.jpg
[/IMG]

Galateia e. Black Coffee - Talinum XX bara någora daga på bilden men den är också från förra året.

070520034.jpg
[/IMG]

Den bruna hästen på bilden är Super Nove e. Black Coffe - Falluer på bilden är hon två år idag är hon fyra och snart mamma själv.
 
Sv: Black Coffee

Vad roligt med så många BC avkommor, men visst borde de finnas fler här på buke? Ingen som har någon film? Varför valde ni just honom?
 
Sv: Black Coffee

Ja det måste ju finnas fler! Men man verkar inte vara så intresserad av BC här på buke, det är min känsla i alla fall. I alla fall så är jag supernöjd med mitt hingst val. Jag ville ha en flyingehingst och blev rådd av Flyinge att välja BC till mitt sto. Han har ett superbra temperament, och mitt sto är lite vasst. Mitt sto har traven som bästa gångart och han verkar nedärva fin trav, så jag spann vidare på styrkan där hos båda. Han har svensk stam och det har mitt sto också (Neapel-Maraton), så jag tänkte det kunde vara kul med helsvenskt. Och lite fånigt kanske, men han är ju svart och jag gillar mörka hästar :-) så jag tänkte chansen var god att jag skulle få en mörk. Det blev en mörkbrun.
Synd han inte var med på hingstvisningen i år, det hade varit kul att se honom i alla gångarter och hur han går i dagsläget. Jag väntar med spänning på flyinges film där susanne rider! Hon rider ju fantastiskt trevligt och lyftar fram sina hästar på ett otroligt bra sätt.
Några BC-avkommor har visats på 3-års i år. De flesta har fått diplom eller klass 1.
 
Sv: Black Coffee

Vad roligt med så många BC avkommor, men visst borde de finnas fler här på buke? Ingen som har någon film? Varför valde ni just honom?

Jag har valt honom först och främst för hans blodslinjer på fullblodssidan (Carnoustie) och att han för övrigt är svenskstammad.
 
Sv: Black Coffee

Jag valde BC för hans svenska stam och fullblodsinslag,tänkte
det skulle bli en något lättare avkomma,men så fel man kan få.
Nu har jag en bild i mitt galleri,men vet inte hur jag ska visa den
i tråden här.
K.
 
Sv: Black Coffee

Okej! Nu bjuder jag på några bilder på min lilla tös:D

DSC01768.JPG


DSC01747.JPG


Dock är hon rejält mycket högre bak, men de kanske växer till sig?:)
 
Sv: Black Coffee

Sicken sötis! :) Hur fint springer hon, har du sett någon trav ännu? Hur är hon i temperamentet?
 
Sv: Black Coffee

Ja det måste ju finnas fler! Men man verkar inte vara så intresserad av BC här på buke, det är min känsla i alla fall. .
....

Nja mitt intresse ligger nog mest i dvala. Det har varit en av de sämre marknadsföringarna av hingsten, inte ens Flyinge som annars är så bra på marknadsföring har framhållit hingsten. Han visades inte ens för hand på hingstvisningen. Trist, redan vid hingstvisningen utlovades en ny film på hingsten ch sist jag kollade fanns det ingen.. Trevlig stam som nog skulle kunna passa mitt nya sto bra, men jag vågar inte. Jag kan ju inte annat än undra varför just han inte får vara med och glänsa lite?
Om nu knappast uppfödarna vet hur han ser ut och rör sig hur ska då eventuella köpare veta? Och hur ska jag kunna veta hur hingsten rör sig om jag aldrig får se och bedömma själv? Jag vet vilken mekanik jag letar efter och vill se det med egna ögon innan jag slår till.
/U
 
Sv: Black Coffee

Tack! Tycker hennes stjärn är lik din! Har inte sett så mycket trav men de jag sätt tycker jag hon har höga framben men svårt när hon är så liten! I tempramentet är hon en tuff liten dam, både matte och husse har fått känna hur hovarna känns;) Haha nej men väldigt nyfiken men om hon blir rädd så syns de:)
 
Sv: Black Coffee

Ja jag förstår de, tycker de är dåligt av flyinge att inte kunna marknadsföra honom om dom nu ändå valt att ha med honom i hingstprogrammet!
 
Sv: Black Coffee

Håller med dig! Hade gärna sett honom på visningen i år med tanke på att man väntade ett föl efter honom. Tydligen så har han dragit på sig en skada som gjorde att han inte kunde vara med på visningen. Han är dock på väg tillbaka och dom ska göra filmen så fort han är ok igen. Inte så kul att visa en halt hingst på hingstvisningen el i en film! Det florerar tydligen många mindre roliga rykten kring honom nu, att inte susanne vågar rida osv, och det är ju synd. Så skrev flyingechefen till mig i mailet. Men jag håller med dig att dom inte direkt framhållit honom så mycket. Det är mkt fokus på de yngre hingstarna just nu.
 
Sv: Black Coffee

Ja deras stjärn är väldigt lika! :) Är nog lite humör i min också, kommer nog att visa sig mer när blygheten släpper vilket den börjar göra nu. Har dock inte fått någon kick ännu. Men lätt i bakdelen är hon helt klart :)
 
Sv: Black Coffee

Ja min hon var ganska blyg ibörjan nu är de helt klart en annan tuffing, lägger öronen och kommer med rumpan så fort hon inte får som hon vill;) Vetitusan vad man ska göra, bäst att ignorera skulle jag tro?
 
Sv: Black Coffee

Vilken rackare! :) Ja det är nog bara att greja på med henne så mkt som möjligt så hon blir van med människor och förstår rangordningen, att hon är under er. Min hotar inte sådär, men man måste mer el mindre "anfalla" henne när man ska ha tag på henne. Kommer inte fram av sig själv ännu. Men när man väl har henne i grimma och pysslar med henne så tycker hon det är rätt mysigt, hon kan nästa somna mot armen när man håller henne. Tvångsmys helt enkelt :)
 
Sv: Black Coffee

Sådärja! Den traven gillar vi :) Det var bra plåster på såren, hade inte sett den filmsnutten tidigare. Tror det finns en till på flyinges sida från 2008 års hingstvisning också. Den här snutten kanske är från den, som en privatperson filmat...
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 819
Senast: Görel
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 042
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 186
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp