Birmabebisar är hääär! :D

Sv: Birmabebisar är hääär! :D

Ja lite knas har vi haft på resan. När jag skulle åka och ta prover på Ariana började hon löpa kvällen innan. Så hon fick det lite stormigt till en början, veterinären på morgonen, med mig till jobbet och sedan direkt till hanen efteråt. Hon sa tack men nej tack till honom men då separerade hankattsägaren dem och efter det kom löpet tillbaka :)

Dräktigheten gick jättebra, första ungen föddes på vårt sovrumsgolv :o
Jag hörde verkligen inte att hon sprang iväg, så lite chockad blev man ju. Sen föddes alla med ca 30 minuters mellanrum. De sista fick jag hjälpa till att ta bort fosterblåsan på. Unge nr. 5 låg för tätt inpå nr. 4 (typ 5 min mellan), så nr. 4 dog tyvärr. Tydligen rätt vanligt. Sedan efter det har det gått jättebra, förutom en mamma som velat flytta bebisarna lite :P

Två av ungarna skakar i kroppen, den ena mycket mer än den andra (Ozzy och Slash är skakisar). De skakar för att myelinet (ett slags fett) på nervtrådarna inte har "växt" ut riktigt. Myelinet gör ju att nervimpulserna kan gå snabbt fram och finns det inte så går det långsammare och då blir det skakningar. Det kommer troligtvis att gå över, dvs när myelinet utvecklats klart. Det är lite jobbigt att se men ungarna promenerar runt och busar och äter osv, så de lider inte av det :)

Stamnamnet var iaf jätte-, jättefint!
 
Sv: Birmabebisar är hääär! :D

Låter som att du har tråkiga erfarenheter? :(

Jag har Maine Coon, därav HD-tester, vet inte hur vanligt det är på andra raser man jag antar att det inte tillhör standard. :)

Britterna testas mot PKD, HCM och HD numera. Men inte när jag tog kull för 7 år sen.
Jag har inte tråkiga erfarenheter, men när man hänger på största kattforumet i landet så blir man lite skrajsen när man läser andras erfarenheter. Abbies syster är borttappad förvisso, vet inte nått om henne efter ett flertal omplaceringar jag inte kunde påverka.
 
Sv: Birmabebisar är hääär! :D

söta dom är:love: , saknar små bebisar här, mina birma tjejer är 4 och 5 år
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har för mig någon här på Buke har Russian Blue men kan inte minnas vem. Min ena katt dog hastigt och oväntat natten till måndag och...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Mabuse
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Sirap
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp