tuva89
Trådstartare
Jag har en häst kastar sig i stallgången när jag binder upp henne. Det är gått en och annan lädergrimma. Har läst om gummirepen man kan köpa på http://www.gilo.nu/gummirep-bra-satt-att-binda-hasten/23 Ni som har sådana, om hästen blir rädd och kastar sig bakåt, är det någon som har erfarenhet om dessa gummirep kan ge efter efter en stund panik. Jag är rädd att dessa skulle brista och ge hästen en rejäl snärt.
Vet en som hade hästen uppbunden i gummi rep (vet ej vilken typ) i transporten och när bommen var borta och de skulle backa ut fick de inte loss uppbindningen och hästen backade och det slutade med att personen som stod längst fram fick en skada i huvudet som gör att personen aldrig blir som vanligt igen. Därav min rädsla...
Alla svar är välkomna! Om ni har tips.. hur har ni löst era uppbindningsproblem?
Vet en som hade hästen uppbunden i gummi rep (vet ej vilken typ) i transporten och när bommen var borta och de skulle backa ut fick de inte loss uppbindningen och hästen backade och det slutade med att personen som stod längst fram fick en skada i huvudet som gör att personen aldrig blir som vanligt igen. Därav min rädsla...
Alla svar är välkomna! Om ni har tips.. hur har ni löst era uppbindningsproblem?