Tycker du jag har förväntat mig allt?
Ni får ursäkta men det som började som en fråga utifrån vad man kan förvänta sig och inte har tyvärr spårat ur lite tycker jag..
Fast jag tycker ändå att det håller sig till frågan? Din fråga handlade om vad man kan förvänta sig. Sen är vi lite oense i tråden. Vissa tycker man kan förvänta sig ganska mycket med tanke på ålder och vad tidigare ägare sagt och andra tycker inte att man kan förvänta sig speciellt mycket alls. Jag tror det beror mycket på vad man själv stött på.
Du får lov att vara besviken och frustrerad och önska att ni kommit mycket längre. Det är självklart helt okej. Ingen förutom du kan avgöra vad du känner såklart. Men jag menar bara att utifrån mina erfarenheter så tycker jag att du har haft stora förväntningar. Men det är för att jag utgår från att hästen är just en häst, det är ett flyktdjur där de flesta gillar tydliga rutiner och där ett ägarbyte är att slita upp den helt från sitt sammanhang. Framförallt när hästen går på lösdrift blir flocken väldigt viktig och det kan ta längre tid för den att landa. Men det är klart att det finns hästar som är förhållandevis opåverkade av flytt och förändringar men min erfarenhet är att de flesta är påverkade. Sen blir inte alla hysteriska, brötiga och svåra att hantera, en del går in i sig själv och visar sitt rätta jag senare också. Så¨ja upp till ett år innan hästen är helt sig själv tror jag man får räkna med!