Det var nog hvo de fakturerade och stog i avtalet.Det bästa sägs vara HVO, men vad jag hört på jobbet, kostar den 10 kr litern mer än RME. Det är förstås inte hållbart i längden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var nog hvo de fakturerade och stog i avtalet.Det bästa sägs vara HVO, men vad jag hört på jobbet, kostar den 10 kr litern mer än RME. Det är förstås inte hållbart i längden.
Dessutom gäller inte garantierna hos vissa märken om man kör på HVO. HVO är rent skadligt för vissa motorerDet bästa sägs vara HVO, men vad jag hört på jobbet, kostar den 10 kr litern mer än RME. Det är förstås inte hållbart i längden.
Sjunkit i värde? Menar du nypris eller andrahandsvärde?Jag frågar igen. Varför har inte elbilarna sjunkit i värde som utlovats?
Dessutom gäller inte garantierna hos vissa märken om man kör på HVO. HVO är rent skadligt för vissa motorer
Det var väl vad elbilsbonusen var till för innan den slopades, även om den kändes lite sådär eftersom att så få hade råd att köpa ändå.Jag är helt säker på att klimatdiskussionerna skulle bli mer sansade och mer konstruktiva om man körde morötter istället för piskor. Och man skulle garanterat få med fler i båten om man såg till att miljövänliga alternativ finns för alla.
Sjunkit i värde? Menar du nypris eller andrahandsvärde?
Det var väl vad elbilsbonusen var till för innan den slopades, även om den kändes lite sådär eftersom att så få hade råd att köpa ändå.
Men när det finns mer miljövänliga alternativ så kostar de för mycket. Det finns inga quikfixes och ingen som kan trolla - vore det så så vore det redan trollat.Jag är helt säker på att klimatdiskussionerna skulle bli mer sansade och mer konstruktiva om man körde morötter istället för piskor. Och man skulle garanterat få med fler i båten om man såg till att miljövänliga alternativ finns för alla.
Vi hade en bonus,men regeringen tog bort den.Man får nog ge ännu mer bonus eller annat stöd om man vill få fler att köpa. Norge har väl kommit rätt långt i elbilsantal, har inte de haft ett bra lockbete?
Kanske det är mer lönande att Norge säljer sin olja än att själva bränna upp denMan får nog ge ännu mer bonus eller annat stöd om man vill få fler att köpa. Norge har väl kommit rätt långt i elbilsantal, har inte de haft ett bra lockbete?
Vi hade en bonus,men regeringen tog bort den.
Men när det finns mer miljövänliga alternativ så kostar de för mycket. Det finns inga quikfixes och ingen som kan trolla - vore det så så vore det redan trollat.
Jag är mycket glad att inte ha några barn
Det beror på vad den syftade till och vilket tidsspann man arbetade med. Jag tror inte att elbilar som de ser ut idag är framtiden (pga dagens batterier) - men den tekniska utvecklingen kräver att det finns en efterfrågan annars kommer inget att hända. Så även en politik som bara får några att välja elbilar driver en utveckling som på sikt gör utfasning av fossilfordon möjlig.Ja, jag vet. Men den var uppenbarligen inte tillräckligt bra.
Det beror på vad den syftade till och vilket tidsspann man arbetade med. Jag tror inte att elbilar som de ser ut idag är framtiden (pga dagens batterier) - men den tekniska utvecklingen kräver att det finns en efterfrågan annars kommer inget att hända. Så även en politik som bara får några att välja elbilar driver en utveckling som på sikt gör utfasning av fossilfordon möjlig.
Jag tror inte på en lösning. Vi måste ha andra fordon och andra sätt att organisera våra transporter. Men konstgjordandning för en teknik vi redan vet är dömd låter definitivt inte smart. Utfasningen av fossilabränslen blir inte lättare av att vi skjuter upp den.
Ju fler elbilar dessto lägre dieselpriser och högre elpriser. Det gäller att ha is i magen om man vill köra billigt i framtidenDet beror på vad den syftade till och vilket tidsspann man arbetade med. Jag tror inte att elbilar som de ser ut idag är framtiden (pga dagens batterier) - men den tekniska utvecklingen kräver att det finns en efterfrågan annars kommer inget att hända. Så även en politik som bara får några att välja elbilar driver en utveckling som på sikt gör utfasning av fossilfordon möjlig.
Jag tror inte på en lösning. Vi måste ha andra fordon och andra sätt att organisera våra transporter. Men konstgjordandning för en teknik vi redan vet är dömd låter definitivt inte smart. Utfasningen av fossilabränslen blir inte lättare av att vi skjuter upp den.
Du har inte fattat grejen med reduktionsplikten va?Blir väl ingen skillnad. Om du körde samma sträcka igår jmf med idag så blir ju utsläppet den samma om man har samma bil. Grejen är bara att sträckan blev billigare
Den regering du prisar har ju varit på internationellt möte och lovat sluta med fossil energi. Dieselbilar bör vara dömda.Ju fler elbilar dessto lägre dieselpriser och högre elpriser. Det gäller att ha is i magen om man vill köra billigt i framtiden
Isen är ju också dömd om vi kör på som vi gör. Och diesel är aldrig billig - frågan är bara vem som betalarJu fler elbilar dessto lägre dieselpriser och högre elpriser. Det gäller att ha is i magen om man vill köra billigt i framtiden
Ja, om ingen busschaufför har råd att åka till jobbet så når du ditt mål även bland bussarna. Ju färre bussar som går, desto mindre utsläpp. Och ju färre bussar som går, desto färre med sämre ekonomi kommer till jobbet och får ännu sämre ekonomi. Låter verkligen genomtänkt och smart!