Det blir ju sköna 1000 lappar på ett år. Lägg till nya jobbskatteavdraget och reseavdragJag gjorde en uträkning på hur mycket jag kommer spara, det är 1300 kronor per månad, bara till och från jobbet. kommer inte heller köra mer pga säkningen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir ju sköna 1000 lappar på ett år. Lägg till nya jobbskatteavdraget och reseavdragJag gjorde en uträkning på hur mycket jag kommer spara, det är 1300 kronor per månad, bara till och från jobbet. kommer inte heller köra mer pga säkningen
Sedan kommer EU:s straffavgifter för att vi bryter den gemensamma miljöpolitiken och då får skola, vård, omsorg, infrastruktur etc betala för att det blir billigare att köra sin häst till träning.Men nu kommer det att vara billigare i några år till . Känns som att vi har billigare diesel än Tyskland. Kanske tom några av EU billigaste länder
Fast jag skulle hellre se att dessa pengar gick till att göra resandet mer miljövänligt.Det blir ju sköna 1000 lappar på ett år. Lägg till nya jobbskatteavdraget och reseavdrag
Nej det tror jag inte.Sedan kommer EU:s straffavgifter för att vi bryter den gemensamma miljöpolitiken och då får skola, vård, omsorg, infrastruktur etc betala för att det blir billigare att köra sin häst till träning.
Tex kan man ju skapa en bilpool där man bor.Fast jag skulle hellre se att dessa pengar gick till att göra resandet mer miljövänligt.
Det har jag redan haft sedan 2003! Tyvärr är det bara vi som bor här, så poolen är ganska liten.Tex kan man ju skapa en bilpool där man bor.
Men den gör ju sitt jobb och det är ju bra. Många bäckar små gör en stor å.Det har jag redan haft sedan 2003! Tyvärr är det bara vi som bor här, så poolen är ganska liten.
Med tanke på att flyget inte behöver betala skatt på drivmedel så vore det ju rimligt om detsamma gällde även bussarna för att göra det lättare så sätt med fler bussar. Och så lite bättre regler kring arbetsmiljön för chaufförerna på det.Absolut vore det det bästa, men det kommer inte hända. Dels finns det inga som kan köra den utbyggda kollektivtrafiken eftersom ingen vill köra buss. Dels drabbar de höga bränslekostnaderna busstrafiken med, vilket gör den dyr att bedriva. En kostnad ingen vill ta.
Hade man velat hade man kunnat gynna kollektivtrafiken. Istället gör man tvärtom.
Med tanke på att flyget inte behöver betala skatt på drivmedel så vore det ju rimligt om detsamma gällde även bussarna för att göra det lättare så sätt med fler bussar. Och så lite bättre regler kring arbetsmiljön för chaufförerna på det.
Nej, med inblandning blir det mindre utsläpp. Det var det som var själva vitsenBlir väl ingen skillnad. Om du körde samma sträcka igår jmf med idag så blir ju utsläppet den samma om man har samma bil. Grejen är bara att sträckan blev billigare
Bygga ut/förbättra kollektivtrafiken, istället för att satsa på populistiska drivmedelsminskningar.Hur tänker du kring att minska bilberoende när många orter saknar bra kollektivtrafik och i vissa fall nästintill obefintlig? Jag själv reser kollektivt varann vecka men det ger mig också längre restid än om jag tar bilen.
Håller med!Jag är tråkig/cynisk och tänker att då lär det bli ännu dyrare om några år då..det lär ju tas igen, så att säga..woho. Problemet försvinner ju inte.
Med det sagt, så är stora svängningar av bränslepriset hit och dit ingenting positivt imo, ur ett rent ego perspektiv. Det blir ju helt hopplöst att försöka planera ekonomin. Jag tror som sagt inte på att det kommer att hålla sig på de här nivåerna på sikt.
Bygga ut/förbättra kollektivtrafiken, istället för att satsa på populistiska drivmedelsminskningar.
Jag tror att få regioner skulle fixa det, speciellt inte sett till hur lite hänsyn regeringens budget tar till regioners ökade kostnader i exempelvis vården. Finns det inga incitament uppifrån som möjliggör en sådan satsning så är det ett jävligt svårt läge nu.Det är bara att gå på politikerna i din region!
Jag tror att få regioner skulle fixa det, speciellt inte sett till hur lite hänsyn regeringens budget tar till regioners ökade kostnader i exempelvis vården. Finns det inga incitament uppifrån som möjliggör en sådan satsning så är det ett jävligt svårt läge nu.
Blir det förnyat förtroende efter nästa val så kommer SD att se till att det blir ytterligare sänkning till 0% . SD har ju hela tiden sagt att det ska ner till EU:s minimi nivå. Nu blev det förhandlat till 6% så det är bara att jobba på som vanligt . Men man kan ju inte få allt på en gång vilket man har förståelse för ute i stugornaBygga ut/förbättra kollektivtrafiken, istället för att satsa på populistiska drivmedelsminskningar.