Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

man kan väl få dispens för luva?

Det är möjligt, men det är inte jag intresserad av, så illa är det inte, hon funkar på tävling. Och ridsportförbundet kommer inte få någon mer dispensansökan av mig...:crazy:

Det jag funderar på är om man rider med luva normalt sett, att reaktionerna för ljud blir än värre när man tar av den.

Ang insekter däremot, rider jag med luva på sommaren, och insektstäcke, hemma.:)

knapplån

Slänger in bilder på mina...

Blivande dressyrhästen, 1 årig hingst:
6.jpg

8.jpg

9.jpg

25 åriga tanten
11.jpg

5 åringen
7.jpg

Men kom över nån dag och låna då, vi rider mest barbacka ändå just nu :-)

/Lavinia

Har säkert sett det någon annanstans, men vad är 5-åringen för nåt? Snygg!

Nej det gör jag inte, främst när det ex regnar så hon ska slippa få det i öronen om man skulle ha otur alt insekter :). Och ibland bara för att vara lite fina.
På sommaren är det ofta dispens på dressyrtävlingarna, särskilt om det är varmt väder och sol. Man får fråga i sekretariatet. Idag är det många som har luva även för att det är snyggt helt enkelt, samt i kombo med att man säkrar hästen från att störas från bitande insekter. Dom får ej fungera som ljuddämpare, det är förbjudet.

Tack (+ Victovie) det är min egen uppfödning, pappan är en frieser som jag ägt tidigare (som tyvärr gick bort förra veckan) och mamman är skimmeln som är på bild ovanför.

dressyrteamet :fina hästar som vanligt! lite pappersskrammel på ettåringen eller? ;)

tråkigt att frieser pappan avlivats :(

Senast ändrad:

nej :) är allergisk med att jaga upp dom med pappersprassel efter att haft en utställningsarab tidigare som var livrädd för allt som prasslar eller skramlar :o

ja tråkigt med friesern :/

Så fina! :love: Tråkigt med pappa-hästen. :(

KL
Idag var min blivande krumelurhäst ut på sitt första äventyr! En P&J där han skuttade hela 40 cm. :p Eftersom jag är en fegis fick en kompis rida honom, så inga kommentarer om ryttaren tack. :) Kaptenen är född 2010 e. Highcruiser.

Spännande att komma till nytt ställe!
DSC_1223_zps776b4173.jpg

DSC_1232_zpsfe6e0ca6.jpg

Tyvärr dåligt underlag ute och det var massa spännande att ha koll på, men från spänd giraff till hyfsat lugn häst.
DSC_1277_zps2c3558c4.jpg

Inne i ridhuset kunde han slappna av mycket bättre. :)
koppen_zpsec567c6c.jpg

Resultatet? Han fick lite soppatorsk när det var dags att hoppa banan runt, så han petade de två sista hindren, men han var så fantastiskt duktig hela dagen! Jag är sådär mäkta stolt så man nästan spricker! :love:

kl

Maverick idag :) Jag är döförkyld så här blir lite ofrivillig vila tills jag är laddad igen, men det gör inte så mycket kanske, bara han som får lite myror i brallorna :p
795214.jpg

Bläh för förkylningar, jag har precis repat mig från ännu en.

Adi solar sig i nåt så ovanligt som solsken!

1743566_10151870345196582_1581161306_n.jpg

Man får passa på att fota när hon drar in magen för en gångs skull.
Av nån anledning har hon blivit jättefet på bara några veckor :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 362
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka