Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Såå fin hon är, lilla Fjärilsviol!!

Men vad har hänt med Forsythia???

Dina hästar är så himla vackra, och framförallt så har de en väldigt vänlig och positiv uppsyn!

*kl*

Idag är det två år sen jag köpte min nya dressyrhäst!

1424546_403362623100296_1448312674_n.jpg

Men eftersom han var så här liten då han kom så tar det ett tag innan han är redo för tävlingsbanorna :D

1468807_403362939766931_1369582353_n.jpg

åh va fin hon är! Får man beställa en Frida/Luxus föla av dig ???:love:

Tack! Roligt du säger det - Det kommer nämligen födas just en Luxus-Frida nästa år! ;)

PrinceFair, Catrool, mooi: Tack så mycket!! :love: :love:

Corax: Tack!! Hon har fått en blödning på gaffelbandet, vi bör komma igång igen till våren :)!

Flixon: Tack så hemskt mycket! :love: Kul du uppmärksammat det, samma sak uppmärksammade mamma (samt dess ridbarhet) för drygt 40 år sedan när hon mötte denna stofamiljen (36) första gången och senare fick lånat Bordighera (Fridas mor) 1998 och fick Frida året därefter. :love:

Luxus-Frida, vilken dröm pralin de kommer bli! Fjärilsviol är också fantastiskt fin. Hoppas Frida får många föl framöver, för hon ynglar av sig mkt väl.:p

En Luxus-Frida, vad spännande!

Jag tycker det är jätteroligt att följa hur ni vidareutvecklar en stofamilj som uppenbarligen är en väldigt bra sådan, att det inte bara avlas på "stoet som ändå inte höll för tävlingsbanan och hingsten som är väldigt inne just nu" utan där båda sidor prioriteras och utvecklas :love: Det var ett bra tag sen jag hade något med avel att göra men jag tycker det är väldigt intressant på håll :)

Snälla köp den:D! Så fortsätts trenden med att hålla Frida-ättlingarna på Buke;). Waco har en, remmis har en och Lancet har en!

Snälla köp den:D! Så fortsätts trenden med att hålla Frida-ättlingarna på Buke;). Waco har en, remmis har en och Lancet har en!

+1 på den! :P

Nu känns ju dressyravel långt bort ( från undertecknad "en gång hoppkamikazepilot-numergaloppjobbande-dvärg") men...hade jag haft chansen att få ett Frida-sto, hade jag nog lagt galopp, hopp och fälttävlansavelsplaner åt sidan. :love:

Japp! Har redan köpt den i tanken :D:p
Nu ska jag ju få lov att köpa den av dennes käre uppfödare också men jag kan ju drömma iaf :D
Det kommer ju ett hoppföl från systers sto till sommaren så då kan dom bli lek-kompisar ;)

Min första storhäst var en val efter robin z och undan ett sto ur stofamilj 36 så det vore extra skoj, älskade verkligen den hästen!

Vad är det för inspänning Fjärilsviol har på sig och varför har hon den nu under inridningsfasen?
Det är inte menat som kritik utan jag undrar på riktigt, är det vanligt att man har hjälptyglar på så unga hästar och vad är vitsen med det? Är det vanligare bland "proffs" att använda olika inspänningar på inridningshästarna än bland "amatörer"?

Nja. Det får gärna vara plusgrader så ridbanan och grusvägarna är ok att rida på. Åkrar i all ära... men i mörkret blir det mest att man får kuska till ridhus i tid och otid:crazy:

Rider alltid ute då jag inte har ridhus eller ridbana i närheten utan måste lasta och köra och då tar det massa tid. Så jag kör på pannlampa och ut på grusvägen eller åkern och rider i mörkret :)

Jag längtar jättemycket efter snö! Vi fick ett par cm häromdagen vilket gjorde allt så himla ljust och härligt:).

Fusk! Vi har i alla fall minusgrader nu så frosten gör att det blir lite ljusare + att det varit så månklart och härligt de senaste dagarna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 362
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka