Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Imponerande ändå att din får bra plats i "vanligt släp".
Vår bjässe Boven (närmare 1,80) vek öronen när han sträckte på sig när han åkte ner till jägers i rätt tilltagen hästlastbil. :D

*kl*

Den här väger ca 580 kg på våg, men sen kan ju vikt på hästar variera med typ 10-20 kg om de har mycket vätska i tarmarna, typ på sommaren när de äter gräs.
Hon är 165 cm

1395398_10151966785885948_367647377_n.jpg

Lite dressyriga är vi nu ^_^ har dressyr sadel och planerar att starta ngn cl till våren om allt går bra ^_^.
1387957_10153469844575201_1305622214_n.jpg

Bild från hopptävling i sommars, framridningen. Hon var så otroligt mjuk och fin ^_^ vägrade dock ut oss på de 3 första hindrena :p.

*kl*

I väntan på att magen ska läka så jag kan börja inridningen av en styck skimmel bjuder jag på en väldigt odressyrig bild :D

902867_400137530089472_1957698937_o.jpg

Ja men det är en bra transport som är högre fram så även öronen får plats :D hihi

*knapp*

Igår gjorde vi vår tredje start i dressyr, LB:1 på drygt 65% vilket räckte till en sjätteplats. Jag kollade flera gånger på protokollet så att det verkligen stod rätt namn, kommentarerna stämde men jag tyckte poängen var väl höga :p Vi fick lite för lång skrittpaus innan vi skulle in på banan så hästen tyckte nog att vi var färdiga och tappade mycket energi och vek in nosen istället för att gå fram ordentligt och vi fick ganska blygsamma längningar. Men men, jag är jättenöjd :)
Hästen är egen uppf -08 och egentligen hoppare, gick breeders för en dryg månad sedan.

IMG_7162_zps02178f7c.jpg

IMG_7165_zps1bb895b5.jpg

(Rättar till tygeländen)
IMG_7172_zpsa00e34ab.jpg

Det här med blommor är ju sjukt konstigt!
IMG_7174_zps2f3679e3.jpg

Typ vår bästa halt någonsin! Mer tur än skicklighet...
IMG_7188_zpse466bb69.jpg

IMG_7201_zps1de54bd7.jpg

KL

Blir inget roligare än en hagbild, men hon är ganska fin så med min biffiga jätteponny. :)

dscf7261_52811905e087c3361cb46b83.jpg

Mvh Domino_s

knapplån

Inte mycket till bilder, men iaf lite nytt.
Min D-ponny och jag (gravid i vecka 31 dock)
11.jpg

Fått nytt pannband, han blev så fin i det :)
7.jpg

Så fin han är :love:
Men vart har du gömt din mage??
Jag är ju större och då fick jag ändå min lilla för två veckor sen :p

Tro mig...den finns där :D magen är stoooor nu och när man ska hoppa av så tar den emot i framvalvet. Men jag har nog tappat en del grundvikt för jag har bara gått upp 5 kg totalt. (än så länge) Grattis till din lilla :)

Tack!
Åh, det förklarar ju en del. Jag gick upp 20 kg :angel:

Hoppas du kan rida ett tag till trots mage.

Magen funkar hyfsat att rida med även om man såklart inte är så supersmidig, men det är foglossningen som sätter stopp så jag rider bara imellanåt nu. Tack och lov är han ju unghäst så han mår ju bra av att vila. Har en tjej som rider ut på honom i skogen åt mig ibland så han klarar sig fint :) Vi får se, har ju fortfarande några veckor kvar, kan lika gärna rusa iväg 20 kg jag med, vem vet :)

mackan - tack!

Heeeelt OT nu men har du Redan fått din bäbis?? Du fick ju reda på att du var gravid typ nyss! ;)
Fast min är ju ett halvår snart och det fattar jag inte heller. :p
Hur som helst, Grattis!! :D

Japp, nu har den kommit ut :D Tack!
Tiden går verkligen fort. Hoppas det går lika fort tills jag kan rida igen :p
Hästarna är i alla fall redo att sätta igång men jag får vänta ett tag till.

1465373_400396543396904_1485616456_n.jpg

Kl

Jag och pålle på träning för en månad sedan..

Travar av, är aptrött och ramlar fram och hästen med mig ser jag :o (men jag gillar att halsen har blivit lite biffigare så den blir med här ändå ;-)

Åsså en äldre:
60a2f842-3d7d-4d2f-86c1-3917833cc957_zps2e40ba97.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 362
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka