Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Tack! Ibland tycker jag själv att det blir FÖR spännande ;)
Tror jag är för gammal för unghäst :o

Inte kalla fina Juno för Åsna... Det var inte snällt! Han ser superfin ut!

Tack! Ibland tycker jag själv att det blir FÖR spännande ;)
Tror jag är för gammal för unghäst :o

Inte kalla fina Juno för Åsna... Det var inte snällt! Han ser superfin ut!

Nej, verkligen inte! ;) Hehe, la inte ens märke till det, utan såg bara de fina bilderna ;)

Om ni hade sett film från detta passet hade ni förstått varför jag kallar honom åsna:D! Det är tur att bilder bara är ögonblick kan jag säga... Men han är väldigt söt iaf och tur är väl det:p.

Känns mkt märkligt att kommentera punkt , komma eller ett mellanslag mellan ord i sammanhanget ja ?

Mitt inlägg i övrig är ju inte F.ö enbart dig utan är mest fascinerad över flertalet huggare som helt Plötsligt hoppar igång trots mkt civilt bemötande från adressaten så ska det till lite ytterligare liksom . Och aggressiv folket är ju topp ryttare dessutom ;)

Nu tycker jag nog att du får släppa min fråga, insåg inte att det var såå känsligt. Jag tycker det ser konstigt ut that´s it precis som om någon stavade fel på samma ord hela tiden så skulle nog någon förr eller senare kommentera det med..

Vi får nog bara enas om att vi är oense.. Jag tycker inte att det har varit några större påhopp även om jag tror att folk har blivit lite småfrustrerade över att inte deras tips som faktiskt berörda användare bad om inte fick dom svar folk önskade..

Tips ? Folk går ju på som ångvältar ?

Dina grammatiska reaktioner är ju klart uppseende väckande att de öht fick fokus i sammanhanget pga några mellanslag . Du stavar fö fel i senaste inlägget .

Senast ändrad:

Tips ? Folk går ju på som ångvältar ?

Dina grammatiska reaktioner är ju klart uppseende väckande att de öht fick fokus i sammanhanget pga några mellanslag . Du stavar fö fel i senaste inlägget .

Hjälp vilken sandlådenivå du vill hålla dig på!! Jag hoppar av här då du uppenbarligen inte kan föra en vuxen diskussion!:banghead:

Seriöst .

Tråkigt att du öht ser att ngn annan är anledningen till reaktion helt befogat. Sand nivå ? Det har du Isåfall anlagt helt på egen hand .

Senast ändrad:

Hon drar kanske inte ner huvudet med gramanen, dock med händerna, som man tydligt ser på bilderna är placerade nästan ända nere vid knäna och inte över hästens manke, där de ska vara.

Fin han är :)

Vad tycker du om den där nosgrimman, upplever du ngn skillnad på hästarna mot en vanlig remont?

Låt säga att hästen är kvick för hjälperna och det "bara" är huvudet som inte vill följa med (och ryggen då förstås, ryggen är viktigast).

Hade jag då haft den hästen att jobba med och jag kände att det var det största problemet så hade jag tömkört. Jobbat övergångar och sett till att hästen blir rund i överlinen, gärna över bommar också. För jag tycker att hästen ser spänd och kort ut i överlinjen, jag vill vända den "ochochner" sas. :) Sedan när hästen börjar slappna av och förstå vad det går ut på så kan man börja rida och jobba likadant i skritt först tills det fungerar, man kan ställa och böja åt båda hållen med hästen i en lång och låg form utan att behöva dra i tyglarna för att hästen spänner emot, först då hade jag börjat trava/galoppera vad nu hästen fungerar bäst i för gångart :) Bara vara mjuk och lugn och "visa" vad man vill, tålamod i massor och beröm när hästen gör rätt.

Tack:)! Märker ingen skillnad från en vanlig remont men gillar utformningen och det är fin kvalité:).

Juno är verkligen läcker! :d

När ni ändå pratar om det, vad är det som skiljer nosgrimman från vanlig remont?

Alltså, han är ju bara så söööt att man vill äta upp honom!! Han är helt gudomlig!! :love::love::love:

Sen kan jag ju inte låta bli att säga också att jag tycker du är otroligt duktig på att klippa man! Du får alltid till så himla snygg "kurva" på den. Hur gör du?

Aha :-)
Såg att den fanns med pärlor och det skulle jag kunna tänka mig till min Kaka :-)

Miedo> Den är utformad lite annorlunda, ska vara mer anatomis

Som jag ser det har någon stackars människa lagt ut en bild på sin häst och mamma. Förmodligen för att hon är stolt över båda.

Men nu ska hon sammanfattningsvis:
Byta/ändra tränare, sadel, hjälptyglar,sporrar, ridstil, träningsupplägg, helst inte låta mamma rida tror jag, lämna bort den för tillridning...herregud säger jag baraO_o

Håller med, detta är anledningen till att jag sällan skriver eller lägger in bilder på Buke numera.... :( . Dock läser jag frekvent ;)

Jag har också undrat många gånger när jag läst det men inte kommit mig för att fråga.

*kl*

Senaste bilden på min fina häst:

vi16juni.jpg

Håller med, detta är anledningen till att jag sällan skriver eller lägger in bilder på Buke numera.... :( . Dock läser jag frekvent ;)

Jag vågar inte heller lägga upp bilder. Jag är ingen bra ryttare och inbillar mig inte att jag är det, men den sågning som man garanterat får här orkar jag inte med.

Som jag ser det har någon stackars människa lagt ut en bild på sin häst och mamma. Förmodligen för att hon är stolt över båda.

Men nu ska hon sammanfattningsvis:
Byta/ändra tränare, sadel, hjälptyglar,sporrar, ridstil, träningsupplägg, helst inte låta mamma rida tror jag, lämna bort den för tillridning...herregud säger jag baraO_o

Jo, men det skär iallafall i mina ögon av att se en så dåligt riden häst, inlindad i graman och sporrar, samtidigt som att man skyller på att hästen har varit illa riden. Det som visas på bilderna är milsvägar ifrån korrekt ridning.

Jag tycker att det för det mesta har varit konstruktiv kritik som kommit fram, och ja, för hästens bästa är det viktigt att ändra om på många av de punkter som nämnts.

Det tycker inte jag . Tycker mer det verkar som några har ngt behov av att mangla och såga . Otroligt konstigt att hoppa igång på en stackars ny på buke och skriva som du gör trots att svararen tydligt är helt otrolig i fråga om att ta till sig kritik . Sorgligt att se . Kurs i pedagogik och läs förståelse i fråga om inställning hos den som blir ansatt x 1000 ?

Finns typ 100 på detta forum där det är undermålig ridning deluxe att kommentera dagligen dax men tack och lov är det besparat .

Det blir dock därmed intressant i detta sammanhang . Tyvärr .

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur