Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Jättefin bild på er!

*kl*

Jag har ridit en stallkompis häst idag. Känns helt enormt att sitta på en häst som är 162 cm efter att vara van med min pytteponnier:p.
484024_10200330686901698_2027951363_n.jpg

*kl*

Här kommer några bilder från dressyrträningen igår :love:

dsc_2684_515dcb1f9606ee3b804d9bfc.jpg

dsc_2661_515dcd34ddf2b31f6714c276.jpg

dsc_2690_515dcd74ddf2b31f517cf851.jpg

Tack!!! Jag är sådär löjligt nöjd och gick runt flera gånger igår och kollade på de:angel: Nu börjar bara jakten efter en stång med som herrn ska gilla. Vad börjar man liksom!?

Sådär blir jag oxå när jag är nöjd med ett köp, som min nya sadel, går gärna och klämmer på den när jag går förbi..:o:angel:

Angående kandar så utgick jag från vad Toppen gillar för bett. Jag hade dessutom stången från Super att prova men den avskydde han, var alldeles för smal!! Lyssnade lite med vänner och bla Hedwig rek en lite tjockare stång. Så fick jag av en händelse tag på en gammal stång som såg ut precis som jag tänkt mig, låg bred tungfrihet samt ganska tjock, man kan säga att den är rak på ovansidan så att bettet helt enkelt blir tunnare på mitten, och den älskar Toppen som tur är.. Däremot så var jag tvungen att köpa ett Sprenger kk ultra bridong för att det skulle fungera fullt ut..

...och detta är vad mina pållar gör just nu. Solar och äter:p. Jag är så sjukt less på att det inte går att rida vettigt att jag inte orkar engagera mig. Skrittar några dagar i veckan bara (och suckar högt).
521571_10200335171933821_228108936_n.jpg

Ja, tanken var att de skulle gå bredvid varandra ett tag innan hopsläpp. Men Juno hoppade över staketet häromdagen och det har gåttlångt över förväntan! De fungerar helt fantastiskt bra tillsammans:).

Haha, ibland tar de sakerna i egna hovar ;) Skönt att det funkar så bra :)

Dem verkar trivas tillsammans, vad härligt !

Haha du byter upp dig i storlek och jag ner. Många storlekar :D

_IMG_2635_zps0c1ce379.jpg

Min älskling solade i hagen under tiden :love:
_IMG_2673_zpsd49b04a7.jpg

Den stången jag har på honom på bilden ser ut precis som du beskriver men den känns alldeles för tjock till honom. De va den förra hästen som fungerade kanon på den men Knatte har trivts bäst på tunna bett med rungfrihet så jag få leta efter något sådant. Gillar bara inte att dom blir så kantiga i mundelen när dom ska vara både tunna och med tungfriget:crazy:

O nu har Hedwig bestämt sig för att hon inte gillar sin tjocka stång längre...så matte fick köpa en ny dyr smalare stång.:grin:

Hoppas nu bara att den ska duga för madam..:cool:

Visst är dom underbara!!;)

Jag använde bara den riktigt tjocka stången en gång, men tyckte att dom övre skänklarna var lite tajta så jag satte den i skruvstädet för att böja ut dom, vilket jag gjort förrut.. Pjong sa det och så gick övre skänkeln av.. Det var en dyr stång om man räknar timpris..:o
Så jag fick ge mig ut på jakt igen.. Och hittade då stången jag beskrev för Sommarminne, den är inte fullt så tjock som den jag böjde sönder men Toppen stortrivs med den. Jag hade ett himla flyt när jag hittade den, den var väldigt lik en vääldigt dyr Sprengerstång som jag var nära att beställa men inte hunnit.. Jag var i butiken för att köpa en Sprengerbridong som dom hade på rea när jag fick syn på den. Den hängde långt bakom alla andra stänger i butiken och var så oputsad så den var alldeles brun och saknade dessutom rätt kedja, men det var som sagt den modell jag var på jakt efter och så fick jag den billigt så jag slog till ändå.:banana:

Min provade jag sprenger stång på men dom var så himla grova i hans mun. Min tyckerbäst om en stång från Globus med lite längre stänger och bridongbett från sprenger :)

Ja det är ju så olika vad dom gillar! Supers gamla stång var nog från Globus har jag för mig och med en globusbridong med fasta ringar men dom fungerade inte alls på Toppen, han backade av ngt enormt från handen så det gick inte att rida alls..:cool:

Det ska ju aldrig vara billigt med dom små djuren, nej man måste alltid köpa nya bett, nya sadlar, nya koppjärn etc..:banghead:

Man ska ha tur ibland också!:)

Jag har faktiskt aldrig sett dessa riktigt tjocka stänger i Sverige utan köpte ju på tyska ebay som du vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25